Gå til innhold

Barnehageansatt tegnet meg tykk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt, som ligger langt bakpå med tegneferdigheter, kom stolt som en hane hjem med en tegning som han hadde tegnet sammen med pedagogisk leder på avdelingen i dag. Og når jeg sier tegnet sammen med så er det det han tenker, men sannheten er at han dikterer hva hun skal tegne. I dag ville han ha familien sin foran det nye huset vårt.

Så der står vi alle fem, seks om du inkluderer hunden. Barnet, lillebror, storebror og så meg og mannen da; Astrix og Obelix på siden av hverandre..

Jeg har noen kilo ekstra etter svangerskapene, og er nok litt sår for at jeg ikke er like slank som før jeg ble mor. Og jeg kjente at jeg ble både skamfull og lei meg av tegningen🙈 som nå må henge på kjøleskapet i uviss tid, for ungen er kry som få. Er det slik jeg oppleves av andre??

Jeg aner faktisk ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette😂 Hun er flink å tegne også, så det er ikke bare det at hun har bommet litt med blyanten og plutselig tegnet et eple med armer og ben. Og fireåringen har null idè om at «mamma er lubben», tror vi skal opp i et kvart tonn-klassen før han registrerer at vedkommende ser annerledes ut en andre. 

Jeg kommer ikke til å ta det opp med henne altså, det finnes grenser. Og nå som jeg får ventilert litt så håper jeg at jeg er ferdig med saken når jeg skal levere igjen etter påsken sånn at smilet mitt både er og opplevelsen ektefølt.. mulig jeg håper hun vanker her inne og kjenner seg igjen😂

Prøver ikke å lage enda en tråd der det forsøkes å kaste dårlig lys over barnehageansatte, men yrket/rollen er relevant for å vise forholdet vårt. Så hva vil jeg med tråden? Mest ventilere, men også nysgjerrig på om hvordan andre ville tegnet en familie hvor en av personene var litt ekstra hold i (for referanse: jeg har bmi på rett under 28, så er overvektig absolutt, ingenting å krangle på der)

Anonymkode: 597e0...bff

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å nei! Mamma sølte på nye tegningen! Det var dumt, den var jo så fin! Kan du lage ny?

Anonymkode: 85d5c...172

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bare må svelge den jeg. 
Det er store krav til kvinner i dag, ikke minst mtp at man skal se ut som en barnløs 25 åring etter flere svangerskap. 
Før i tiden var det helt vanlig, kanskje til og med forventet og i større grad sosialt akseptert at kvinnekroppen endrer seg med barnefødsler

Du må selv finne ut hvor hardt dette traff deg. Så må du handle deretter. Trene, spise sunnere og slikt kan man jo alltids, men har du tid og ork med så små barn er spm :)

Anonymkode: 60e21...e95

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men altså... Hvis jeg skal tegne mennesker, så blir det enten strekmenneske eller noe som ligner på Ole Brumm.... Jeg hadde på ingen måte tenkt å fornærme noen hvis det tilfeldigvis ble sistnevnte i en sånn setting du nevner her (jobber også med barn).

Tror bare du må droppe å ta det personlig, det er garantert ikke sånn ment!

Anonymkode: 0704a...51a

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Barnet mitt, som ligger langt bakpå med tegneferdigheter, kom stolt som en hane hjem med en tegning som han hadde tegnet sammen med pedagogisk leder på avdelingen i dag. Og når jeg sier tegnet sammen med så er det det han tenker, men sannheten er at han dikterer hva hun skal tegne. I dag ville han ha familien sin foran det nye huset vårt.

Så der står vi alle fem, seks om du inkluderer hunden. Barnet, lillebror, storebror og så meg og mannen da; Astrix og Obelix på siden av hverandre..

Jeg har noen kilo ekstra etter svangerskapene, og er nok litt sår for at jeg ikke er like slank som før jeg ble mor. Og jeg kjente at jeg ble både skamfull og lei meg av tegningen🙈 som nå må henge på kjøleskapet i uviss tid, for ungen er kry som få. Er det slik jeg oppleves av andre??

Jeg aner faktisk ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette😂 Hun er flink å tegne også, så det er ikke bare det at hun har bommet litt med blyanten og plutselig tegnet et eple med armer og ben. Og fireåringen har null idè om at «mamma er lubben», tror vi skal opp i et kvart tonn-klassen før han registrerer at vedkommende ser annerledes ut en andre. 

Jeg kommer ikke til å ta det opp med henne altså, det finnes grenser. Og nå som jeg får ventilert litt så håper jeg at jeg er ferdig med saken når jeg skal levere igjen etter påsken sånn at smilet mitt både er og opplevelsen ektefølt.. mulig jeg håper hun vanker her inne og kjenner seg igjen😂

Prøver ikke å lage enda en tråd der det forsøkes å kaste dårlig lys over barnehageansatte, men yrket/rollen er relevant for å vise forholdet vårt. Så hva vil jeg med tråden? Mest ventilere, men også nysgjerrig på om hvordan andre ville tegnet en familie hvor en av personene var litt ekstra hold i (for referanse: jeg har bmi på rett under 28, så er overvektig absolutt, ingenting å krangle på der)

M65: Jeg ler meg skakk! Hva folk på KG gjør for å få oppmerksomhet! Dere frigide individer her inne kaller alt og ett "runketråd", da er dette en oppmerksomhetstråd.
Dersom jeg mot formodning tar feil så mangler TS selvironi, humor og kjærlighet til sitt barn  som har tegnet en tegning som bør inn konfirmasjonsambum om noen år. Errre muuuuuulig....! 

OMG assa.....🤣😂😆

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden du har baller nok til å lufte dette på et forum, så har du vel baller nok til å si til ungen din at dette var en totalt uakseptabel tegning og at du ikke er så feit. Bør også straffes med noen dager uten tv. 

Fyttirakkern hvordan enkelte av foreldrene her inne er. 

Anonymkode: c6bd0...41f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med å lære barna at det er det innvendige som teller.. 

Anonymkode: 7b569...f44

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke har noen problemer kan man jo alltids lage noen.

Anonymkode: 3543a...38c

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Herregud, du må nesten sykmelde deg og ta noen timer hos psykolog, for dette er trakassering av barnehageansatt, du må så absolutt sende inn ei klage.

Anonymkode: 903f7...eed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tror du bare må svelge den jeg. 
Det er store krav til kvinner i dag, ikke minst mtp at man skal se ut som en barnløs 25 åring etter flere svangerskap. 
Før i tiden var det helt vanlig, kanskje til og med forventet og i større grad sosialt akseptert at kvinnekroppen endrer seg med barnefødsler

Du må selv finne ut hvor hardt dette traff deg. Så må du handle deretter. Trene, spise sunnere og slikt kan man jo alltids, men har du tid og ork med så små barn er spm :)

Kvinner legger ikke på seg av luft selv om de har født barn, og før i tiden hadde man oftest ikke nok mat til å få BMI på 28 i åresvis etter å ha født barn nei.

Til ts, jeg skjønner at det er sårt, men om hun hadde tegnet deg slank når su ikke er det, ville hun jo på en måte sagt at det er noe feil og skamfylt med kroppen din, som må endres og retusjeres for å bli akseptabel. Det hadde jo vært mye verre?

Anonymkode: c9c68...ead

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Huffameg, skjønner deg så godt. Men ja, sånn er det blitt da. Hvis jeg var deg, ville jeg tenkt: ikke få panikk!! Ta ned tegningen etter påske. Jeg er også noen kilo tyngre enn før graviditet og har mer fett enn før. Men prøver å skynde meg sakte. Ta måltid for måltid. Føler at nok søvn gir overskudd og overskudd gjør det lettere å trene og spise sunt/passe mengder. Hvis jeg er trøtt og sliten, mister jeg all selvkontroll. 

Anonymkode: 998c8...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Synes det hadde vært verre å bli tegnet tynn egentlig. Det er jo sånn man ser ut.

Anonymkode: 3e9ab...8cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvinner legger ikke på seg av luft selv om de har født barn, og før i tiden hadde man oftest ikke nok mat til å få BMI på 28 i åresvis etter å ha født barn nei.

Til ts, jeg skjønner at det er sårt, men om hun hadde tegnet deg slank når su ikke er det, ville hun jo på en måte sagt at det er noe feil og skamfylt med kroppen din, som må endres og retusjeres for å bli akseptabel. Det hadde jo vært mye verre?

Det der er faktisk en myte:) se på

bilder av kvinner på 30-40

års alder som hadde født mange barn , så ser du et de stort sett var langt fra sylfider. 

Brød med smør og sukker, fløte, masse poteter, sukker i kaffe. Dette var helt vanlig på den tiden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår veldig godt at det er leit, men dette handler ikke om hvem som har tegnet hva. Det er vondt fordi personen holder et speil oppe og viser deg hvordan virkeligheten er. Personen som har tegnet det vet jo at du har barn, og har nok ingen fordommer. De tegner bare virkeligheten og det er en bitter pille å svelge. Men la den henge der og bruk det som motivasjon.

Anonymkode: b31ee...f78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette støtter jeg, hun kunne tråkket i salaten uansett her..

Anonymkode: 2dad3...524

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det beste er nok at du begynner i terapi, og får en større forståelse for både deg selv og barna dine. 

Anonymkode: 9e003...655

• Liker 3
Skrevet

Det er en tegning lagd i en barnehage, ganske fort og gæli vil jeg tro, og ikke et portrett malt av deg. Og hvis det nå er sånn at du har noen ekstra kilo hadde det ikke vært veldig rart hvis du var tegnet som noe helt annet? Da hadde du vel lurt på hva den barnehageansatte mente med det også. Et skjult hint om at du skulle slanke deg, eller noe. Jeg tror nok dette ville blitt feil uansett jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hæh, blir du krenket av en barnehagetegning?!? 🤣🥳😅

Anonymkode: e7112...f9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar😊 om hun skulle tegnet meg slank? Nei, tenker at en helt vanlig person er innafor. Men her er det ikke som at hun har tegnet meg litt bredere enn min mann, det er snakk om en ball med tydelige valker og armer og ben, mens mannen min (som hverken er slank eller tykk) er slik jeg selv hadde tegnet en vanlig person🙈 Og hun har sett meg mye etter at lillebror kom til verden, så det er ikke som at hun fortsatt tror jeg er gravid (og han er jo på tegningen)🙃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hæh, blir du krenket av en barnehagetegning?!? 🤣🥳😅

Anonymkode: e7112...f9a

Nei, jeg ble skamfull og lei meg.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...