AnonymBruker Skrevet 15. april #21 Del Skrevet 15. april tussi84 skrev (23 minutter siden): Det er det samme over hele landet da, med mindre det er søndagsåpne butikker. For alle andre matbutikker: Det er vanlig åpningstider i morgen onsdag, stengt skjærtorsdag og langfredag, åpent til kl 16 påskeaften, og stengt 1 og 2 påskedag. Jeg trodde at dette var allmennkunnskap jeg da? Jeg trodde det var allmenkunnskap at det på feriedestinasjoner i Norge ikke er sånn. Vi har hytte midtveis mellom Gol og Bagn. I påska er Kiwi og Rema åpne til kl 21 alle helligdagene (men bare til 19 på lørdag). I Bagn er alt stengt helligdagene. Det er et merkelig system. Anonymkode: 64297...179 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #22 Del Skrevet 15. april TomKrus skrev (19 minutter siden): Ja en Brustad bu som da koster deg veldig dyrt om du storhandler der, er folk helt idioter og ikke vet at påsken kommer ? Så planlegge og handle inn til normale priser ? Så mangler man en ting eller to ? Ja greit det, det knekker ingen. Men å handle inn i en "Brustadbu" fordi du er hjernedød og ikke kan planlegge litt frem i tid blir ekstremt mye dyrere. Typiske turiststeder kan ha åpne butikker og ikke bare Brustadbuer. For hyttefolkets del. Anonymkode: 4d52c...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #23 Del Skrevet 15. april Stengt. Åpent til 16 på lørdag. Jeg trenger ikke at den er åpen mere enn det nei. Hat jeg glemt noe så jobber jeg meg rundt det. Anonymkode: 0c896...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 15. april #24 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Typiske turiststeder kan ha åpne butikker og ikke bare Brustadbuer. For hyttefolkets del. Anonymkode: 4d52c...9f2 Helt greit det, men har du sjekket prisene der da ? Mange øker jo prisene på varene der, fordi de må dekke inn økte utgifter til personalet som da ofte har rett på 100% overtidsbetaling. Noen kan sikkert se bort fra dette, og dekker det "inn" med økt omsetning. Mange steder skjer jo ikke det. Derfor planlegger i alle fall jeg handelen min, og gjør dette i god tid før påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 15. april #25 Del Skrevet 15. april Bor ikke i noe turiststrøk. Så her er de vanlige butikkene stengt, kun den ene søndagsåpne brustadbua som holder åpent hver dag, med søndagsåpningstider på røde dager. Pluss innvandrerbutikker da, hvis det er lov å si 🙈 Er også en god del restauranter som holder stengt. Nei, matbutikk hadde ikke trengt å ha åpent på røde dager. Klarer fint å handle onsdag/lørdag. Det jeg såfall hadde glemt er enten ikke krise, eller så kunne jeg gått tiggerunde hos naboer. Kunne fint har stengt og fri for ansatte disse dagene. Restauranttilbud er forsåvidt OK å ha i påsken gitt at det går økonomisk rundt for de. Helt OK at de stenger hvis erfaringen er at det koster mer enn de tjener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #26 Del Skrevet 15. april TomKrus skrev (19 minutter siden): Da er du heldig, har ikke opplevd det her jeg bor, helt andre priser fordi butikkene da skal dekke inn utgiftene de har til ansatte som skal ha mye bedre betalt en det man får på en hverdag. Og jeg bor rimelig sentralt. En pris i hovedbutikken, en helt annen i Brustadbua ! Så vet jeg at det er mange butikker som jukser som bare pokker med dette, og løper til og fra hoved butikken for å hente varer de ikke har i Brustadbua for å få opp salget Det er jo ren svindel. Noe som det har vært fokus på i media et par ganger. Men om ingen griper inn ? De fortsetter med det. Er nok en del plasser som har det slik, vet også at der det er mye hytteturister (som nevnt i tråden av andre) også har helt vanlige butikker med helt vanlige priser. Så selv om en tror en sitter på fasiten på hva alle andre opererer med i hele landet så viser det seg ofte å ikke stemme. Da blir det ekstra dumt om en går hardt ut fra start og hevder det er Brustad priser over alt. Jeg bor i en middels stor by og har mange alternativer å velge mellom. Men jeg er ikke motstander av søndagsåpent i utgangspunktet. Anonymkode: 25560...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 15. april #27 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er nok en del plasser som har det slik, vet også at der det er mye hytteturister (som nevnt i tråden av andre) også har helt vanlige butikker med helt vanlige priser. Så selv om en tror en sitter på fasiten på hva alle andre opererer med i hele landet så viser det seg ofte å ikke stemme. Da blir det ekstra dumt om en går hardt ut fra start og hevder det er Brustad priser over alt. Jeg bor i en middels stor by og har mange alternativer å velge mellom. Men jeg er ikke motstander av søndagsåpent i utgangspunktet. Anonymkode: 25560...844 Det er heller ikke jeg ! Men veldig ofte stemmer det at prisene er mye høyere. Og bevares om folk vil benytte seg av det det er hver enkelt sitt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #28 Del Skrevet 15. april TomKrus skrev (1 minutt siden): Det er heller ikke jeg ! Men veldig ofte stemmer det at prisene er mye høyere. Og bevares om folk vil benytte seg av det det er hver enkelt sitt valg. Ofte men ikke alltid, noen plasser, ikke overalt😉 Jeg tror det er ekstremt sjeldent du ser en 4 barns familie handle til påsken på en rød skjærtorsdag. Det handler om å ha mulighet til å kjøpe den ene tingen en står opp for og ja det er heldigvis valgfritt om en da velger å lage potetstappe med vann, gå tigger runde eller handle den melken på den åpne butikken når en har muligheten. Men hadde ingen brukt søndagsåpne butikker hadde det heller ikke vært et marked og det hadde heller ikke vært et tilbud i den grad det er blitt, så selvfølgelig benytter folk seg av det når vi har det. Anonymkode: 8bdde...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 15. april #29 Del Skrevet 15. april https://hk-nytt.no/nyheter/bystyret-har-stemt-ja-til-sondagsapne-butikker-i-oslo-6.40.1101211.756925bead Og her kommer det frem, det er bare å google ! Det gir i beste fall bare høyere priser, men også flere negative utfall. Og det er jo helt meningsløst egentlig fordi man ikke evner å planlegge et par dager frem i tid. Men igjen det er jo helt frivillig ! Jeg unngår det, og jeg skal heller ikke hykle, det skjer at jeg glemmer en ting eller to. Men foretar aldri hoved handelen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #30 Del Skrevet 15. april TomKrus skrev (10 minutter siden): Det er heller ikke jeg ! Men veldig ofte stemmer det at prisene er mye høyere. Og bevares om folk vil benytte seg av det det er hver enkelt sitt valg. Det er jo akkurat samme butikk. Skrur ikke opp prisen på søndager Anonymkode: e3b69...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 15. april #31 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ofte men ikke alltid, noen plasser, ikke overalt😉 Jeg tror det er ekstremt sjeldent du ser en 4 barns familie handle til påsken på en rød skjærtorsdag. Det handler om å ha mulighet til å kjøpe den ene tingen en står opp for og ja det er heldigvis valgfritt om en da velger å lage potetstappe med vann, gå tigger runde eller handle den melken på den åpne butikken når en har muligheten. Men hadde ingen brukt søndagsåpne butikker hadde det heller ikke vært et marked og det hadde heller ikke vært et tilbud i den grad det er blitt, så selvfølgelig benytter folk seg av det når vi har det. Anonymkode: 8bdde...4fa Mennesker er forbannet rare ! De utsetter det meste til siste nick Og da ender det med ofte å handle dyrt fordi det å planlegge litt frem i tid er noe det skorter på for mange. Og nei, det er ikke slik som jeg postet over at mange av de ansatte bare kan avvise å jobbe på disse dagene. Det forventes av de i stor grad, og da er vi ute å kjøre. De butikkene som da ikke tar seg "råd " til dette tilbudet går da konken. Og man har enda mindre valg i fremtiden. For at det koster mer å ha en butikk betjent på helligdager er helt selvfølgelig. De store kjedene kan lett bruke dette for å få vekk de som ikke kan konkurrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #32 Del Skrevet 15. april Vi handler onsdag og Påskeaften. Det er faktisk oftere enn vanlig, så null problem at butikkene har stengt noen dager. Ukeshandler til vanlig. Unner de butikkansatte noen fridager. Mange av dem har familie og barn. Anonymkode: d988a...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #33 Del Skrevet 15. april Bor et sted med søndagsåpent i sommer turismen dvs fra vår til utpå høsten og har aldri hatt påskeåpent før nå. Men plutselig i år! Begriper ikke hvorfor,syns det er bare tull! Anonymkode: 8595d...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #34 Del Skrevet 15. april TomKrus skrev (9 minutter siden): Mennesker er forbannet rare ! De utsetter det meste til siste nick Og da ender det med ofte å handle dyrt fordi det å planlegge litt frem i tid er noe det skorter på for mange. Og nei, det er ikke slik som jeg postet over at mange av de ansatte bare kan avvise å jobbe på disse dagene. Det forventes av de i stor grad, og da er vi ute å kjøre. De butikkene som da ikke tar seg "råd " til dette tilbudet går da konken. Og man har enda mindre valg i fremtiden. For at det koster mer å ha en butikk betjent på helligdager er helt selvfølgelig. De store kjedene kan lett bruke dette for å få vekk de som ikke kan konkurrere. Det er mange som jobber på røde dager og ikke kan avise å jobbe da, helsevesenet er full av de, politiet+++ Noen yrker vet en at går jeg inn i den jobben så innebærer det å jobbe på røde dager, sa akkurat den at noen må jobbe når andre har fri, vel sånn er livet. Ja dagligvare bransjen handler om konkurransen, etterspørsel og tilbud. Sånn er livet, hardt og brutalt. Den ene spar butikken (som er dyr samme om det er hverdag eller rød dag) har åpent fra 05.30 til 00.30 i ukedagene, den tjener selvfølgelig en del fremfor nabobutikken som har åpent fra 08-23, sånn er livets realitet, den eneste død, den andres brød. Du står fritt til å ikke handle på røde dager og andre står fritt til å handle når de vil så lenge muligheten er der. Anonymkode: 8bdde...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #35 Del Skrevet 15. april Bare én dagligvarebutikk i kommunen. Har kun åpent noen få timer på lørdag, stengt alle røde dager. Anonymkode: 7a8c3...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 15. april #36 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mange som jobber på røde dager og ikke kan avise å jobbe da, helsevesenet er full av de, politiet+++ Noen yrker vet en at går jeg inn i den jobben så innebærer det å jobbe på røde dager, sa akkurat den at noen må jobbe når andre har fri, vel sånn er livet. Nei slik er ikke livet ! Du må nesten klare å skille mellom samfunnskritiske funksjoner og matbutikker som er stengt på en helligdag. Det er faktisk en enorm forskjell ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #37 Del Skrevet 15. april Canada her, butikkene er stort sett åpne hver dag. Foreldrene mine har hytte i Norge og der er matbutikker også åpen hver dag i påsken. Anonymkode: f9987...847 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #38 Del Skrevet 15. april To. Pga hyttekommune. Anonymkode: 8f2ee...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #39 Del Skrevet 15. april TomKrus skrev (Akkurat nå): Nei slik er ikke livet ! Du må nesten klare å skille mellom samfunnskritiske funksjoner og matbutikker som er stengt på en helligdag. Det er faktisk en enorm forskjell ! Jo sånn er livet blitt, og det er mange mange år siden søndagsåpne butikker ble en greie i Norge, det er 27 år siden så det er ikke noe nytt og en helt ny greie selv om de samme klarer å bli forbanna på dette hvert eneste år i påsken og julen. Hele Norge er stappfull av søndagsåpne butikker og en kan velge å være en del av det eller ikke, men tilbudet er heldigvis kommet for å bli. Anonymkode: 8bdde...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #40 Del Skrevet 15. april Min mening om åpent i høytider er at da presser det seg fram at enda flere må jobbe disse dagene. De som jobber innen transport, barnehage osv. Og det er slett ikke noe ønskelig! Slik det er nå så kjøres vel ikke varer inn til butikken på røddager. Når skal familien få tid sammen? Når skal folk få lade opp og få et avbrekk! Galskap! Anonymkode: 8595d...2df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå