Hololo Skrevet 16. april #61 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Neida, det er søndagsstrengte butikker i både Tyskland og Østerrike, for å nevne et par andre "nisseland". Meningsmålinger viser at det er et stort flertall av nordmenn som vil ha søndagsstengte butikker. De fleste av oss er motstandere fordi vil ikke ønsker å bli fratatt søndag som en rolig dag uten kjas og mas. Anonymkode: d6f7f...7e2 men må du benytte deg av søndags åpen butikk da? kan du ikke bare leve med din rolige Søndag? Jeg har sikkert brukt søndags butikk 2-3 ganger de siste 5 årene, så og si aldri med andre ord, og jeg slapppe av og kose meg med å lade batteriene på Søndager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #62 Del Skrevet 16. april Selv har jeg ikke bruk for at butikker er åpne på søndager. Men det forstyrrer jo ikke meg om andre ønsker å bruke dem? Og markedet klarer nok helt fint å styre dette selv, finner raskt ut om det er et marked for det. Vil tro det kan være veldig store geografiske forskjeller der Anonymkode: ca199...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #63 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan vel stenge sykehuset også da. Så vi som jobber der også får fred Anonymkode: e3b69...173 Du skjønner ikke forskjellen på et livsviktig sykehus og en butikk som kun forer våre oppkonstruerte behov ? Anonymkode: 8595d...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #64 Del Skrevet 16. april Jeg er såpass ondskapsfull at jeg håper butikkene går dundrende underskudd og at det ikke er mer enn 2 kunder pr dag der på røddagene! Da kan de ikke hevde at markedet bestemmer . Anonymkode: 8595d...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #65 Del Skrevet 16. april Vi har 2 kiwi butikker, 1 rema 1000 og en coop mega som alle har åpent hele uka med unntak av coop som har stengt søndag og mandag. Bor i en hyttekommune og butikkene går med saftig overskudd når det er ferie takket være hyttefolket blant annet. Anonymkode: 6bf32...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #66 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er såpass ondskapsfull at jeg håper butikkene går dundrende underskudd og at det ikke er mer enn 2 kunder pr dag der på røddagene! Da kan de ikke hevde at markedet bestemmer . Anonymkode: 8595d...2df Norge hadde nok ikke blitt så mye annerledes enn Sverige eller andre land med søndagsåpent der, det hadde fungert helt fint. Og folk ville ristet litt på hodet over hvordan det var før, som man nå gjør når man tenker på tiden da man ikke fikk kjøpt melk og brød på kveldstid. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har 2 kiwi butikker, 1 rema 1000 og en coop mega som alle har åpent hele uka med unntak av coop som har stengt søndag og mandag. Bor i en hyttekommune og butikkene går med saftig overskudd når det er ferie takket være hyttefolket blant annet. Anonymkode: 6bf32...d44 Alltid undret meg litt over hvorfor hyttekommuner blir sett på som turistdestinasjon og kan ha butikkene åpen, mens landets hovedstad tydeligvis ikke er en turistdestinasjon. Her må man fortsatt frem med målebåndet for å se om butikken er liten nok til å holde åpent. Anonymkode: 8ab42...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #67 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Norge hadde nok ikke blitt så mye annerledes enn Sverige eller andre land med søndagsåpent der, det hadde fungert helt fint. Og folk ville ristet litt på hodet over hvordan det var før, som man nå gjør når man tenker på tiden da man ikke fikk kjøpt melk og brød på kveldstid. Håper Norge våger å gå sin egen vei og sette pris på helge-og helligdagsfred for flest mulig jeg da. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alltid undret meg litt over hvorfor hyttekommuner blir sett på som turistdestinasjon og kan ha butikkene åpen, mens landets hovedstad tydeligvis ikke er en turistdestinasjon. Her må man fortsatt frem med målebåndet for å se om butikken er liten nok til å holde åpent. Anonymkode: 8ab42...72e Oslo er ingen typisk turiststed da, og det flyter jo over med butikker og kiosker. Tror neppe det merkes om det er søndag i det hølet der. Ellers er jeg enig med deg ; trenger ikke ha vidåpen dør selv for hyttefolk. De greier å planlegge som andre folk Anonymkode: 8595d...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #68 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ellers er jeg enig med deg ; trenger ikke ha vidåpen dør selv for hyttefolk. De greier å planlegge som andre folk Anonymkode: 8595d...2df Du er ikke enig med meg, jeg vil ha åpne butikker over alt hvor butikkene ønsker å ha åpent. Anonymkode: 8ab42...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #69 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke enig med meg, jeg vil ha åpne butikker over alt hvor butikkene ønsker å ha åpent. Anonymkode: 8ab42...72e bare ikke i hyttekommuner framfor Oslo? Anonymkode: 8595d...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvonne Skrevet 16. april #70 Del Skrevet 16. april Her er det vanlig åpningstider men stenger tidligere på lørdag. Åpent til klokka 23.00 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #71 Del Skrevet 16. april Men dere som ikke ønsker åpne butikker: i hvilken grad ødelegger åpne butikker for dere? Får dere søndagagsfreden ødelagt? Blir dere tvunget til å handle butikken bare fordi den er åpen? Dere må jo ikke benytte dere av tilbudet selv om det er der. Det er jo bare å la vær å oppsøke det da, det er jo ikke vanskeligere. Men hvorfor mener dere at dere også skal bestemme hva andre gjør? Bry dere om dere selv, det er ikke så forbanna vanskelig. Det er ikke slik at butikkene springer etter dere og ødelegger helligdagsfreden for noen, ikke for en eneste sjel enten de er åpen eller ei. Anonymkode: 25560...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #72 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): bare ikke i hyttekommuner framfor Oslo? Anonymkode: 8595d...2df Ful lfrihet til å ha åpent der man vil, uansett sted eller størrelse på butikken. Anonymkode: 8ab42...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 16. april #73 Del Skrevet 16. april Søndagsåpne butikker har åpent som vanlig. Alt annet er stengt torsdag, fredag og mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #74 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dere som ikke ønsker åpne butikker: i hvilken grad ødelegger åpne butikker for dere? Får dere søndagagsfreden ødelagt? Blir dere tvunget til å handle butikken bare fordi den er åpen? Dere må jo ikke benytte dere av tilbudet selv om det er der. Det er jo bare å la vær å oppsøke det da, det er jo ikke vanskeligere. Men hvorfor mener dere at dere også skal bestemme hva andre gjør? Bry dere om dere selv, det er ikke så forbanna vanskelig. Det er ikke slik at butikkene springer etter dere og ødelegger helligdagsfreden for noen, ikke for en eneste sjel enten de er åpen eller ei. Anonymkode: 25560...844 Det er rart folk ikke ser den store sammenhengen syns jeg. Det handler jo ikke om en søndagsåpen butikk eller to men alt rundt det. SNart blir det krav om søndagsåpne barnehager, det blir enda mer press på transport av varer, mer traffikk på veiene osv. Og jeg mener helt seriøst at det som ikke handler om liv og helse skal vi tenke oss godt om om det virkelig trenger å være søndagsåpent. La folk få ha en dag der man kan gjøre andre ting enn å bruke penger, være ute i naturen, ute med familien. Er det virkelig så galt? Jeg kommer aldri til å slutte å ønske meg tilbake søndag som en stille og rolig dag. Og nå tar det helt av og en av de mest hellige dagene i året , 1.påskedag , så skal vi gå å shoppe? Nei, dette er galskap! Finns, som jeg sa før, ingen logisk grunn annet enn at folks egoistiske og skapte behov skal mates. Anonymkode: 8595d...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #75 Del Skrevet 16. april Vi har en butikk som er åpen 24/7, den har høyere priser enn vanlige matbutikker og er opprinnelig en bensinstasjon. Anonymkode: 9fada...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #76 Del Skrevet 16. april Der vi har hytte er det åpent 9-21 hele påsken. Anonymkode: 70971...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #77 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er rart folk ikke ser den store sammenhengen syns jeg. Det handler jo ikke om en søndagsåpen butikk eller to men alt rundt det. SNart blir det krav om søndagsåpne barnehager, det blir enda mer press på transport av varer, mer traffikk på veiene osv. Og jeg mener helt seriøst at det som ikke handler om liv og helse skal vi tenke oss godt om om det virkelig trenger å være søndagsåpent. La folk få ha en dag der man kan gjøre andre ting enn å bruke penger, være ute i naturen, ute med familien. Er det virkelig så galt? Jeg kommer aldri til å slutte å ønske meg tilbake søndag som en stille og rolig dag. Og nå tar det helt av og en av de mest hellige dagene i året , 1.påskedag , så skal vi gå å shoppe? Nei, dette er galskap! Finns, som jeg sa før, ingen logisk grunn annet enn at folks egoistiske og skapte behov skal mates. Anonymkode: 8595d...2df En dag med ro og stillhet er helt nydelig ❤️ Anonymkode: 9fada...464 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #78 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er rart folk ikke ser den store sammenhengen syns jeg. Det handler jo ikke om en søndagsåpen butikk eller to men alt rundt det. SNart blir det krav om søndagsåpne barnehager, det blir enda mer press på transport av varer, mer traffikk på veiene osv. Og jeg mener helt seriøst at det som ikke handler om liv og helse skal vi tenke oss godt om om det virkelig trenger å være søndagsåpent. La folk få ha en dag der man kan gjøre andre ting enn å bruke penger, være ute i naturen, ute med familien. Er det virkelig så galt? Jeg kommer aldri til å slutte å ønske meg tilbake søndag som en stille og rolig dag. Og nå tar det helt av og en av de mest hellige dagene i året , 1.påskedag , så skal vi gå å shoppe? Nei, dette er galskap! Finns, som jeg sa før, ingen logisk grunn annet enn at folks egoistiske og skapte behov skal mates. Anonymkode: 8595d...2df Det går fint an å gå på fjellet samtidig som et par butikker er åpne. Jeg gjør dette ofte om lørdagen. En kan la vær å shoppe både på lørdag og de resterende dagene selv om butikker er åpne. At du måtte mene det er egoistisk å handle brød og melk på en søndag men ikke på en mandag er det heldigvis ikke alle som mener og når du ikke klarer å argumentere bedre enn å gjenta deg selv igjen og igjen at andre er egoistisk da er det ikke så gode argumenter i seg selv. Anonymkode: 25560...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #79 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er rart folk ikke ser den store sammenhengen syns jeg. Det handler jo ikke om en søndagsåpen butikk eller to men alt rundt det. SNart blir det krav om søndagsåpne barnehager, det blir enda mer press på transport av varer, mer traffikk på veiene osv. Og jeg mener helt seriøst at det som ikke handler om liv og helse skal vi tenke oss godt om om det virkelig trenger å være søndagsåpent. La folk få ha en dag der man kan gjøre andre ting enn å bruke penger, være ute i naturen, ute med familien. Er det virkelig så galt? Anonymkode: 8595d...2df Man kan da fint være ute i naturen og gjøre andre ting enn å bruke penger selv om butikkene er åpne. På dette området kan vi fint ha svenske tilstander. Man kan forøvrig fint bruke penger selv om butikkene er stengt også, kanskje man burde søndagsstenge netthandel? Hadde vel vært litt typisk norsk det også. Anonymkode: 8ab42...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #80 Del Skrevet 16. april Vi har en matbutikk som er åpen i hele påsken, men den stenger noe tidligere i påsken kl 20:00 og ikke kl 23:00. uten om Lørdag hvor den stenger kl 16:00. Anonymkode: 0cd64...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå