Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #61 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uansett hva du gjorde feil som førte til at retur ikke ble registrert. De har jo ganske klare betingelser for hvordan det skal gjøres. Og jeg har som sagt ikke hatt noen problemer med det på 10+ år. Zalando er helproffe og effektive her 😍 Anonymkode: 84f0f...4d2 Da må de i hvertfall forklarte det med kunden hva var årsaken. Og dette ble ikke gjort. Autosvar på alle epostene mine. Jeg egentlig fortsatt ikke vet hva var grunn til det.
AnonymBruker Skrevet 16. april #62 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (4 minutter siden): Da må de i hvertfall forklarte det med kunden hva var årsaken. Og dette ble ikke gjort. Autosvar på alle epostene mine. Jeg egentlig fortsatt ikke vet hva var grunn til det. Og etter alt dette er du fortsatt interessert i å handle der? Spesielt. Anonymkode: 13ced...fd7 2
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #63 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og etter alt dette er du fortsatt interessert i å handle der? Spesielt. Anonymkode: 13ced...fd7 Nei, jeg selvfølgelig ikke. Helt motsatt. Når jeg ser på det som ble kjøpt der, jeg er kvalm 🤮. Har lyst å pakke alt og kaste greiene i "ansiktet" dems.
AnonymBruker Skrevet 16. april #64 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste butikker har netthandel. Også frittstående, som ikke er del av kjeder. Zalando driver med parallellimport, og det er noe jeg ikke støtter. De har null kontroll på hvem de kjøper fra, og det har resultert i at flere har fått falske varer, og varer som ikke samstemmer med bildene. Anonymkode: 1b12a...96d Det er da ikke dette som skjer når folk har fått kopi varer fra Zalando? Så vidt jeg har forstått, skyldes dette at uærlige kunder har mottatt ekte merkevare, men «returnerer» kopivare fra Shein el.l. Det har så sviktet i kontrollen av det returnerte produktet, som så blir sendt til en ny kunde. Anonymkode: a068c...410 9 6
AnonymBruker Skrevet 16. april #65 Skrevet 16. april Har handlet og returnert mye på Zalando i 10-12 år nå, aldri opplevd problemer selv ikke på reklamasjoner. Vil tro du har vært svært uheldig. Faren for å få kopi varer er desverre alltid tilstede da det finnes uærlige folk som returnerer en kopi. Alle større nettbutikker som selger merker har dette problemet dessverre. Anonymkode: 69218...f06 4
AnonymBruker Skrevet 16. april #66 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er generelt så lite stilig med netthandel. Gå inn på en butikk, se etter det du vil ha og kjøp. Netthandel er for å kjøpe tjenester nå man ellers ikke får tak i, og fôr får øk som bør milevis fra butikkene. Det er så lite stilling, gå inn i butikker, prøve ting, og stikke på nettet å kjøpe. Eller kjøpe en mengde greier, for å sende i retur. Fordi d det liksom er gratis. Klart man lager problem for andre og klart det ikke er gratis. Gå inn på senteret å kjøp det dere skal ha. Anonymkode: 6f823...86e Kunne ikke brydd meg mindre om det er stilig eller ikke å handle på nett. Hater å shoppe i fysiske butikker Anonymkode: 69218...f06 3
-jk- Skrevet 16. april #67 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har bestilt maaaaasse fra Zalando. Har aldri hatt noe tull med retur eller tilbakebetaling. Da har du hatt uflaks. Jeg returnerer ca 90% av alt jeg handler derfra, tror jeg. Anonymkode: adb58...e51 90%?!? Har du ikke kontroll på størrelsene du bruker? Jeg handler også en del der, returnerer kanskje 20%. 9
Gaia Skrevet 16. april #68 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (På 15.4.2025 den 18.59): I tillegg Zalando sperret også kundekonto til broren min som aldri klaget på de og generell kjøpte mye der fra. Dette synes jeg er veldig frekk og urettferdig! Så hvis du blir plutselig lurt, du må holde skjeft. Ellers mister du retten til å kjøpe fra de og hele din familie i tillegg. Jeg og familien min aldri opplevd sånn holdning som kunder. Jeg anbefaler alle som leser historien min: tenk dobbelt før dere kjøper noe fra Zalando. Ved eventuelt problem med retur, enten retur bekreftelse eller masse eposter hjelper ikke lenge. Det er kunder som straffes for alt! Hvordan kunne de vite at han er broren din? 5
AnonymBruker Skrevet 16. april #69 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Og da sier vi takk til orakelet på KG... Var nettopp i media om piratkopier og diverse "feil pakket" og "feilmerket" varer. Er lov å google litt om du er interessert i en seriøs debatt og ikke bare dine egne meninger som spys ut som sannheter.. det KAN faktisk skje ting i verden som du ikke får med deg https://www.minmote.no/nyheter/a/LMgj59/bestilte-ralph-lauren-genser-fra-zalando-fikk-falsk-vare https://www.minmote.no/mote/klaer/a/Kn7bn7/kjoepte-prada-briller-paa-zalando-fikk-falske-i-posten?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos1&utm_medium=dre-64e886d7376e929d5a513574 https://www.nettavisen.no/okonomi/eric-kjopte-merkejakke-pa-zalando-beklaget-at-de-solgte-falskt-produkt/s/5-95-1056474 Anonymkode: 8c699...159 Selv om du har fått med deg noe som andre ikke har, så behøver du ikke være frekk og ufordragelig av den grunn. Bare svar på en normal måte. Anonymkode: 41ccb...56c
AnonymBruker Skrevet 16. april #70 Skrevet 16. april Dette er krise fordi? Du er uønsket som kunde, handle et annet sted. Anonymkode: 4a6a3...754 1
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #71 Skrevet 16. april Gaia skrev (11 minutter siden): Hvordan kunne de vite at han er broren din? Kanskje fordi vi har samme etternavn og adresse. Jeg vet ikke. Zalando gir ikke konkret svar. Mens hans kundekonto ble sperret på samme tidspunkt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #72 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (På 15.4.2025 den 18.59): Jeg var veldig gammel kunde hos Zalando, ca. 15 år. og plutselig kunne ikke logge meg på kundekontoen min. Årsaken: etter returnert varen i fjor, fikk jeg ikke enten tilbakebetaling eller forslag på å løse problemet. Svindel! Etter flere e-poster og robot svar fra kundeservice problemet ble ikke løst og de aldri forklarte meg på hvorfor returen ble ikke registrert mens pakken ble returnert til Zalando og hva var i selve pakken! Siden jeg var alene med håpløst sak, klaget jeg videre til Forbrukertilsynet. Etter flere måneder kom Forbrukertilsynet med mekling til Zalando og de endelig kom med forslag om tilbakebetaling for returnert varen. Så neste dagen Zalando kontoen min ble sperret og etter 4 e-poster fikk jeg svar fra de: "Siden det har vært ulike avvik i klageprosessen på Zalando-kontoen din i løpet av de siste ukene og månedene, har vi besluttet å deaktivere brukerkontoen din. Ytterligere forretningsforbindelser med deg er ikke ønsket. .." Etter 5 arbeidsdager tilbakebetaling ikke kom og de krever offisielt brev fra banken min om manglende tilbakebetaling. Så kampen er ikke over! I tillegg Zalando sperret også kundekonto til broren min som aldri klaget på de og generell kjøpte mye der fra. Dette synes jeg er veldig frekk og urettferdig! Så hvis du blir plutselig lurt, du må holde skjeft. Ellers mister du retten til å kjøpe fra de og hele din familie i tillegg. Jeg og familien min aldri opplevd sånn holdning som kunder. Jeg anbefaler alle som leser historien min: tenk dobbelt før dere kjøper noe fra Zalando. Ved eventuelt problem med retur, enten retur bekreftelse eller masse eposter hjelper ikke lenge. Det er kunder som straffes for alt! Veldig vanskelig og lese hva du skriver, men primært bør vi andre ikke handle hos zalando, for det får ikke du og broren din lov til selv om dere vil? Anonymkode: b7c70...86f
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #73 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig vanskelig og lese hva du skriver, men primært bør vi andre ikke handle hos zalando, for det får ikke du og broren din lov til selv om dere vil? Anonymkode: b7c70...86f Vi vil ikke. Jeg ikke skrev det. Jeg bare deler erfaring på hvordan kunder behandles av noen bedrifer i Norge. Og kanskje det blir nyttig for noen.
AnonymBruker Skrevet 16. april #74 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (21 timer siden): Til info: Fra april 2025 Zalano endret politiken sin og utestengt allerede 10 tusen kunder for misbruk av returer. Og det kommer til å bli flere og flere. Fint. Det er både lite miljøvennlig og veldig dyrt når noen misbruker returer. Det blir andre kunder som betaler for kostnadene. Jeg støtter zalando 100% . Anonymkode: b7c70...86f 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #75 Skrevet 16. april Zalando er blitt en veldig dårlig butikk. Nå som de er blitt store og etablerte bryr de seg ikke om å møte kundene på en god måte. De har ikke god nok kontroll på bestillinger eller returer. bestiller du fra dem så får du en pakke, men om det er det du bestilte er en annen sak. Det kan være noens retur, som egentlig er en temukopi fra en tidligere svindler, eller det kan være noe som ligner. Eller belte, mens du egentlig bestilte sko. Når transaksjonen er gjennomført er det din oppgave å løse deres feil, i møte med kundeservice som virker å ha svært lite handlingsrom. Jeg er ikke overrasket over ts sin opplevelse. du kan selvfølgelig ha flaks og få akkurat det du bestilte, uten at det er skader eller misfarging også, men ikke en odds jeg er villig til å utsette meg for. Det finnes heldigvis bedre aktører. Anonymkode: b616b...c43 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #76 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er generelt så lite stilig med netthandel. Gå inn på en butikk, se etter det du vil ha og kjøp. Netthandel er for å kjøpe tjenester nå man ellers ikke får tak i, og fôr får øk som bør milevis fra butikkene. Det er så lite stilling, gå inn i butikker, prøve ting, og stikke på nettet å kjøpe. Eller kjøpe en mengde greier, for å sende i retur. Fordi d det liksom er gratis. Klart man lager problem for andre og klart det ikke er gratis. Gå inn på senteret å kjøp det dere skal ha. Anonymkode: 6f823...86e Det er ikke alt jeg får tak i på senteret, så handler på zalando innimellom. Ellers enig i alt du skriver. nei, retur er aldri « gratis «, noen betaler for det. Kundene som beholder varene sine betaler for det. Alle kan ha uflaks og returnere en vare innimellom, men at man stopper kunder som returnerer 90% skulle bare mangle, Anonymkode: b7c70...86f 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #77 Skrevet 16. april Det skrives om kundeopplevelser jevnlig i media også, og for at det skal bli en sak må jo dokumentasjonen fremlegges også. Det er ingen grunn til å betvile at zalando har møtt ts slik hun beskriver, og latt det dra ut over så lang tid uten å løse problemet. Anonymkode: b616b...c43
AnonymBruker Skrevet 16. april #78 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (10 timer siden): Nei, jeg selvfølgelig ikke. Helt motsatt. Når jeg ser på det som ble kjøpt der, jeg er kvalm 🤮. Har lyst å pakke alt og kaste greiene i "ansiktet" dems. Høres ut som en fornuftig løsning. Anonymkode: b7c70...86f 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #79 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (På 15.4.2025 den 18.59): Jeg var veldig gammel kunde hos Zalando, ca. 15 år. og plutselig kunne ikke logge meg på kundekontoen min. Årsaken: etter returnert varen i fjor, fikk jeg ikke enten tilbakebetaling eller forslag på å løse problemet. Svindel! Etter flere e-poster og robot svar fra kundeservice problemet ble ikke løst og de aldri forklarte meg på hvorfor returen ble ikke registrert mens pakken ble returnert til Zalando og hva var i selve pakken! Siden jeg var alene med håpløst sak, klaget jeg videre til Forbrukertilsynet. Etter flere måneder kom Forbrukertilsynet med mekling til Zalando og de endelig kom med forslag om tilbakebetaling for returnert varen. Så neste dagen Zalando kontoen min ble sperret og etter 4 e-poster fikk jeg svar fra de: "Siden det har vært ulike avvik i klageprosessen på Zalando-kontoen din i løpet av de siste ukene og månedene, har vi besluttet å deaktivere brukerkontoen din. Ytterligere forretningsforbindelser med deg er ikke ønsket. .." Etter 5 arbeidsdager tilbakebetaling ikke kom og de krever offisielt brev fra banken min om manglende tilbakebetaling. Så kampen er ikke over! I tillegg Zalando sperret også kundekonto til broren min som aldri klaget på de og generell kjøpte mye der fra. Dette synes jeg er veldig frekk og urettferdig! Så hvis du blir plutselig lurt, du må holde skjeft. Ellers mister du retten til å kjøpe fra de og hele din familie i tillegg. Jeg og familien min aldri opplevd sånn holdning som kunder. Jeg anbefaler alle som leser historien min: tenk dobbelt før dere kjøper noe fra Zalando. Ved eventuelt problem med retur, enten retur bekreftelse eller masse eposter hjelper ikke lenge. Det er kunder som straffes for alt! Hvordan vet de hvem broren din er da? Han må vel være involvert i dette på en eller annen måte? Tror ikke de driver slektsgransking på kunder de blokkerer. Har aldri hatt problem med Zalando, så det du har opplevd påvirker ikke meg i det hele tatt. Anonymkode: a11ad...0b5 1
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #80 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det skrives om kundeopplevelser jevnlig i media også, og for at det skal bli en sak må jo dokumentasjonen fremlegges også. Det er ingen grunn til å betvile at zalando har møtt ts slik hun beskriver, og latt det dra ut over så lang tid uten å løse problemet. Anonymkode: b616b...c43 Saken ble ikke løst i løpet av ett år!!! Og etter at Forbrukertilsynet kom med mekling til de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå