Gå til innhold

Besteforeldre som er skuffet og sure for at barnet er syk? Overreagerer jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er da foreldrene til min eks. 

De skulle hente mitt barn søndag, og så blir han syk. Tempen har steget og det nærmer seg feber og barnet vil være hjemme. Eks sier at om ikke barnet reiser til hans foreldre så blir de skuffet, for de har begynt å bli gamle nå. Han sier det fordi jeg foreslo at barnet kunne være hos meg evt, for nå er han så stor. 

Barnet hangler, er hes og sår i halsen, sover dårlig etc. Jeg er sliten, klart jeg vil ha avlastning. Men barnet vil ikke reise til besteforeldrene. Jeg vil jo ikke sende et sykt barn dit heller. Vi holder kontakten mandag og i dag, det var deres ønske. Så ringer jeg til besteforeldrene og får høre at det er nå frustrerende for dem fordi de må sitte på sidelinja på vent??

Kjenner jeg blir skikkelig irritert. Som om det er min feil eller noe jeg har gjort?

De vil jo ikke ha et sykt barn på besøk!

Det er nesten som om de tror jeg dikter opp at barnet er syk, for jeg har merket at de har tenkt i de baner før. At jeg da lyver og dikter opp ting. Dette er typisk også noe barnefar kan finne på at jeg "gjør" 

Hadde dere reagert på å bli behandlet sånn? 

Anonymkode: d7093...eca

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ignorer det. De får bare være sure. Jeg sender ikke fra meg et sykt barn på overnatting nei, så den sire stemninga tar jeg gjerne for barnet. 

Anonymkode: 600ee...759

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med den over; ignorer sutringen deres og hold barnet hjemme hvis du vurderer det som best for barnet. At besteforeldres ønske om å ha barnebarna på overnatting liksom skal trumfe barnets helse og frie vilje, er intet annet enn egoistisk fra besteforeldrenes side, uansett hvor gamle de begynner å bli.

Anonymkode: de086...245

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er selvfølgelig ingenting å diskutere. Barnet blir hjemme. 

Anonymkode: f1cc5...618

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du et rykte på deg for å sabotere samvær med eks og hans familie siden de ikke har tillit til deg?

Anonymkode: de8b2...da7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du et rykte på deg for å sabotere samvær med eks og hans familie siden de ikke har tillit til deg?

Anonymkode: de8b2...da7

Nei, jeg ønsker jo avlastning. Men setter barnet først før de voksne sine behov. Men de voksne stoler ikke på hverandre nei. De har alltid tenkt mindre fint om meg og andre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De skulle hente mitt barn søndag, og så blir han syk. Tempen har steget og det nærmer seg feber og barnet vil være hjemme. Eks sier at om ikke barnet reiser til hans foreldre så blir de skuffet, for de har begynt å bli gamle nå. Han sier det fordi jeg foreslo at barnet kunne være hos meg evt, for nå er han så stor. 

Barnet hangler, er hes og sår i halsen, sover dårlig etc. Jeg er sliten, klart jeg vil ha avlastning. Men barnet vil ikke reise til besteforeldrene. Jeg vil jo ikke sende et sykt barn dit heller. Vi holder kontakten mandag og i dag, det var deres ønske. Så ringer jeg til besteforeldrene og får høre at det er nå frustrerende for dem fordi de må sitte på sidelinja på vent??

Kjenner jeg blir skikkelig irritert. Som om det er min feil eller noe jeg har gjort?

Det er nesten som om de tror jeg dikter opp at barnet er syk, for jeg har merket at de har tenkt i de baner før. At jeg da lyver og dikter opp ting. Dette er typisk også noe barnefar kan finne på at jeg "gjør" 

Får litt følsen av at du kanskje  overtenker og over reagerer her. Eldre garde sier kanskje på sin måte at detbøe leit barnet ikke kunne komme som planlagt. Det betyr ikke at dette er rettet mot dere eller at de forventer at barnet skal komme syk. De har sikkert gledet seg mye til dette møtet, også er det leit at det ikke ble noe av. Dette høres ut for meg et utrykk fra dem, at de utrykker den følsen de har.

Neste gang,  kan du prøve  trykke at du skjønner det er leit for dem,  men at dere får finne en annen dag når barnet er friskt igjen.  Og ta litt styring på når det tidligst kan skje, om barnet er friskt

Anonymkode: 82902...c65

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare ignorer.

Det skjer noe i alderdommen, særlig etter at man blir pensjonist. Man blir så veldig selvsentrert, nærmest litt barnslig, og irrasjonell. Eller man uttrykker seg på en klossete måte, frustrasjon over å ikke se barnet, at ting ikke ble som ventet, blir uttalt. I stedet for at man holder det inne i seg. 

Så jeg velger bare å se på meg selv som den voksne i situasjonen, og være overbærende med slike utspill. 

Anonymkode: ee154...b96

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neste gang,  kan du prøve  trykke at du skjønner det er leit for dem,  men at dere får finne en annen dag når barnet er friskt igjen.  Og ta litt styring på når det tidligst kan skje, om barnet er friskt

Anonymkode: 82902...c65

Dette er også et godt råd. Tenk litt på hvordan du ville snakket til et irrasjonelt barn.

"Jeg forstår at dette er leit for dere. Men nå ble det dessverre slik denne gangen. Lille Lars hadde også gledet seg mye. Er det kanskje best at vi avtaler besøk neste helg i stedet?" 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det ikke din eks også sitt barn? Du skriver "mitt" barn? Har dere noe deling av samvær på dette barnet?

Anonymkode: feea3...06e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syke barn må få være hjemme. Hvis gutten hadde ønsket å dra, så hadde det vært annerledes. 

Anonymkode: 51bf0...419

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syke barn må få være hjemme. Hvis gutten hadde ønsket å dra, så hadde det vært annerledes. 

Anonymkode: 51bf0...419

Han er varm,slapp men ikke feber.

Jeg greier ikke slappe av fordi jeg vet at de er irriterte og sure og barnet har skyldsfølelse for at han er sliten og ikke orker. Det er 100% typisk, akkurat sånn var det når jeg var med eksen og. HVA kommer dere ikke? nei vi er syke. Det er bare tull ! osv. Det er eks svigemor som driver på og ja, hun har bare blitt værre med årene. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke din eks også sitt barn? Du skriver "mitt" barn? Har dere noe deling av samvær på dette barnet?

Anonymkode: feea3...06e

🙈  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er også et godt råd. Tenk litt på hvordan du ville snakket til et irrasjonelt barn.

"Jeg forstår at dette er leit for dere. Men nå ble det dessverre slik denne gangen. Lille Lars hadde også gledet seg mye. Er det kanskje best at vi avtaler besøk neste helg i stedet?" 

Ja, det var ca det jeg sa pluss at jeg ikke dikter det opp. Ble litt rar stemning da gitt, og det ble helt ignorert hehe.

Tror ikke de har tenkt at jeg har merket at de har tenkt i de baner siden de bare sier det bak ryggen min og når de tror jeg ikke merker det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nærmer seg feber? Noe sier meg at du ofte er litt dramatisk. 

Anonymkode: 8ade2...0dc

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nærmer seg feber? Noe sier meg at du ofte er litt dramatisk. 

Anonymkode: 8ade2...0dc

jaja Du om det, Tingen er at de to ikke tåler å bli syke nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har selv levert hanglende barn til besteforeldre, da besteforeldrene selv har ønsket dette veldig sterkt. De ville heller ta risikoen for å bli smittet, sa de. Om hanglende unger ligger på sofaen under dyna og ser på skjerm hele dagen hjemme eller hos besteforeldrene er da shit same. "Nærmer seg feber", du fremstår rimelig hysterisk. Hvis besteforeldrene har gått i dagevis og ventet på tilfriskning og er lei seg/smått konspiratoriske, så hadde jeg sendt hanglende unger på kosebesøk med advarsel om at det da er stor fare for at de blir smittet. Så kanskje de lærer til neste gang også. 

Anonymkode: c39f5...694

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De er voksne mennesker og kan velge selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har selv levert hanglende barn til besteforeldre, da besteforeldrene selv har ønsket dette veldig sterkt. De ville heller ta risikoen for å bli smittet, sa de. Om hanglende unger ligger på sofaen under dyna og ser på skjerm hele dagen hjemme eller hos besteforeldrene er da shit same. "Nærmer seg feber", du fremstår rimelig hysterisk. Hvis besteforeldrene har gått i dagevis og ventet på tilfriskning og er lei seg/smått konspiratoriske, så hadde jeg sendt hanglende unger på kosebesøk med advarsel om at det da er stor fare for at de blir smittet. Så kanskje de lærer til neste gang også. 

De har begge nylig hatt operasjoner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår jo hva du mener og det kan jo være jeg overreagerer, men jeg blir også skikkelig sur fordi de voksne mener at barnas ønsker kommer sist. Dette tenker min eks, og hans foreldre. Barna har ikke så mye de skulle sagt.Jeg ser annerledes på det.  barnet er ganske stort, og er syk og har vondt i hodet og i halsen, og nyser og hoster osv. Jeg mener at man setter barna først, men jeg forstår 100% at noen mener man setter de voksne først siden de er gamle. Det er der vi er forskjellige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...