AnonymBruker Skrevet 16. april #41 Skrevet 16. april Det er generelt så lite stilig med netthandel. Gå inn på en butikk, se etter det du vil ha og kjøp. Netthandel er for å kjøpe tjenester nå man ellers ikke får tak i, og fôr får øk som bør milevis fra butikkene. Det er så lite stilling, gå inn i butikker, prøve ting, og stikke på nettet å kjøpe. Eller kjøpe en mengde greier, for å sende i retur. Fordi d det liksom er gratis. Klart man lager problem for andre og klart det ikke er gratis. Gå inn på senteret å kjøp det dere skal ha. Anonymkode: 6f823...86e 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #42 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er generelt så lite stilig med netthandel. Gå inn på en butikk, se etter det du vil ha og kjøp. Netthandel er for å kjøpe tjenester nå man ellers ikke får tak i, og fôr får øk som bør milevis fra butikkene. Det er så lite stilling, gå inn i butikker, prøve ting, og stikke på nettet å kjøpe. Eller kjøpe en mengde greier, for å sende i retur. Fordi d det liksom er gratis. Klart man lager problem for andre og klart det ikke er gratis. Gå inn på senteret å kjøp det dere skal ha. Anonymkode: 6f823...86e «Senteret» har ikke nødvendigvis de merkene eller kvaliteten jeg vil ha. Det er svært tidkrevende å gå gjennom samtlige klær i butikkene for å utelukke dem som inneholder kunstige materialer. I nettbutikkene kan man filtrere bort plastklær. Vil jeg ha en blazer i tynt ullstoff, ønsker jeg ikke en som innholdet 20% ull og 80% polyester. Ønsker jeg en silkebluse, finnes ikke den på «senteret» i det hele tatt, og i hvert fall ikke i den fargen/fasongen jeg vil ha. Anonymkode: a068c...410 10 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #43 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er generelt så lite stilig med netthandel. Gå inn på en butikk, se etter det du vil ha og kjøp. Netthandel er for å kjøpe tjenester nå man ellers ikke får tak i, og fôr får øk som bør milevis fra butikkene. Det er så lite stilling, gå inn i butikker, prøve ting, og stikke på nettet å kjøpe. Eller kjøpe en mengde greier, for å sende i retur. Fordi d det liksom er gratis. Klart man lager problem for andre og klart det ikke er gratis. Gå inn på senteret å kjøp det dere skal ha. Anonymkode: 6f823...86e Hva betyr dette? Anonymkode: 13ced...fd7 5
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #44 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er generelt så lite stilig med netthandel. Gå inn på en butikk, se etter det du vil ha og kjøp. Netthandel er for å kjøpe tjenester nå man ellers ikke får tak i, og fôr får øk som bør milevis fra butikkene. Det er så lite stilling, gå inn i butikker, prøve ting, og stikke på nettet å kjøpe. Eller kjøpe en mengde greier, for å sende i retur. Fordi d det liksom er gratis. Klart man lager problem for andre og klart det ikke er gratis. Gå inn på senteret å kjøp det dere skal ha. Anonymkode: 6f823...86e Takk for tips. Jeg bor langt unna og i nærmeste klesbutikk man kan finne bare plast. I utgangspunktet jeg kjøper dyrt og designers klær som laget av topp kvalitet. Noen av merker finner man ikke i Norge. Andre fordeler med nettkjøp: du sparer tid og veldig ofte penger, du har mulighet til å prøve om ny varen passer med det som man har allerede plus ingen som masser og du har mer tid til å tenke i ro. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #45 Skrevet 16. april De fleste butikker har netthandel. Også frittstående, som ikke er del av kjeder. Zalando driver med parallellimport, og det er noe jeg ikke støtter. De har null kontroll på hvem de kjøper fra, og det har resultert i at flere har fått falske varer, og varer som ikke samstemmer med bildene. Anonymkode: 1b12a...96d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #46 Skrevet 16. april Jeg har handlet flere ganger på Zalando, men for et par år siden så oppsto det et problem. De påsto at jeg aldri hadde betalt for varen. Jeg tok kontakt med dem med en gang og sa jeg hadde betalt og sendte de også et bilde av betalingen fra mobilbanken. Det var ikke bra nok, de ønsket en kvittering. Jeg tok kontakt med banken og spurte om det gikk an å få tak i en kvittering, men fikk til svar at det gikk det ikke. Betalingen synes i nettbanken og det skulle holde. Så jeg ga dem bildet av det, igjen. Fikk beskjed igjen om at det ikke holdt. Da jeg sa at jeg hadde vært i kontakt med banken og at det ikke finnes en egen kvittering, fikk jeg bare beskjed om at det ikke holdt. Heldigvis så traff jeg på en annen person (sikkert 10 gang jeg var i kontakt med dem) som bare svarte at alt er i orden, de har registrert betalingen. Min erfaring er at det handler om hvem man treffer, som det dessverre ofte gjør når man snakker med mennesker. Men det er skikkelig frustrerende. Bra du tar det videre. Jeg har handlet på Zalando etterpå også, uten problemer. Anonymkode: 10805...70b
AnonymBruker Skrevet 16. april #47 Skrevet 16. april Jeg har handla mye derifra. Men det er kun kjente merker jeg handler der. Så jeg vet størrelsen. Aldri hatt problemer. Jeg elsker zalando. Nelly er jeg ikke fornøyd med. der handler jeg ikke. Ingenting som stemmer der. Anonymkode: bc32a...594
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #48 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste butikker har netthandel. Også frittstående, som ikke er del av kjeder. Zalando driver med parallellimport, og det er noe jeg ikke støtter. De har null kontroll på hvem de kjøper fra, og det har resultert i at flere har fått falske varer, og varer som ikke samstemmer med bildene. Anonymkode: 1b12a...96d Ja, det er sant. Du har rett. Jeg personlig aldri oppdaget falske varer fra de, men kanskje jeg må sjekke nøyere. Så ellers hvis jeg skal kjøpe merkevarer fra utlandet så toll og fraktutgifter spiser 40% av hele kjøpesummen. Så det er rett og slett ulønnsomt. Jeg bare kommer til å spare og kjøper på ferie
AnonymBruker Skrevet 16. april #49 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (1 minutt siden): Ja, det er sant. Du har rett. Jeg personlig aldri oppdaget falske varer fra de, men kanskje jeg må sjekke nøyere. Så ellers hvis jeg skal kjøpe merkevarer fra utlandet så toll og fraktutgifter spiser 40% av hele kjøpesummen. Så det er rett og slett ulønnsomt. Jeg bare kommer til å spare og kjøper på ferie Selv går jeg som regel på Ferner. Der kan jeg prøve, og de legger opp gratis, slik at passformen blir perfekt! Anonymkode: 1b12a...96d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #50 Skrevet 16. april Her er det nok flere sider av saken. Hadde vi hatt Zalandos versjon av hva som har skjedd i dette kundefroholdet så tror jeg svarene her inne ville vært helt annerledes. Anonymkode: e1ad4...6a2
AnonymBruker Skrevet 16. april #51 Skrevet 16. april Aldri opplevd noe styr med zalando, annet enn at det står på siden min at noen gamle pakker ikke er betalt. Men de er betalt, og det har også zalando bekreftet i mailutveksling tidligere, de får bare ikke til å endre det på siden min. Men det utgjør ikke annet enn at jeg ikke kan betale med faktura, og det behøver jeg ikke uansett de gangene jeg handler på zalando. Det eneste jeg har tenkt de siste gangene er at jeg ofte finner varene på zalando billigere andre plasser, og derfor handler jeg sjeldent der mer. Da er det mer fordi jeg ikke finner varen en annen plass. Anonymkode: e1442...17c
AnonymBruker Skrevet 16. april #52 Skrevet 16. april Dere som skriver at det er greit at Zalando utestenger eller straffer på en eller annen måte pga at man gjør mange returer syns jeg er helt urimelig. Det står så vidt jeg vet ingenting om dette i deres retningslinjer og når de har bestemt seg for å tilby kunden fri frakt, ja da må de regne med at kunder benytter seg av dette. jeg har selv ofte store problemer med å finne klær som passer godt og i et plagg kan jeg ha small og i et annet må jeg ha large. Da sier det seg selv at jeg må bestille flere klær på en gang og naturligvis returnerer noe. Og til deg som sier at det bare er å gå i fysisk butikk of finne noe, så er det ofte slik at ingen av butikkene har det jeg trenger eller ser etter. Feks er ofte utvalget betydelig større og bedre på HM sik nettbutikk mens utvalget i fysisk butikk kan være dårlig og utplukket for mange størrelser. Dessuten takler jeg ofte dårlig å gå ute i butikker når det er så mange mennesker og ofte mye støy. Da tar jeg heller jobben med å returnere klær til nettbutikk i mange tilfeller. Dette var en avsporing. Men min erfaring med Zalando har de aller fleste tilfeller vært god, med god kommunikasjon fra deres side ved eventuelle problemer. Eneste er at jeg kun fikk mulighet til å betale med faktura en periode, men det ser ut til at dette problemet er løst for min del. Anonymkode: 2b126...d8e 1
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #53 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Her er det nok flere sider av saken. Hadde vi hatt Zalandos versjon av hva som har skjedd i dette kundefroholdet så tror jeg svarene her inne ville vært helt annerledes. Anonymkode: e1ad4...6a2 Alle har forskjellige meninger og det er bra. Jeg har ingen sjult info om saken. For å finne ut hva var årsaken til sperret kundekontoen ba jeg Zalando i henhold til art. 15 Generell databeskyttelsesforordning har jeg rett til innsyn i mine personopplysninger og tilleggsopplysninger. I stedet for kopi av data fikk jeg frekk epost som jeg publisert tidligere her. Svaren og måten fra Zalando er helt respektløs til meg som person. Jeg betalte sikkert over kr. 100 tusen i løpet av de årene og ingen som handler fra dem fortjener ikke sånn holdning. Det er vi-kunder som betaler dems lønn, ikke motsatt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #54 Skrevet 16. april Er vel bare å lage deg en ny konto med en annen epost.. Anonymkode: ed1e9...708
AnonymBruker Skrevet 16. april #55 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (11 timer siden): Absolutt enige med deg. Takk for forståelsen. Hele saken er veldig godt dokumentert, jeg har alt fra bilder, retur bekreftelse og hele korrespondanse. I utgangspunktet jeg har ikke enten varen eller penger nå i ett år. Pluss jeg fortsatt må krangle med dem på det som de selv lovet både meg og Forbrukertilsynet. Dette er ei sak for TV2 hjelper deg. Anonymkode: 8545f...b1b 1
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #56 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er vel bare å lage deg en ny konto med en annen epost.. Anonymkode: ed1e9...708 De skrev: " Denne kommunikasjonen fungerer som en formell melding om forbud, og begrenser deg herved fra å åpne flere kontoer hos Zalando eller legge inn ytterligere bestillinger."
AnonymBruker Skrevet 16. april #57 Skrevet 16. april Tror egentlig det er brukerfeil. Vedder på du/dere ikke har satt dere inn i instruksen med returlapper og registreringer. Jeg har vært kunde der i 10+ år, med en del bestillinger i året. Returnerer kanskje 50%. Har ALDRI opplevd noe tull. Alt blir registrert, pengene tikker rett inn på konto om jeg allerede har betalt, og kundeservicen er super om noe må avklares. Anonymkode: 84f0f...4d2 1
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #58 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror egentlig det er brukerfeil. Vedder på du/dere ikke har satt dere inn i instruksen med returlapper og registreringer. Jeg har vært kunde der i 10+ år, med en del bestillinger i året. Returnerer kanskje 50%. Har ALDRI opplevd noe tull. Alt blir registrert, pengene tikker rett inn på konto om jeg allerede har betalt, og kundeservicen er super om noe må avklares. Anonymkode: 84f0f...4d2 Interessant. Hva kan bli enklere enn å registrere, skrive ut og levere rerur til nærmeste PostNord kontor? Hva er brukerfeil i det?
AnonymBruker Skrevet 16. april #59 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (1 minutt siden): Interessant. Hva kan bli enklere enn å registrere, skrive ut og levere rerur til nærmeste PostNord kontor? Hva er brukerfeil i det? Uansett hva du gjorde feil som førte til at retur ikke ble registrert. De har jo ganske klare betingelser for hvordan det skal gjøres. Og jeg har som sagt ikke hatt noen problemer med det på 10+ år. Zalando er helproffe og effektive her 😍 Anonymkode: 84f0f...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #60 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror egentlig det er brukerfeil. Vedder på du/dere ikke har satt dere inn i instruksen med returlapper og registreringer. Jeg har vært kunde der i 10+ år, med en del bestillinger i året. Returnerer kanskje 50%. Har ALDRI opplevd noe tull. Alt blir registrert, pengene tikker rett inn på konto om jeg allerede har betalt, og kundeservicen er super om noe må avklares. Anonymkode: 84f0f...4d2 Dette er enorm belastning for miljøet, og noe du virkelig bør slutte med. https://www.nrk.no/urix/pa-_klesindustriens-kirkegard_-i-chiles-orken-1.15802311 "Klesimportørene har ikke lov til å kaste disse klærne på offentlige søppelfyllinger. I stedet forsøpler de den vakre naturen som vi har her i ørkenen, sier han. For miljøet er kleshaugene i Atacama en katastrofe. – Klærne inneholder opptil 70 prosent oljebaserte materialer, som det kan ta 200 år å bryte ned, sier miljøeksperten" https://www.forskning.no/samfunn-okonomi/det-er-ofte-billigere-for-nettbutikker-a-kaste-varer-som-kommer-i-retur-enn-a-selge-dem-pa-nytt-igjen/2132972 "Studier de svenske forskerne har gjort, viser at rundt 65 til 70 prosent av kundene som handler på nett, aldri returnerer varer. Dette til tross for at de kjøper varer som ofte returneres. Det er altså en liten del som ofte returnerer. Mens de gjør det til gjengjeld veldig ofte." Anonymkode: 1b12a...96d 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå