Daisy-love Skrevet 16. april #21 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet at mange er imot "liknende" navn på tvillinger, men jeg har alltid likt navnet Rakel, Ravn og Rakel passer bra sammen også. Da blir det litt mindre fokus på dyrebetydningen. (For all del, om dere liker fokus på fuglen ravn kan sikkert jenta hete noe annet naturnavn som Lerke eller Lilja) Anonymkode: 6bab5...bf8 Rakel var veldig fint til Ravn 😊 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #22 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville funnet et kort navn til jenta også, gjerne norrønt, så de får litt samme "stil" Hvorfor er det så mange på dette forumet som tror navn på søsken helst skal ha samme "stil" egentlig? Anonymkode: f6fd5...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #23 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Da blir det litt mindre fokus på dyrebetydningen. Nja, jeg vil heller si det blir mer fokus på dyrebetydningen om de gir søsteren et annet navn med dyrebetydning (Rakel) Anonymkode: f6fd5...dcb
AnonymBruker Skrevet 16. april #24 Skrevet 16. april Troll for å skape diskusjon. Anonymkode: 8c602...306
Ravna Skrevet 16. april #26 Skrevet 16. april Ellers synes jeg navnene Ravn og Ronja passer bra sammen❤️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #27 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 17.27): Ravn Bjørg og Ørn Håkon Anonymkode: b8a35...f1e Men med bindestrek. Ravn-Bjørg. Jeg har litt vanskelig for å ta denne tråden alvorlig, er det trolling? Ravn er åpenbart ikke et unisex-navn. Og å i det hele tatt vurdere å kalle tvillinger for Ravn og Ørn? Nei seriøst, så vondt kan man ikke ønske ungene sine. Anonymkode: 889ac...b28 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #28 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 17.14): Vurderer nå dobbeltnavn. Så kan de begge hete Ravn. Har dere forlag til gode kombinasjoner? Anonymkode: 06948...547 Absolutt ikke! Det er en fantastisk dårlig idé å få tvillinger som har det samme navnet i to ulike dobbeltnavn-kombinasjoner. Ravn-Ingrid og Ravn-Håkon? Nei, nei, nei. Anonymkode: 889ac...b28
AnonymBruker Skrevet 16. april #29 Skrevet 16. april Jeg kan hjelpe deg med å forstå hvor dumt det er, siden du tydeligvis har hengt deg opp i at Ravn er et nydelig navn OG at det er unisex. Greit nok, selv om jeg ikke er enig i sistnevnte. Men samme navn på begge to må du virkelig bare unngå. Her er et par navn som ganske er unisex, som jeg går ut fra at du ikke har et emosjonelt forhold til, for da blir det enklere å tenke klart. Se for deg disse tvillingparene: Jo-Ingrid og Jo-Håkon Iben-Ingrid og Iben-Håkon Kim-Ingrid og Kim-Håkon Hva hadde du tenkt om disse foreldrene? Jeg kan love deg at 99,99% synes det er veldig rart. Og ungene vil få høre det. De vil skille seg ut på alle navnelister hvor de noen gang kommer til å stå sammen, og det er mange, i alle fall hvis de er i samme klasse. Anonymkode: 889ac...b28 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #31 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvorfor er det så mange på dette forumet som tror navn på søsken helst skal ha samme "stil" egentlig? Anonymkode: f6fd5...dcb Det er jo valgfritt, men jeg synes det høres rart ut om to søsken har totalt forskjellig stil på navnene - hvis de heter Ravn og Jeanette-Angelica, liksom. Høres ut som om foreldrene hadde totalt ulik smak og fikk "hvert sitt". Samtidig synes jeg heller ikke søsken skal ha for like navn (som den tråden der noen ville kalle to søstre for Lea og Linnea) - de skal være to individer og ikke et "sett". Anonymkode: 11af4...743 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #32 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 17.16): Ravn og Falk Ravn og Tor Ravn og Randi Ravn og Runi Anonymkode: fbc41...3b3 Jeg hadde blitt dritskuffa om mitt søsken fikk navnet Ravn og jeg fikk RANDI😑 Anonymkode: c3463...590
AnonymBruker Skrevet 25. april #33 Skrevet 25. april Ravn til begge tvillingene? Det tror jeg ikke er lurt. Det blir for likt. Velg gjerne et annet norrønt eller dyreinspirert navn til den andre. Hauk ble foreslått, og det er passende til en gutt. Eventuelt Ulv eller Bjørn hvis dyreinspirerte navn er noe du går for. Hauk Andreas, Ulv Vegard eller Bjørn Henning synes jeg er fine kombinasjoner. Ravn er et unisex navn, men, som andre unisex navn, forbindes det ofte med et bestemt kjønn. Som på engelsk der Dylan assosieres med menn, og Tracy med kvinne, mens begge navn er unisex og brukes på både menn og kvinner. Til Ravn synes jeg et litt lengre navn er fint som andrenavn. Ravn Aleksander eller Ravn Kristine. Kanskje? Aldri egentlig vurdert navnet før. Anonymkode: ee7c2...4b1
AnonymBruker Skrevet 26. april #34 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 17.14): Vi synes Ravn er veldig fint, og hadde bestemt oss for at barnet skulle hete det uansett om det ble jente eller gutt siden det er unisex. nå har vi oppdaget at det er tvillinger. En av hvert kjønn. Og vi klarer ikke å bestemme oss for hvem av dem som skal hete Ravn og noe som passer til. Har vurdert litt om jenta skal få Ravn og så Ørn på gutten? Vurderer nå dobbeltnavn. Så kan de begge hete Ravn. Har dere forlag til gode kombinasjoner? Anonymkode: 06948...547 Ikke kall begge Ravn ,det blir forvirrende men hva med : Ravn og Frøya Ravn og Iselin Ravn og Ragnhild Ravn og Ida Ravn og Nina -------------------- Ravn og Hauk Ravn og Birk Ravn og Eskil Ravn og Odin Ravn og Emil Ravn Anonymkode: e5209...0e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå