Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er på denne måten du har kommunisert med Zalando, så overrasker det meg ikke at de har utestengt deg.

Å gå til personangrep på en person som svarer deg i en tråd, og å spy ut indisier, det hører ingen steder hjemme for et angivelig voksent menneske. 

Anonymkode: 79a37...f4f

Det er jo ingen personangrep i innlegget du siterer. 

Anonymkode: 11086...63c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Anonym_Norge skrev (42 minutter siden):

Det ble sendt kopi av korrespondanse mellom meg og banken, men det var ikke nok for dem!? 

Det høres rart ut. Hvorfor har du korrespondanse med banken? Du må sende bilde (kvittering) av betaling fra nettbanken din, da skal det stå kontonr du har betalt til (zalando), beløp osv. Hvis zalando ikke har mottatt pengene og du ikke har bevis (skjermbilde av betaling slik at de kan finne den i sine innbetalinger), så har du ikke betalt. 

Jeg betalte zalando via mannen min sin konto en gang og glemte merke den med ordrenr/kid. Fikk purring, men løste seg raskt og riktig når jeg sendte bilde fra nettbanken. De kunne ikke vite det var fra meg. 

Anonymkode: 476b5...f8a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis det er på denne måten du har kommunisert med Zalando, så overrasker det meg ikke at de har utestengt deg.

Å gå til personangrep på en person som svarer deg i en tråd, og å spy ut indisier, det hører ingen steder hjemme for et angivelig voksent menneske. 

Anonymkode: 79a37...f4f

Personangrep? Da, lever vi i 2 forskjellige verden. Jeg dessverre støtter ikke svindel. 

Vennligst les anmeldelser på TrustPilot og gjerne i andre europeiske land, så forstår du at Zalando ikke verdens beste. 2 stjerner av 5 bare I Norge. 66% er misfornøyde kunder. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Anonym_Norge skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde bra erfaring med dem før. Og var veldig veldig overrasket at plutselig retur ble ikke registrert og ingen konkret begrunnelse på hvorfor. Etter utfylt skjema, tilbakebetaling ble ikke godkjent av dem uansett. Jeg opplevde med én gang at det noe rart som skjedde med kundeservice dems. De alle fleste svarer det samme. Kanskje roboter.?

Når man sender retur til zalando så får man kvittering når pakken blir innlevert med sporingsnr fra PostNord. Dette sporingsnr finner du også innlogget på zalando samt på mail fra zalando når du krysset av for retur. Har du søkt opp sporingsnr og sett at returpakken er levert zalando? Evt om den er mistet så må det meldes PostNord og zalando. PostNord mistet min zalando retur en gang, men det var intet problem for den var innlevert og ble da behandlet som mistet og zalando tok all korrespondansen og forsikringsoppgjøret mot PostNord. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har bestilt maaaaasse fra Zalando. Har aldri hatt noe tull med retur eller tilbakebetaling. Da har du hatt uflaks. Jeg returnerer ca 90% av alt jeg handler derfra, tror jeg.

Anonymkode: adb58...e51

Plutselig en dag får du også problemer, jeg ble en uønsket kunde pga "mye returer".

Personlig har jeg sluttet å handle der pga at de selger kopier som ekte vare og pga det virker til å være noe muffins der mtp hvor varene virkelig kommer fra.

Anonymkode: 8c699...159

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym_Norge skrev (Akkurat nå):

Personangrep? Da, lever vi i 2 forskjellige verden. Jeg dessverre støtter ikke svindel. 

Vennligst les anmeldelser på TrustPilot og gjerne i andre europeiske land, så forstår du at Zalando ikke verdens beste. 2 stjerner av 5 bare I Norge. 66% er misfornøyde kunder. 

Om du ser på mange store Norske selskap så er dte mnange som kommer dårlig ut på trustpilot, dette er forde folk som regel bare ytre seg om de har noe negativt og si.

Ellers synd at du får en slik behandling, jeg har handlet ofte hos Zalando og aldri opplevd problemer ved verken bestilling eller retur, kommer til å fortsette å handle der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun handlet der to ganger. Den første gangen bestilte jeg meg en brudekjole der. Den hadde en bred stripe tvers over magen og bakover mot ryggen på den ene sida. Stripa var en misfarging, men det var endring i tekstilet, nesten som om stoffet hadde vært borti noe varmt og smeltet. Tok kontakt med dem med en gang jeg fikk den, men de syntes ikke det kvalifiserte som en reklamasjonssak, men hvis jeg returnerte den på vanlig vis ville jeg få tilbake pengene. Så jeg returnerte den parallellt med at jeg bestilte en ny kjole. Men jeg fikk aldri tilbakebetalt, for en skadet vare måtte det reklameres på, den skulle ikke returneres på vanlig vis... Kom ingen vei med dem, så den billige brudekjolen min endte med å nærme seg en vanlig brudekjole i pris...

Dette er riktignok noen år siden. Åtte for å være nøyaktig. 

Anonymkode: 11086...63c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Plutselig en dag får du også problemer, jeg ble en uønsket kunde pga "mye returer".

Personlig har jeg sluttet å handle der pga at de selger kopier som ekte vare og pga det virker til å være noe muffins der mtp hvor varene virkelig kommer fra.

Zalando selger da ikke kopier!!! Det er ikke lovlig og Zalando er en av verdens største nettbutikker. De bryter ikke loven. Da hadde de blitt anmeldt og tatt for lenge siden. Og du, det heter muffEns, ikke muffins. Muffins er kake. 

Anonymkode: f0d2c...315

• Liker 7
Skrevet
Anonym_Norge skrev (4 timer siden):

Jeg var veldig gammel kunde hos Zalando, ca. 15 år. og plutselig kunne ikke logge meg på kundekontoen min. Årsaken: etter returnert varen i fjor, fikk jeg ikke enten tilbakebetaling eller forslag på å løse problemet. Svindel! Etter flere e-poster og robot svar fra kundeservice problemet ble ikke løst og de aldri forklarte meg på hvorfor returen ble ikke registrert mens pakken ble returnert til Zalando og hva var i selve pakken! Siden jeg var alene med håpløst sak, klaget jeg videre til Forbrukertilsynet. Etter flere måneder kom Forbrukertilsynet med mekling til Zalando og de endelig kom med forslag om tilbakebetaling for returnert varen. Så neste dagen Zalando kontoen min ble sperret og etter 4 e-poster fikk jeg svar fra de: "Siden det har vært ulike avvik i klageprosessen på Zalando-kontoen din i løpet av de siste ukene og månedene, har vi besluttet å deaktivere brukerkontoen din. Ytterligere forretningsforbindelser med deg er ikke ønsket. .." Etter 5 arbeidsdager tilbakebetaling ikke kom og de krever offisielt brev fra banken min om manglende tilbakebetaling. Så kampen er ikke over!  I tillegg Zalando sperret også kundekonto til broren min som aldri klaget på de og generell kjøpte mye der fra. Dette synes jeg er veldig frekk og urettferdig! Så hvis du blir plutselig lurt, du må holde skjeft. Ellers mister du retten til å kjøpe fra de og hele din familie i tillegg. Jeg og familien min aldri opplevd sånn holdning som kunder. Jeg anbefaler alle som leser historien min: tenk dobbelt før dere kjøper noe fra Zalando. Ved eventuelt problem med retur, enten retur bekreftelse eller masse eposter hjelper ikke lenge. Det er kunder som straffes for alt! 

M65: Slike som deg ønsker man ikke ha som kunde. En leverandør kan velge å ikke ha deg som kunde. Jeg håper ved Tor og Odin at du aldri blir kunde hos meg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres rart ut. Hvorfor har du korrespondanse med banken? Du må sende bilde (kvittering) av betaling fra nettbanken din, da skal det stå kontonr du har betalt til (zalando), beløp osv. Hvis zalando ikke har mottatt pengene og du ikke har bevis (skjermbilde av betaling slik at de kan finne den i sine innbetalinger), så har du ikke betalt. 

Jeg betalte zalando via mannen min sin konto en gang og glemte merke den med ordrenr/kid. Fikk purring, men løste seg raskt og riktig når jeg sendte bilde fra nettbanken. De kunne ikke vite det var fra meg. 

Jeg betalt for varen som jeg returnert etterpå, for ca. ett år siden. Etter klage og mekling med Forbrukertilsynet Zalando sendt epost til meg om at de skal tilbakebetale for returnert vare. Det gikk 5 arbeidsdager og tilbakebetaling fra Zalando kom ikke. Derfor jeg sjekket med banken om det stemmer og banken bekreftet at ingen tilbakebetaling fra Zalando ikke kom. Så informerte jeg Zalando om manglende tilbakebetaling med bekreftelse fra banken i vedlegg. Men dette var ikke nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har handlet hos Zalando i mange år, og aldri hatt noen problemer med de. Synd for deg at du har annen erfaring, samtidig kan jeg ikke unngå å tenke at du får denne erfaringen pga. måten du kommuniserer på, basert på måten du kommuniserer her. En side har alltid to saker, og ofte tenker jeg at kunder som opplever dårlig kundeservice i den grad at de blir utestengt, så har man nok ikke vært en god kunde heller. En del personer som tenker at man som kunde kan oppføre seg så ufyselig som helst, uten at det får konsekvenser. 

Anonymkode: 14553...621

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når man sender retur til zalando så får man kvittering når pakken blir innlevert med sporingsnr fra PostNord. Dette sporingsnr finner du også innlogget på zalando samt på mail fra zalando når du krysset av for retur. Har du søkt opp sporingsnr og sett at returpakken er levert zalando? Evt om den er mistet så må det meldes PostNord og zalando. PostNord mistet min zalando retur en gang, men det var intet problem for den var innlevert og ble da behandlet som mistet og zalando tok all korrespondansen og forsikringsoppgjøret mot PostNord. 

Selvfølgelig jeg har det. Både sporingsnummer og retur bekreftelse. Pakken ble levert til Zalando. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har handlet hos Zalando i mange år, og aldri hatt noen problemer med de. Synd for deg at du har annen erfaring, samtidig kan jeg ikke unngå å tenke at du får denne erfaringen pga. måten du kommuniserer på, basert på måten du kommuniserer her. En side har alltid to saker, og ofte tenker jeg at kunder som opplever dårlig kundeservice i den grad at de blir utestengt, så har man nok ikke vært en god kunde heller. En del personer som tenker at man som kunde kan oppføre seg så ufyselig som helst, uten at det får konsekvenser. 

Anonymkode: 14553...621

Jeg forstår hva du mener. Samtidig hvordan kan du bli snill når du blir ikke hørt, ignorert og svindlet? Noen bare tåler ikke, ærlighet og direkte kommunikasjon. 

• Liker 2
Skrevet
Lorieen skrev (4 timer siden):

Ok.

???

• Liker 1
Skrevet
Anonym_Norge skrev (4 timer siden):

Jeg var veldig gammel kunde hos Zalando, ca. 15 år. og plutselig kunne ikke logge meg på kundekontoen min. Årsaken: etter returnert varen i fjor, fikk jeg ikke enten tilbakebetaling eller forslag på å løse problemet. Svindel! Etter flere e-poster og robot svar fra kundeservice problemet ble ikke løst og de aldri forklarte meg på hvorfor returen ble ikke registrert mens pakken ble returnert til Zalando og hva var i selve pakken! Siden jeg var alene med håpløst sak, klaget jeg videre til Forbrukertilsynet. Etter flere måneder kom Forbrukertilsynet med mekling til Zalando og de endelig kom med forslag om tilbakebetaling for returnert varen. Så neste dagen Zalando kontoen min ble sperret og etter 4 e-poster fikk jeg svar fra de: "Siden det har vært ulike avvik i klageprosessen på Zalando-kontoen din i løpet av de siste ukene og månedene, har vi besluttet å deaktivere brukerkontoen din. Ytterligere forretningsforbindelser med deg er ikke ønsket. .." Etter 5 arbeidsdager tilbakebetaling ikke kom og de krever offisielt brev fra banken min om manglende tilbakebetaling. Så kampen er ikke over!  I tillegg Zalando sperret også kundekonto til broren min som aldri klaget på de og generell kjøpte mye der fra. Dette synes jeg er veldig frekk og urettferdig! Så hvis du blir plutselig lurt, du må holde skjeft. Ellers mister du retten til å kjøpe fra de og hele din familie i tillegg. Jeg og familien min aldri opplevd sånn holdning som kunder. Jeg anbefaler alle som leser historien min: tenk dobbelt før dere kjøper noe fra Zalando. Ved eventuelt problem med retur, enten retur bekreftelse eller masse eposter hjelper ikke lenge. Det er kunder som straffes for alt! 

Det er jo uholdbart og helt usaklig å stenge kontoen din pga en klage! Gå til Forbrukertilsynet og tips TV2 hjelper deg!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Til info: Fra april 2025 Zalano endret politiken sin og utestengt allerede 10 tusen kunder for misbruk av returer. Og det kommer til å bli flere og flere. 

• Liker 3
Skrevet
Grüner skrev (2 minutter siden):

Det er jo uholdbart og helt usaklig å stenge kontoen din pga en klage! Gå til Forbrukertilsynet og tips TV2 hjelper deg!

Takk for forståelsen. Jeg tipset TV2 allerede og skal oppdatere Forbrukertilsynet.

Skrevet (endret)
Anonym_Norge skrev (12 minutter siden):

Til info: Fra april 2025 Zalano endret politiken sin og utestengt allerede 10 tusen kunder for misbruk av returer. Og det kommer til å bli flere og flere. 

prøvde å google dette men fant ingenting om det.
Men har du misbrukt den da? Om du stadig vekk sender varer i retur så kan jeg ha en forståelse for det, Vær gang vi sender varer i retur så taper butikken på det.

Butikkene er ikke pliktige til å selge til alle, og kan i teorien utestenge brukere uten noe god grunn.
^De er pliktig til å følge lover og regler ang retur/angreretten for allerede kjøpte varer.

Endret av Hololo
  • Liker 1
Skrevet
Hololo skrev (13 minutter siden):

prøvde å google dette men fant ingenting om det.
Men har du misbrukt den da? Om du stadig vekk sender varer i retur så kan jeg ha en forståelse for det, Vær gang vi sender varer i retur så taper butikken på det.

Butikkene er ikke pliktige til å selge til alle, og kan i teorien utestenge brukere uten noe god grunn.
^De er pliktig til å følge lover og regler ang retur/angreretten for allerede kjøpte varer.

Står mer her: https://www.derstandard.at/story/3000000264839/zalando-sperrt-kunden-die-zu-viele-bestellungen-zuruecksenden

Jeg er enig i det. Men jeg ble utestengt pga.klage. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Zalando selger da ikke kopier!!! Det er ikke lovlig og Zalando er en av verdens største nettbutikker. De bryter ikke loven. Da hadde de blitt anmeldt og tatt for lenge siden. Og du, det heter muffEns, ikke muffins. Muffins er kake. 

Anonymkode: f0d2c...315

Og da sier vi takk til orakelet på KG... 

Var nettopp i media om piratkopier og diverse "feil pakket" og "feilmerket" varer. Er lov å google litt om du er interessert i en seriøs debatt og ikke bare dine egne meninger som spys ut som sannheter.. det KAN faktisk skje ting i verden som du ikke får med deg

https://www.minmote.no/nyheter/a/LMgj59/bestilte-ralph-lauren-genser-fra-zalando-fikk-falsk-vare

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/Kn7bn7/kjoepte-prada-briller-paa-zalando-fikk-falske-i-posten?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos1&utm_medium=dre-64e886d7376e929d5a513574

https://www.nettavisen.no/okonomi/eric-kjopte-merkejakke-pa-zalando-beklaget-at-de-solgte-falskt-produkt/s/5-95-1056474

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...