AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Jeg har vært på en del basarer opp gjennom livet siden jeg er fra bygda, og der loddes det ut heklede eller strikkede grytekluter. Min mor har også strikkede grytekluter som jeg brenner fingertuppene mine på når jeg bruker de. Nylig fikk jeg en gave fra en eldre dame som hadde strikket en gryteklut til meg som var veldig fin, men da jeg skulle bruke den brant jeg meg selv om jeg brettet den dobbelt. Hva er greia med eldre damer og strikkede/ heklede grytekluter? Anonymkode: ebe2d...8b9 3
Sur sitron Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Jeg er vokst opp med slike og vi klarte oss veldig fint. Brettet dem flere ganger 😀 6
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Det var vanlig å strikke/hekle slike før, men enig med deg. De egner seg best til pynt, ihvertfall de med hull i! Junior tovet grytekluter på skolen, ved hjelp av ull og en tom firkantet isboks. Det er de beste gryteklutene jeg har 👍 Anonymkode: 9c037...577 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Hehe, må le litt av denne. Svigermor hater mine grytekluter i silikon. Hun sier hun brennee seg. Hun Gir meg stadig heklede grytekluter som jeg ikke liker fordi jeg brenner meg på dem. Anonymkode: e1cce...3f8 4 1
Flintis Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april De kan være riktig bra avhengig av materiale og utførelse. 2
BobbySocks Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april (endret) Man må kombinere dem med en sånn silikonsak. Endret 15. april av BobbySocks
jegerrinne Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april Bruker dobbelt heklet eller dobbelt strikket og brenner meg ikke i det hele tatt. Syns faktisk de i silikon gir mer varme en de som er strikket eller heklet dobbelt 1
Amossa Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april Jeg har flere, men bruker bare de to som min svigermor har heklet. De er heklet i bomullsgarn og er akkurat passelige i størrelsen for min bruk. Grillvotter er altfor store, og sånne i silikon synes jeg er så stygge. Da min sviger ble gammel og dårlig til beins likte hun å sitte med handarbeid. Husker jeg fikk noen forferdelige hekleduker med roser på (!!) På den tiden hadde alle veggseksjon, og hun ventet at disse små dukene skulle ligge i en sånn. Men vi kjøpte aldri noen veggseksjon, så sånn slapp jeg unna. Da var det mye bedre å få heklede grytekluter
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april Hva? Er du ei kløne? Jeg kjøpte noe fair trade greier fra langtvekkistan, bomull, brenner meg ikke og noen tjukke basargreier heklet, samme her. Har silikon, men de er så stive at de passer best som gryteunderlag, em nå er jo jeg over seksti da og har kanskje bedre håndlag? Og kan skjelne pyntegrytekluter fra bruksgjenstander. Anonymkode: 49bfb...d1f 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har vært på en del basarer opp gjennom livet siden jeg er fra bygda, og der loddes det ut heklede eller strikkede grytekluter. Min mor har også strikkede grytekluter som jeg brenner fingertuppene mine på når jeg bruker de. Nylig fikk jeg en gave fra en eldre dame som hadde strikket en gryteklut til meg som var veldig fin, men da jeg skulle bruke den brant jeg meg selv om jeg brettet den dobbelt. Hva er greia med eldre damer og strikkede/ heklede grytekluter? Anonymkode: ebe2d...8b9 Greia med mange grytekluter er at de skal være til pynt, på kjøkkenet. Anonymkode: 6ac4d...36f 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april jegerrinne skrev (11 timer siden): Bruker dobbelt heklet eller dobbelt strikket og brenner meg ikke i det hele tatt. Syns faktisk de i silikon gir mer varme en de som er strikket eller heklet dobbelt Strikkede grytekluter er vel mer hullete enn heklede grytekluter? Ts Anonymkode: ebe2d...8b9
Doris Becker Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april (endret) Mulig jeg har utviklet hud som tåler varme veldig godt, har aldri hatt problemer med at jeg brenner meg 😊 Men de er jo heklet dobbelt, og veldig tett. Endret 16. april av Doris Becker 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april Er 58, og har aldri hatt strikket eller heklet gryteklut 😄 Anonymkode: bd3d5...070
AnonymBruker Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april Haha, er så enig TS. Jeg har fått hvert fall 20 heklede grytekluter av mamma, og alle er små, tynne og fulle av hull. Anonymkode: 9b16c...11d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #15 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, er så enig TS. Jeg har fått hvert fall 20 heklede grytekluter av mamma, og alle er små, tynne og fulle av hull. Anonymkode: 9b16c...11d Ja, de må være doble for å fungere. Da er de gode, men de tynne hullete egner seg bare til pynt. Anonymkode: 353f9...641
AnonymBruker Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Strikkede grytekluter er vel mer hullete enn heklede grytekluter? Ts Anonymkode: ebe2d...8b9 De må helst være doble, evt. så store at man kan legge de dobbelt. Heklede med hull er nok til pynt, - ikke det at jeg skjønner vitsen med det... Hilsen kvinne, 57. Anonymkode: 9c037...577
AnonymBruker Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april Har heklede og da bruker jeg to i hver hånd så går det fint. Er bare en vane. Og så er det jo mer dekorativt for de som har landlig stil som meg 😀 Anonymkode: 5fda8...598
AnonymBruker Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har vært på en del basarer opp gjennom livet siden jeg er fra bygda, og der loddes det ut heklede eller strikkede grytekluter. Min mor har også strikkede grytekluter som jeg brenner fingertuppene mine på når jeg bruker de. Nylig fikk jeg en gave fra en eldre dame som hadde strikket en gryteklut til meg som var veldig fin, men da jeg skulle bruke den brant jeg meg selv om jeg brettet den dobbelt. Hva er greia med eldre damer og strikkede/ heklede grytekluter? Anonymkode: ebe2d...8b9 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har vært på en del basarer opp gjennom livet siden jeg er fra bygda, og der loddes det ut heklede eller strikkede grytekluter. Min mor har også strikkede grytekluter som jeg brenner fingertuppene mine på når jeg bruker de. Nylig fikk jeg en gave fra en eldre dame som hadde strikket en gryteklut til meg som var veldig fin, men da jeg skulle bruke den brant jeg meg selv om jeg brettet den dobbelt. Hva er greia med eldre damer og strikkede/ heklede grytekluter? Anonymkode: ebe2d...8b9 Det er vel bare å spørre dem så får du svar Anonymkode: 5f7e2...f6c 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april Tett hekling gir tett resultat og tråden må være tykk, eller bestå av to-tre litt tynnere. Hullemønster som skal se fint ut er ikke brukbare for grytekluter som skal ut i felten og skjerme fingre fra varmen. Små nusselige holder heller ikke. De må værre store nok til hendene som skal bruke dem. Jeg lager dem alltid digre til meg selv!
AnonymBruker Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har vært på en del basarer opp gjennom livet siden jeg er fra bygda, og der loddes det ut heklede eller strikkede grytekluter. Min mor har også strikkede grytekluter som jeg brenner fingertuppene mine på når jeg bruker de. Nylig fikk jeg en gave fra en eldre dame som hadde strikket en gryteklut til meg som var veldig fin, men da jeg skulle bruke den brant jeg meg selv om jeg brettet den dobbelt. Hva er greia med eldre damer og strikkede/ heklede grytekluter? Anonymkode: ebe2d...8b9 Fikk heklede av min svigermor. Verdens beste. Men hun laget dobbelt lag. Anonymkode: 6a6a1...b9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå