AnonymBruker Skrevet 15. april #61 Del Skrevet 15. april Full sympati til deg, TS, som står i dette. Det er tydelig at situasjonen ikke er godt nok planlagt av styrer. Til dere som sier at det ikke er deres problem at barnehagen er underbemannet - hva tenker dere egentlig? Nei, det er kanskje ikke deres ansvar å bemanne barnehagen, men det er deres barn som lider under konsekvensene. Når det ikke er nok voksne til stede, blir barn oversett. De får ikke trøst når de gråter, de får ikke hjelp når de trenger det og de blir heller ikke skiftet i tide. Det handler ikke bare om logistikk- det handler om barnas trygghet, utvikling og trivsel. Foreldre i dag balanserer mer enn noen gang fulle arbeidsuker, henting, levering, husarbeid, forventninger, og ikke minst dårlig samvittighet for alt som ikke strekker til. Vi er inne i et system som ikke gir rom for pauser når begge foreldre jobber 100 %. Anonymkode: 12284...74d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #62 Del Skrevet 15. april Hva er greia med at barnehageansatte ikke evner å rette sinnet sitt ift bemanning, lønn og arbeidsvilkår dit det faktisk gjelder? Mot ledelsen, kommunen, politikere... Jeg begriper det ikke. Vi foreldre får ikke gjort noe med at ledelsen deres ikke evner å planlegge. Det er ikke vår feil. Det er helt vanlige hverdager for de fleste av oss til og med onsdag. Påskeferie en hel uke er vel mest for lærere og mellomledere som kan ta "hyttekontor". De færreste av oss har det slik. Poden må i bhg når jeg jobber. Anonymkode: aa2ae...99f 20 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #63 Del Skrevet 15. april Har de fri kan de levere sent og hente tidllig, iallfall. Bra for både ungen og personalet. Anonymkode: ffac6...3fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #64 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er greia med at barnehageansatte ikke evner å rette sinnet sitt ift bemanning, lønn og arbeidsvilkår dit det faktisk gjelder? Mot ledelsen, kommunen, politikere... Jeg begriper det ikke. Vi foreldre får ikke gjort noe med at ledelsen deres ikke evner å planlegge. Det er ikke vår feil. Det er helt vanlige hverdager for de fleste av oss til og med onsdag. Påskeferie en hel uke er vel mest for lærere og mellomledere som kan ta "hyttekontor". De færreste av oss har det slik. Poden må i bhg når jeg jobber. Anonymkode: aa2ae...99f Lærere har ofte mye retting og annen jobb å ta igjen i «ferier», så gjelder knapt de heller. Anonymkode: 32966...f21 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 15. april #65 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja heldigvis , skjønner ikke vitsen med barn når man vil tilbringe minst mulig tid med de og ja jeg hva du vil svare på dette også Anonymkode: 1c3b3...861 Jeg har 2 barn og elsker de over alt å jord..men jeg vil faktisk ha egen tid og trenger ikke tilbringe all min tid med de ..jeg fikk barn pga mange ting..men ingen sier at man må tilbringe 24 timer i døgnet med de... Har fått meg kæll å...men gidder ok vore med han hele tiden heller 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #66 Del Skrevet 15. april Det kan jo hende foreldrene bruker fridagene til å få gjort unna oppgaver hjemme som har stått på vent lenge, og som er upraktisk å gjøre med småbarn rundt beina. Anonymkode: 232a1...4cd 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #67 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Full sympati til deg, TS, som står i dette. Det er tydelig at situasjonen ikke er godt nok planlagt av styrer. Til dere som sier at det ikke er deres problem at barnehagen er underbemannet - hva tenker dere egentlig? Nei, det er kanskje ikke deres ansvar å bemanne barnehagen, men det er deres barn som lider under konsekvensene. Når det ikke er nok voksne til stede, blir barn oversett. De får ikke trøst når de gråter, de får ikke hjelp når de trenger det og de blir heller ikke skiftet i tide. Det handler ikke bare om logistikk- det handler om barnas trygghet, utvikling og trivsel. Foreldre i dag balanserer mer enn noen gang fulle arbeidsuker, henting, levering, husarbeid, forventninger, og ikke minst dårlig samvittighet for alt som ikke strekker til. Vi er inne i et system som ikke gir rom for pauser når begge foreldre jobber 100 %. Anonymkode: 12284...74d Herregud, slutt å snakk som om bhg er et torturkammer. Poden min har storkost seg disse dagene med lek med vennene sine, kreativt opplegg, påskekos og gøy sammen med de flinke ansatte. Anonymkode: aa2ae...99f 6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #68 Del Skrevet 15. april Min måtte i barnehagen fordi jeg og mannen jobber disse dagene, men hos oss virker det til å være bemannet etter antall barn. Mandag var alle i barnehagen, litt færre i dag og litt færre imorgen (da stenger de også litt tidligere). Man måtte melde seg på på forhånd. Om dere er for få ansatte etter antall barn så må dere jo melde avvik eller aller minst gi beskjed på forhånd til foreldrene. Jeg hadde kanskje forsøkt å bytte noen egne vakter eller tatt ulønnet fri eller noe om jeg visste at det ikke var folk på jobb i bhg... Litt rart å sende minstemann i bhg når eldstebarn har fri da hvis foreldrene også skal ha fri. Anonymkode: 31933...236 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #69 Del Skrevet 15. april Det var da voldsomt til kulturforskjell. I vår bhg ble vi bedt om å melde inn fri/ikke fri i påsken i god tid i forveien slik at de kunne planlegge hvor mange ansatte som kunne ta ferie. På vår avdeling er det kun 4 av 12 barn som er i bhg disse dagene og bhg har kortere åpningstid så det blir korte dager på alle barna. 2 av 4 ansatte er på jobb så det føles trygt og godt at det er så mange voksne og barn. I dag hadde de hygget seg med å lage vafler samme før de gikk ut i solen 🥰 og ja, jeg har fri men er veldig gravid. Har mye vondt og får ikke gitt 2,5 åringen min de dagene jeg ønsker. Pappaen jobber disse dagene. Veldig godt at de ansatte i bhg gir meg et varmt smil ved levering, lover at de skal ha en fin dag i bhg og ønsker meg en fin dag med mye hvile. Hadde svidd enda mer i mammahjertet å levere disse dagene om man i tillegg møtte den dømmende holdningen ts utviser i dette innlegget. Folk har som regel en grunn til å gjøre som de gjør og de aller fleste vil det aller beste for barna sine. Anonymkode: 6c22e...423 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #70 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du plasserer ikke ansvaret der det egentlig hører hjemme: Hos ledelsen av barnehagen som ikke bemanner nok disse tre arbeidsdagene. Og så tenker jeg som andre her inne, at du ikke har noe med hvorfor foreldrene har valgt å ha barna i barnehagen disse tre dagene om de selv har fri. Det kan det være mange ulike grunner til, uten at det betyr at foreldrene er egoister som ikke vil være sammen med barna sine. Tenker du kan ta utgangspunkt i at foreldrene elsker ungene sine og er svært engasjerte i dem ellers. Anonymkode: 31f54...362 Og selvfølgelig er det særlig problematisk for foreldre i forbindelse med høytider.....tror det den som vil. Anonymkode: a581c...a48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #71 Del Skrevet 15. april mommyaka skrev (12 minutter siden): Jeg har 2 barn og elsker de over alt å jord..men jeg vil faktisk ha egen tid og trenger ikke tilbringe all min tid med de ..jeg fikk barn pga mange ting..men ingen sier at man må tilbringe 24 timer i døgnet med de... Har fått meg kæll å...men gidder ok vore med han hele tiden heller He he vel du kommer aldri til å tilbringe all tid med de uansett så det var bare et merkelig svar Anonymkode: 1c3b3...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #72 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Dagens foreldre orker ikke engasjere sine egne barn. De blir helt stresset av noen feriedager. Må ha tid til seg selv. Så barnehagen får ta seg av ungene. For 20 år siden var det dødt i barnehagen i påskeuka. Anonymkode: d8757...aca Dagens foreldre jobber 100%, har høye krav og tempo på jobb. Og nei de fleste har ikke råd til å jobbe redusert da boligprisene har rast oppover de siste 20 årene. Mange av våre boomer-foreldre er mer opptatt med å «leve livet» og har ikke tid til barnebarna, så disse fridagene tar vi uten dårlig samvittighet. Anonymkode: 2a8d8...7b4 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #73 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): å disse fridagene tar vi uten dårlig samvittighet. Så å være med eget barn er en jobb........... Anonymkode: a581c...a48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #74 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dagens foreldre jobber 100%, har høye krav og tempo på jobb. Og nei de fleste har ikke råd til å jobbe redusert da boligprisene har rast oppover de siste 20 årene. Mange av våre boomer-foreldre er mer opptatt med å «leve livet» og har ikke tid til barnebarna, så disse fridagene tar vi uten dårlig samvittighet. Anonymkode: 2a8d8...7b4 Å enkelte foreldre er mer opptatt av å ha fri enn være med barna .. Anonymkode: 1c3b3...861 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 15. april #75 Del Skrevet 15. april Det er minimalt med barn i vår barnehage denne uken, og de som er der er jo der fordi de må. Om noen så er der for at foreldrene skal få unnagjort ting hjemme eller ta en dag alene for å hente seg inn litt så er det ikke noe man nødvendigvis vet nok om til at det er ok å dømme.. At dere er underbemannet fordi fordi mange har fri er dårlig planlegging 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #76 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å enkelte foreldre er mer opptatt av å ha fri enn være med barna .. Anonymkode: 1c3b3...861 Det stemmer ikke. Vi skal være med barna onsdag til mandag. Du burde forsøke å ikke se verden så svart på hvitt. Anonymkode: 2a8d8...7b4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #77 Del Skrevet 15. april Vi er begge lærere, og siden vi fikk skolebarn har vi alle barna våre (også de som går i barnehagen) hjemme alle dager vi har fri. Det vil si alle feriedager vi har. Takknemlige for ekstra tid med barna våre, absolutt. Samtidig kunne vi gitt ganske mye for en dag eller to hvor vi kunne konsentrere oss om å fikse ting i hus og hage uten innblanding fra barn. Med fulle jobber og tre små barn (og mye tapt arbeids- og husarbeidstid pga flere runder sykdom i vinter) er det litt av hvert vi gjerne skulle fått gjort. Anonymkode: 4dee8...678 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #78 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Alle foreldre må melde om barna kommer hos oss også, så vi visste antall barn på forhånd. Problemet er bare det at halvoarten av personalet må ta ut ferie i påsken og den andre halvparten i jula. Det blir ikke nok folk på plass uansett med fulle barnegrupper… Anonymkode: 3b9dc...2c2 Men da må du ta det med ledelsen, det er ingen som har krav på Jul/påske ferie, disse ferie dagene bør da fordeles utover året. Så dette er noe jobben har lagt opp til. Anonymkode: 20518...9d1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #79 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Herregud, slutt å snakk som om bhg er et torturkammer. Poden min har storkost seg disse dagene med lek med vennene sine, kreativt opplegg, påskekos og gøy sammen med de flinke ansatte. Anonymkode: aa2ae...99f Er du seriøs? Det var et svar til de foreldrene som sier at det ikke er de sitt problem at barnehagen er underbemannet.. selv om det går ut over barnet deres Anonymkode: 12284...74d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #80 Del Skrevet 15. april Bare jeg som synes barnehageansatte kalger mer enn folk i andre yrker? Arbeidslivet er slik TS, det er utfordringer på alle arbeidsplasser, og man klager ikke til "kundene" over det, man tar det til leder og andre fora som kan endre situasjonen enten her og nå eller over tid. Anonymkode: d65b0...b93 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå