Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #81 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan vet de hvem broren din er da? Han må vel være involvert i dette på en eller annen måte? Tror ikke de driver slektsgransking på kunder de blokkerer. Anonymkode: a11ad...0b5 Disse spørsmålene bør rettes til Zalando. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #82 Del Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (På 15.4.2025 den 18.59): Jeg var veldig gammel kunde hos Zalando, ca. 15 år. og plutselig kunne ikke logge meg på kundekontoen min. Årsaken: etter returnert varen i fjor, fikk jeg ikke enten tilbakebetaling eller forslag på å løse problemet. Svindel! Etter flere e-poster og robot svar fra kundeservice problemet ble ikke løst og de aldri forklarte meg på hvorfor returen ble ikke registrert mens pakken ble returnert til Zalando og hva var i selve pakken! Siden jeg var alene med håpløst sak, klaget jeg videre til Forbrukertilsynet. Etter flere måneder kom Forbrukertilsynet med mekling til Zalando og de endelig kom med forslag om tilbakebetaling for returnert varen. Så neste dagen Zalando kontoen min ble sperret og etter 4 e-poster fikk jeg svar fra de: "Siden det har vært ulike avvik i klageprosessen på Zalando-kontoen din i løpet av de siste ukene og månedene, har vi besluttet å deaktivere brukerkontoen din. Ytterligere forretningsforbindelser med deg er ikke ønsket. .." Etter 5 arbeidsdager tilbakebetaling ikke kom og de krever offisielt brev fra banken min om manglende tilbakebetaling. Så kampen er ikke over! I tillegg Zalando sperret også kundekonto til broren min som aldri klaget på de og generell kjøpte mye der fra. Dette synes jeg er veldig frekk og urettferdig! Så hvis du blir plutselig lurt, du må holde skjeft. Ellers mister du retten til å kjøpe fra de og hele din familie i tillegg. Jeg og familien min aldri opplevd sånn holdning som kunder. Jeg anbefaler alle som leser historien min: tenk dobbelt før dere kjøper noe fra Zalando. Ved eventuelt problem med retur, enten retur bekreftelse eller masse eposter hjelper ikke lenge. Det er kunder som straffes for alt! Har flere ganger opplevd å ikke få varene mine derfra. Står sendt, men ikke noe mer. Handler aldri på zalando igjen Anonymkode: 40018...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #83 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Zalando selger da ikke kopier!!! Det er ikke lovlig og Zalando er en av verdens største nettbutikker. De bryter ikke loven. Da hadde de blitt anmeldt og tatt for lenge siden. Og du, det heter muffEns, ikke muffins. Muffins er kake. Anonymkode: f0d2c...315 https://www.minmote.no/nyheter/a/LMgj59/bestilte-ralph-lauren-genser-fra-zalando-fikk-falsk-vare Anonymkode: 8c264...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #84 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Zalando selger da ikke kopier!!! Det er ikke lovlig og Zalando er en av verdens største nettbutikker. De bryter ikke loven. Da hadde de blitt anmeldt og tatt for lenge siden. Og du, det heter muffEns, ikke muffins. Muffins er kake. Anonymkode: f0d2c...315 https://www.minmote.no/mote/klaer/a/Kn7bn7/kjoepte-prada-briller-paa-zalando-fikk-falske-i-posten Anonymkode: 8c264...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #85 Del Skrevet 16. april Det høres ut som om Zalando har sine grunner til å utestenge her. Jeg har vært kunde i sikkert 15 år, og både jeg og alle jeg kjenner som handler der (mange) har aldri opplevd annet enn super kundeservice. Anonymkode: cee5e...36a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #86 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror egentlig det er brukerfeil. Vedder på du/dere ikke har satt dere inn i instruksen med returlapper og registreringer. Jeg har vært kunde der i 10+ år, med en del bestillinger i året. Returnerer kanskje 50%. Har ALDRI opplevd noe tull. Alt blir registrert, pengene tikker rett inn på konto om jeg allerede har betalt, og kundeservicen er super om noe må avklares. Anonymkode: 84f0f...4d2 Ja, tror jeg også. Jeg regnet med at jeg kom til å bli en av disse som ble utestengt pga for mange returer, men fortsatt ikke skjedd. Mistenker at endel returer av de som utestenges, er av folk som faktisk har brukt klærne, utover å prøve om det passer. Jeg returnerer kanskje 60-90% av alt jeg bestiller, men alltid i tide, betaler i tide og ubrukte klær, returnert på korrekt måte. Har ikke hatt noe problemer med de. Og mye av tiden har jeg vært surrete og vimsete pga småbarnsfase og søvnmangel. Anonymkode: adb58...e51 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #87 Del Skrevet 16. april -jk- skrev (1 time siden): 90%?!? Har du ikke kontroll på størrelsene du bruker? Jeg handler også en del der, returnerer kanskje 20%. Jeg har aldri returnert noe. Jeg kjenner mine størrelser. Så kjøper jeg fra merkene jeg kjenner. Jeg fatter ikke at den personen returnerer 90% av bestillingene. Anonymkode: bc32a...594 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #88 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tror egentlig det er brukerfeil. Vedder på du/dere ikke har satt dere inn i instruksen med returlapper og registreringer. Jeg har vært kunde der i 10+ år, med en del bestillinger i året. Returnerer kanskje 50%. Har ALDRI opplevd noe tull. Alt blir registrert, pengene tikker rett inn på konto om jeg allerede har betalt, og kundeservicen er super om noe må avklares. Anonymkode: 84f0f...4d2 Det fungerer veldig bra helt til du har uflaks og de ikke "finner" returen din. Da er det du som sitter med skjegget i postkassa. Zalando er så store at de kan gi fullstendig blaffen i hva forbrukertilsynet konkluderte med i bittelille Norge. Jeg kjøper kun småting der, og sjekker alltid andre nettbutikker først. Anonymkode: e6742...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 17. april #89 Del Skrevet 17. april Lag en ny konto da vel... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #90 Del Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 22.57): Plutselig en dag får du også problemer, jeg ble en uønsket kunde pga "mye returer". Personlig har jeg sluttet å handle der pga at de selger kopier som ekte vare og pga det virker til å være noe muffins der mtp hvor varene virkelig kommer fra. Anonymkode: 8c699...159 Hvorfor kjøper du ting bare for å returnere dem? Anonymkode: eab7a...259 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:33 #91 Del Skrevet tirsdag kl 02:33 Det er jo et kjent problem at en del kunder misbruker systemet, og bestiller klær som de bruker i forskjellige anledninger, for så å returnere dem. Synes det høres merkelig ut med 90 prosent retur, og det er ikke rart at Zalando kan reagere på det. Jeg kan returnere en vare, men det hører med til sjeldenhetene, og ikke noe som skjer stadig vekk. Er man så i villrede angående størrelser, så bør man oppsøke en klesbutikk i nærheten, og fysisk prøve klær der. Anonymkode: 612da...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:37 #92 Del Skrevet tirsdag kl 07:37 -jk- skrev (På 16.4.2025 den 20.10): 90%?!? Har du ikke kontroll på størrelsene du bruker? Jeg handler også en del der, returnerer kanskje 20%. Jeg er ikke den du siterer, men har klær i alt fra S til XL. Så det er ikke alltid så greit å vite 😅 I tillegg handler det ofte om snitt og passform, noe kan være for kort til meg selv om det er riktig størrelse, fordi jeg er høy. Eller skuldrene er sydd for en med smalere skuldre, osv. Anonymkode: 4fad4...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet tirsdag kl 08:34 #93 Del Skrevet tirsdag kl 08:34 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg er ikke den du siterer, men har klær i alt fra S til XL. Så det er ikke alltid så greit å vite 😅 I tillegg handler det ofte om snitt og passform, noe kan være for kort til meg selv om det er riktig størrelse, fordi jeg er høy. Eller skuldrene er sydd for en med smalere skuldre, osv. Anonymkode: 4fad4...d68 Joda, bommer selvsagt selv innimellom men om jeg bestiller en bukse som viser seg å være en størrelse for stor så passer den jo nesten alltid på neste forsøk. Da blir returprosenten 50, om jeg konsekvent bommer på størrelse. 90%? Da har man null peil eller bare bestiller opp en masse klær for å se i etterkant om det er noe av det man faktisk liker... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:45 #94 Del Skrevet tirsdag kl 08:45 Jeg forstår godt at Zalando utestenges folk som returnerer mye. Det er jo helt tydelig at mange av disse returnerte klærne er brukt en gang eller to før det returneres. Jeg har selv fått penkjoler fra Zalando, som tydelig er mer enn bare prøvd på. De stinker parfyme og har svettemerker under armene. Man kan skrive inn mål, høyde og vekt og få anbefalt størrelse. Syns det stemmer 99% av gangene. De skriver jo også tydelig om plaggene er store eller små i størrelsen. Anonymkode: b64f1...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:51 #95 Del Skrevet tirsdag kl 08:51 -jk- skrev (På 16.4.2025 den 20.10): 90%?!? Har du ikke kontroll på størrelsene du bruker? Jeg handler også en del der, returnerer kanskje 20%. Jeg kjøper ting som ikke finnes i fysiske butikker i Norge. Og hvordan kan du kreve at kunder har kontroll på størrelsene, når ikke produsentene har det? Jeg har Adidas-sko i tre forskjellige størrelser som sitter nøyaktig likt på foten min... Anonymkode: 54cad...5ce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:47 #96 Del Skrevet tirsdag kl 09:47 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg kjøper ting som ikke finnes i fysiske butikker i Norge. Og hvordan kan du kreve at kunder har kontroll på størrelsene, når ikke produsentene har det? Jeg har Adidas-sko i tre forskjellige størrelser som sitter nøyaktig likt på foten min... Anonymkode: 54cad...5ce Anonymkode: b64f1...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:09 #97 Del Skrevet tirsdag kl 10:09 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Anonymkode: b64f1...ca1 Det der stemmer i hvert fall ikke alltid, jeg har bommet en del på anbefalingene fra Zalando. Anonymkode: 4fad4...d68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:11 #98 Del Skrevet tirsdag kl 10:11 -jk- skrev (1 time siden): Joda, bommer selvsagt selv innimellom men om jeg bestiller en bukse som viser seg å være en størrelse for stor så passer den jo nesten alltid på neste forsøk. Da blir returprosenten 50, om jeg konsekvent bommer på størrelse. 90%? Da har man null peil eller bare bestiller opp en masse klær for å se i etterkant om det er noe av det man faktisk liker... Jeg har opplevd å bestille i to forskjellige størrelser, der jeg har prøvd den største først og den er for stor, for så å prøve den i mindre størrelse som da passer, men hvor passformen er helt feil. Så om man bestiller noe som er for stort en gang, og så bestiller riktig størrelse, er det ikke garantert at den likevel er fin på. Men jeg er helt enig i at 90 % retur er vilt, da hadde jeg revurdert om jeg kanskje burde slutte å bestille på nett 😄 Anonymkode: 4fad4...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:24 #99 Del Skrevet tirsdag kl 10:24 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Anonymkode: b64f1...ca1 Disse har vært til liten hjelp for meg. Anonymkode: 54cad...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:35 #100 Del Skrevet tirsdag kl 17:35 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Anonymkode: b64f1...ca1 Det er er ikke til noe hjelp, heller motsatt Anonymkode: 69218...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå