Gå til innhold

Parfymelukt fra kjellerting... Er det fra gamle plastposer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi mottar diverse arvegods til barna som har vært lagret i kjeller hos mine foreldre. Jeg syns mye av det (men ikke alt!) har en veldig sterk parfymelukt, men mine foreldre merker ikke noe og blir fornærmet om jeg spør om det. Huset deres lukter heller ikke, uten at vi er noe i kjelleren deres.

Jeg lurer på om det kan komme fra gamle plastposer, er det noen som har erfaring med det? Typ fra 90-tallet? Pleide de å være parfymert, eller kan det komme noe parfymeaktig lukt av at de brytes ned eller noe? Eller er det noe annet som kan logisk forklare parfymelukt fra kjellerting som ikke de merker?

Det er både klær og leker som ender med å ha denne lukten sittende i. Jeg er sensitiv for parfyme og sliter med å ha disse tingene i hus, men det blir dårlig stemning både med mine barn og mine foreldre om vi tar noe ut. Det hadde hjulpet veldig om vi klarte å identifisere hva som egentlig er årsaken til denne lukten...

Anonymkode: 799de...e79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi mottar diverse arvegods til barna som har vært lagret i kjeller hos mine foreldre. Jeg syns mye av det (men ikke alt!) har en veldig sterk parfymelukt, men mine foreldre merker ikke noe og blir fornærmet om jeg spør om det. Huset deres lukter heller ikke, uten at vi er noe i kjelleren deres.

Jeg lurer på om det kan komme fra gamle plastposer, er det noen som har erfaring med det? Typ fra 90-tallet? Pleide de å være parfymert, eller kan det komme noe parfymeaktig lukt av at de brytes ned eller noe? Eller er det noe annet som kan logisk forklare parfymelukt fra kjellerting som ikke de merker?

Det er både klær og leker som ender med å ha denne lukten sittende i. Jeg er sensitiv for parfyme og sliter med å ha disse tingene i hus, men det blir dårlig stemning både med mine barn og mine foreldre om vi tar noe ut. Det hadde hjulpet veldig om vi klarte å identifisere hva som egentlig er årsaken til denne lukten...

Spørs jo da, om jeg forstår deg korrekt, plastposene kan ha begynt å bli brutt ned om de er over 30. år gamle? 

Anonymkode: 41cba...311

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke skyllemiddel? 
Eller mugg/«kjellerlukt»? 

Anonymkode: 5f3f7...2e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Spørs jo da, om jeg forstår deg korrekt, plastposene kan ha begynt å bli brutt ned om de er over 30. år gamle? 

Anonymkode: 41cba...311

Ja det er litt det jeg lurer på om kan skje, basert på at dette er ting etter meg som mor pakket vekk en gang på 90-tallet og har lagret forsiktig og typisk i plastposer oppi pappesker, i et forsøk på å bevare i best mulig stand...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke skyllemiddel? 
Eller mugg/«kjellerlukt»? 

Anonymkode: 5f3f7...2e3

Jeg trodde også det var skyllemiddel på noen av klærne. Men lukten satt fortsatt i etter to runder i vaskemaskin og med skyllemiddel jeg tåler lukten av. Har også lurt på om det har mistet en parfymeflaske der nede, men det er så forskjellige ting som det lukter av, og som har stått på forskjellige steder i romslig bod...

Siste tingen nå er noen gamle dukkehusmøbler som lå i en skoeske i en pose. Posen luktet helt overveldende så den røk ut med en gang, men jeg syns det lukter like mye av esken. Nå er den også fjernet og jeg avventer en dag eller to om det også lukter av dukkehusmøblene... 

Skrevet

Jeg er også sensitiv for parfyme, og var det allerede på 90-tallet. Har aldri kjent noen parfymelukt fra gamle eller nye plastposer. Kan de ha noen "luftrisker" der nede for å unngå kjellerlukt? Kan du gå ned i den kjelleren og "snuse litt rundt"?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik luktet det av alt mannen min hadde med seg fra barndomshjemmet også, men det var mer en slik kvalmende lukt. Han selv merket ingenting, men jeg syntes det luktet helt motbydelig. Det luktet av absolutt ALT. Det luktet ikke slik i stua hos svigers, men i underetasjen. Fant aldri ut av hva det kom av. 

Anonymkode: b9062...61d

AnonymBruker
Skrevet

utgått skyllemiddel og flytende vaskemiddel stinker iallfall sterkt parfyme. 

Anonymkode: d2582...970

AnonymBruker
Skrevet

Søtlig lukt fra ting i kjeller. men ingen lukt ellers? Garantert mugglukt.

Anonymkode: 79c40...af5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søtlig lukt fra ting i kjeller. men ingen lukt ellers? Garantert mugglukt.

Anonymkode: 79c40...af5

Mugg lukter vel ikke akkurat søtt. 

Anonymkode: 38c1e...aee

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...