Gå til innhold

Hvor mye er matbutikker åpne i påska der du bor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går fint an å gå på fjellet samtidig som et par butikker er åpne. Jeg gjør dette ofte om lørdagen. En kan la vær å shoppe både på lørdag og de resterende dagene selv om butikker er åpne. At du måtte mene det er egoistisk å handle brød og melk på en søndag men ikke på en mandag er det heldigvis ikke alle som mener og når du ikke klarer å argumentere bedre enn å gjenta deg selv igjen og igjen at andre er egoistisk da er det ikke så gode argumenter i seg selv.

Anonymkode: 25560...844

som jeg sa; se sammenhengen. Det er egoistisk og skapte behov å måtte handle på 1. påskedag. Du finner ingen grunn som er god nok. Nå har jeg handla for en mnd framover jeg, ikke noe problem. Og folk kan om de vil og hvis de ikke vil så er det de egoistiske behovene som trenger seg på. 

Anonymkode: 8595d...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

som jeg sa; se sammenhengen. Det er egoistisk og skapte behov å måtte handle på 1. påskedag. Du finner ingen grunn som er god nok. Nå har jeg handla for en mnd framover jeg, ikke noe problem. Og folk kan om de vil og hvis de ikke vil så er det de egoistiske behovene som trenger seg på. 

Man trenger ikke finne grunner for å holde noe åpent, det er hvis man vil forby noe at man må ha gode nok grunner. 

Anonymkode: 8ab42...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler det jeg trengte i dag, var ferdig tidlig på jobb. Tror den bittelille butikken på hjørne er åpen hele påska, men tror ikke det er noe jeg trenger. Klarer uansett ikke å ha sterke meninger om butikker som holder åpent på helligdager. Er det så farlig da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man trenger ikke finne grunner for å holde noe åpent, det er hvis man vil forby noe at man må ha gode nok grunner. 

Selvsagt må man ha en grunn til å gjøre det. Og det er jeg veldig interessert i å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada det er egoistisk å handle (synes du). Jeg synes ikke det, jeg synes ikke det er mer egoistisk å handle for en måned frem i tid enn dag for dag, om en handler kl 14 eller kl 23, eller på en søndag eller på en tirsdag. Alle disse alternativene er nett like lite eller mye egoistisk. Så du er ikke noe bedre enn noen andre selv om du virker veldig opptatt av å si at andre er egoistisk og du selv er ikke det siden du har gjentatt dette noen ganger nå. 

Netthandel er åpent 24/7 og alle kan shoppe seg gal om de vil hele tiden enten du vil det eller ikke. Ønsker du å  kontrollere den også kanskje? Det finnes andre land som er bedre å bo i enn Norge om en heller ønsker et sånt strengt regime og kontroll over andre medborgere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jada det er egoistisk å handle (synes du). Jeg synes ikke det, jeg synes ikke det er mer egoistisk å handle for en måned frem i tid enn dag for dag, om en handler kl 14 eller kl 23, eller på en søndag eller på en tirsdag. Alle disse alternativene er nett like lite eller mye egoistisk. Så du er ikke noe bedre enn noen andre selv om du virker veldig opptatt av å si at andre er egoistisk og du selv er ikke det siden du har gjentatt dette noen ganger nå. 

Netthandel er åpent 24/7 og alle kan shoppe seg gal om de vil hele tiden enten du vil det eller ikke. Ønsker du å  kontrollere den også kanskje? Det finnes andre land som er bedre å bo i enn Norge om en heller ønsker et sånt strengt regime og kontroll over andre medborgere. 

Les hva jeg skriver du. Butikken har åpent for å dekke våre egoistiske og skapte behov. Har aldri sagt at det er egoistisk å handle! 

Egoistisk fordi da må andre jobbe og ikke få være med familien sin fordi du ikke gidder å planlegge lenger enn et halvt døgn framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les hva jeg skriver du. Butikken har åpent for å dekke våre egoistiske og skapte behov. Har aldri sagt at det er egoistisk å handle! 

Egoistisk fordi da må andre jobbe og ikke få være med familien sin fordi du ikke gidder å planlegge lenger enn et halvt døgn framover. 

Mange ønsker seg jobb i butikk og får det ikke, mange ønsker å jobbe i helger og får det ikke. Da er det egoistisk å nekte dem det. Selv ukeshandler jeg, som regel på mandager. Men det betyr ikke at jeg vil nekte andre å handle eller jobbe på søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange ønsker seg jobb i butikk og får det ikke, mange ønsker å jobbe i helger og får det ikke. Da er det egoistisk å nekte dem det. Selv ukeshandler jeg, som regel på mandager. Men det betyr ikke at jeg vil nekte andre å handle eller jobbe på søndager.

På bygda er det slett ikke kø av folk som vil jobbe i butikk nei. Og som sagt så handler det ikke å nekte folk å handle men den store sammenhengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På bygda er det slett ikke kø av folk som vil jobbe i butikk nei. Og som sagt så handler det ikke å nekte folk å handle men den store sammenhengen. 

I den store sammenhengen er det beste å la markedet styre. Lønner det seg ikke å ha butikken åpen ett sted, kan de la være, mens andre steder er det større behov og lønnsomhet. Det er nok ingen som vil at det skal være påbudt å holde åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja du må gjerne leve i den troen på at du og dine vaner er bedre enn alle andre om det er det som får deg til å sove om nettene. 

Ja andre må jobbe, det er sånn livet er.  Folk flest er glad de har en jobb å gå til, at de har en stabil arbeidshverdag og har en inntektskilde. En merker fort det den dagen en ikke har en jobb,  da virker det ikke så innmari gale å jobbe en skjærtorsdag. Noen må jobbe på ettermiddagen, noen på kvelden, noen på natt, noen må jobbe på 17. mai noen på julaften og noen må jobbe i påsken. Sånn er livet. Og mange ønsker å jobbe på røde dager. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja du må gjerne leve i den troen på at du og dine vaner er bedre enn alle andre om det er det som får deg til å sove om nettene. 

Ja andre må jobbe, det er sånn livet er.  Folk flest er glad de har en jobb å gå til, at de har en stabil arbeidshverdag og har en inntektskilde. En merker fort det den dagen en ikke har en jobb,  da virker det ikke så innmari gale å jobbe en skjærtorsdag. Noen må jobbe på ettermiddagen, noen på kvelden, noen på natt, noen må jobbe på 17. mai noen på julaften og noen må jobbe i påsken. Sånn er livet. Og mange ønsker å jobbe på røde dager. 

Det er ikke sikkert de som tok seg jobb i en butikk for ti år siden så for seg at de måtte jobbe på 1. Påskedag! Man velger ofte yrke etter hvordan man ønsker hverdagen sin, men så forandres forutsetningene underveis og det er dumt. 

Og ta å legg fra deg de kommentarer som antyder at det er forbrukerne jeg angriper,for det er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 15 min unna er det en kiwi som er oppe hver eneste  dag, fra 9 til 21. 

Anonymkode: 0ae63...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nå har jeg handla for en mnd framover jeg, ikke noe problem. Og folk kan om de vil og hvis de ikke vil så er det de egoistiske behovene som trenger seg på. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og ta å legg fra deg de kommentarer som antyder at det er forbrukerne jeg angriper,for det er det ikke. 

Mange vil nok se på det som et angrep når du skriver om egoistiske behov og folk som ikke gidder å planlegge. Men godt å se at du ikke mente det slik da. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke sikkert de som tok seg jobb i en butikk for ti år siden så for seg at de måtte jobbe på 1. Påskedag! Man velger ofte yrke etter hvordan man ønsker hverdagen sin, men så forandres forutsetningene underveis og det er dumt. 

Samfunnet utvikler seg. Om en forventer at en skal sitte igjen i 70 tallet eller at ingen verdens ting skal forandre seg fra den første dagen i arbeidslivet til en blir pensjonist da må en realitetsorientere seg litt.

Alvorlig talt.

En må ha evnen til å følge med i samfunnsutvikling, viss ikke blir en parkert og forbigått så det dundrer etter. Ingen yrker eller arbeidstider står stille. Jeg har også jobbet i en næring som for 40 år siden så hadde vi helt andre åpningstider enn nå. Nå jobber jeg ofte på kvelden og stortrives med at jeg faktisk ikke trenger å jobbe fulltid fordi jeg tjener ganske mye på kveldstillegget som gjør at jeg kan gå meg en fjelltur på en helt vanlig onsdag selv med butikker som er åpen.

Og du får prøve å ordlegge deg litt bedre om du mener jeg har mistolket deg for du har endel innlegg der du fremhever hvor egoistisk det er å handle på en søndag vs på en mandag. Behovet er nett det samme enten det er søndag eller mandag så jeg forstår ikke hvorfor du mener det er egoistisk den ene dagen og ikke den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er Joker åpen hele påsken, så hvis vi skulle trenge noe i løpet av påsken, er det bare for oss å ta turen dit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor på Røros, og her er det masse butikker åpne - hver dag. Ikke bare matbutikker, men flere andre også. Bl.a Intersport som jeg handlet på i dag. 

Anonymkode: d0809...8fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...