AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:35 #1 Del Skrevet tirsdag kl 16:35 Og dette selv om foreldrene er ærlige på at de selv har fri. På småbarnsavdelingen jeg jobber har vi full barnegruppe de tre dagene bhg er åpen denne uka. Halve personalet har ferie, så vi har ikke anledning til å ta pauser, og både i går og i dag jobbet jeg ti min overtid fordi foreldre henter for sent. De som hentet for sent har vært hjemme med det eldste barna mens de yngste sendes i bhg. Dette vet jeg forei foreldrene sa de eldste skulle ha noen fridager. Jeg kan forstå at alle kan trenge en dag fri innimellom, men burde ikke også det yngste søskenet få en fridag dersom det eldste får det..? Vi opplevde det samme i jula, foreldrene var ærlige på det. Foreldrene ser hvor travelt vi har det, men det virker ikke som de bryr seg. Anonymkode: 3b9dc...2c2 17 3 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:37 #2 Del Skrevet tirsdag kl 16:37 Dagens rettighetsforeldre. Sier ikke mer. Anonymkode: a581c...a48 27 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:38 Populært innlegg #3 Del Skrevet tirsdag kl 16:38 At dere ikke har folk på jobb fordi leder har innvilget ferie er dårlig planlegging fra lederens side. Her blir alle foreldre bedt om å melde om barna kommer eller ei, nettopp for å kunne planlegge hvor mye folk de må ha på jobb. Anonymkode: 5f709...f75 172 4 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minosa Skrevet tirsdag kl 16:38 Populært innlegg #4 Del Skrevet tirsdag kl 16:38 Betaler ikke foreldrene for denne tjenesten? Jeg tror du får det bedre i jobben om du ikke er så dømmende! 120 2 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:39 #5 Del Skrevet tirsdag kl 16:39 Hva sier ledelsen? Jobber dere ulovlig og mangler egentlig personale i forhold til antall barn? Anonymkode: dc6fe...2ea 19 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:40 Populært innlegg #6 Del Skrevet tirsdag kl 16:40 Forstår ikke problemet! Barna skal jo ha fri alle røddagene, forstår godt at foreldre sender barna disse dagene jeg… Anonymkode: 71511...b34 44 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:41 Populært innlegg #7 Del Skrevet tirsdag kl 16:41 De er helt vanlige arbeidsdager, jeg jobber disse dagene og må derfor sende barnet. Uansett så er det ikke noe du trenger å bry deg om, har dere problemer med mangel på personale nå du ta det rette tjeneste vei, altså din leder. Anonymkode: d65b0...b93 79 1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:42 Populært innlegg #8 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og dette selv om foreldrene er ærlige på at de selv har fri. På småbarnsavdelingen jeg jobber har vi full barnegruppe de tre dagene bhg er åpen denne uka. Halve personalet har ferie, så vi har ikke anledning til å ta pauser, og både i går og i dag jobbet jeg ti min overtid fordi foreldre henter for sent. De som hentet for sent har vært hjemme med det eldste barna mens de yngste sendes i bhg. Dette vet jeg forei foreldrene sa de eldste skulle ha noen fridager. Jeg kan forstå at alle kan trenge en dag fri innimellom, men burde ikke også det yngste søskenet få en fridag dersom det eldste får det..? Vi opplevde det samme i jula, foreldrene var ærlige på det. Foreldrene ser hvor travelt vi har det, men det virker ikke som de bryr seg. Anonymkode: 3b9dc...2c2 De betaler for en tjeneste. De kan bruke den nøyaktig som De ønsker. Du har ingenting med hvorfor. Synes det er skammelig og klassisk barnehage "tante" opplegg å baksnakke/klage på slikt. Jeg har vært mye syk og alene,kunne fint ha barna i barnehagen disse 2 første dagene i påsken,romjulen, fellesferien osv. Barnehagen har ingenting med det å gjøre! Bruk energi på noe viktigere. Anonymkode: d1d8a...29e 63 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:43 #9 Del Skrevet tirsdag kl 16:43 Minosa skrev (3 minutter siden): Betaler ikke foreldrene for denne tjenesten? Jeg tror du får det bedre i jobben om du ikke er så dømmende! I hovedsak er det fellesskapet som betaler. Anonymkode: a581c...a48 25 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:43 #10 Del Skrevet tirsdag kl 16:43 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snip… Foreldrene ser hvor travelt vi har det, men det virker ikke som de bryr seg. Anonymkode: 3b9dc...2c2 Nei, det er ikke foreldres ansvar å sikre rett bemanning i bhg Jeg har barn i småbarnsavdelingen, og han har tidligere hatt fri i både romjul og påske, men denne påska må han av ulike grunner i bhg. Vi har meldt inn når han skal komme og de har planlagt ut fra det. Om det betyr at de ansatte har mye å gjøre, så er det faktisk ikke mitt problem. Anonymkode: 5180e...16c 38 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:45 #11 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At dere ikke har folk på jobb fordi leder har innvilget ferie er dårlig planlegging fra lederens side. Her blir alle foreldre bedt om å melde om barna kommer eller ei, nettopp for å kunne planlegge hvor mye folk de må ha på jobb. Anonymkode: 5f709...f75 Ts her. Alle foreldre må melde om barna kommer hos oss også, så vi visste antall barn på forhånd. Problemet er bare det at halvoarten av personalet må ta ut ferie i påsken og den andre halvparten i jula. Det blir ikke nok folk på plass uansett med fulle barnegrupper… Anonymkode: 3b9dc...2c2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:45 #12 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 Ikke noe du trenger å legge deg opp i, i det hele tatt! Det er ikke sikkert du har full oversikt over situasjonen her. Kan være at forelder har fri, men må et eller annet med søsken som småsøsknene ikke kan være med på. Og det er IKKE sikkert du vet alt, selv om du tror du gjør det. Er ikke alt de må dele med deg. Anonymkode: 24cee...aac 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:45 #13 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 Her er vi helt på felgen etter år med sykemeldinger og udiagnostisert og ubehandlet kronisk sykdom… De tre dagene er avgjørende for at resten av ferien skal gå bra, her vi går for halv maskin hjemme Anonymkode: 13ff2...a93 14 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:46 #14 Del Skrevet tirsdag kl 16:46 Minosa skrev (5 minutter siden): Betaler ikke foreldrene for denne tjenesten? Jeg tror du får det bedre i jobben om du ikke er så dømmende! Nei ..de betaler en brøkdel. Skattebetalerne tar mesteparten. Og alle VET at barnehagene har dårlig kapasitet. Anonymkode: 3f8c8...827 28 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:47 #15 Del Skrevet tirsdag kl 16:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Alle foreldre må melde om barna kommer hos oss også, så vi visste antall barn på forhånd. Problemet er bare det at halvoarten av personalet må ta ut ferie i påsken og den andre halvparten i jula. Det blir ikke nok folk på plass uansett med fulle barnegrupper… Anonymkode: 3b9dc...2c2 Kan dere ikke slå sammen avdelinger slik at dere flytter litt på personalet. Er vel ikke alle avdelinger som er fulle med barn? Anonymkode: 71511...b34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:48 #16 Del Skrevet tirsdag kl 16:48 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Halve personalet har ferie, så vi har ikke anledning til å ta pauser, og både i går og i dag jobbet jeg ti min overtid fordi foreldre henter for sent. Anonymkode: 3b9dc...2c2 Men dette må du jo ta opp med sjefen. Du skal ha pause og overtidsbetalt. Anonymkode: 72d25...298 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:48 #17 Del Skrevet tirsdag kl 16:48 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er ikke foreldres ansvar å sikre rett bemanning i bhg Man kan ta hensyn selv om man ikke har ansvaret for bemanning. Anonymkode: a581c...a48 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:49 Populært innlegg #18 Del Skrevet tirsdag kl 16:49 Disse tre dagene er jo helt ordinære hverdager! Synes dere er dårlig drevet hvis halve arbeidsstokken er borte midt i arbeidsuken. Det er ikke slik i andre jobber, for å si det sånn. Man jobber på vanlige arbeidsdager. Merkelig holdning hos deg. Påsken er den høytiden med flest helligdager så barna får da fri hjemme med foreldrene uansett. Anonymkode: 19e8a...cec 49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #19 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei ..de betaler en brøkdel. Skattebetalerne tar mesteparten. Og alle VET at barnehagene har dårlig kapasitet. Anonymkode: 3f8c8...827 Jeg er klar over at vi betaler altfor lite i forhold til hva det egentlig koster. Men det gjelder mange ting i det norske samfunnet. Tenker man uansett skal kunne bruke barnehagetilbudet så fremt man følger åpningstidene og ønskene mht å melde inn når ungene er der. I vår bydel har de slått sammen flere barnehager og i tillegg kuttet i åpningstiden i påsken. Vi må da levere ungen til en annen barnehage enn den vanlige, og tilpasse oss kortere åpningstider. Det gjør vi uten å klage, og jeg synes ikke vi skal måtte ha dårlig samvittighet for å bruke en tjeneste vi betaler for tilgang til. Selv om vi betaler lite. Anonymkode: 5180e...16c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:51 #20 Del Skrevet tirsdag kl 16:51 Hvor stor andel av barna er det som har foreldre som har fri, da? Tviler sterkt på at det er flertallet av dem. På min arbeidsplass hvor vi er 15 stk er det bare én (barnløs) person som har tatt ut ferie alle arbeidsdagene denne uken. Anonymkode: c0cd9...1d4 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå