AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Vi synes Ravn er veldig fint, og hadde bestemt oss for at barnet skulle hete det uansett om det ble jente eller gutt siden det er unisex. nå har vi oppdaget at det er tvillinger. En av hvert kjønn. Og vi klarer ikke å bestemme oss for hvem av dem som skal hete Ravn og noe som passer til. Har vurdert litt om jenta skal få Ravn og så Ørn på gutten? Vurderer nå dobbeltnavn. Så kan de begge hete Ravn. Har dere forlag til gode kombinasjoner? Anonymkode: 06948...547
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Ravn og Falk Ravn og Tor Ravn og Randi Ravn og Runi Anonymkode: fbc41...3b3
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Ravn og Svale Ravn og Odin Ravn og Ragna Synes ikke Ravn passer med dobbeltnavn, og søsken bør uansett ikke hete det samme. Anonymkode: fdf31...c15 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Dere kan jo spare Ravn til den neste, så dere ikke må velge, og heller kalle disse to for Hauk og Due. Eller Dua, om dere vil ha en litt feminin vri på det. Anonymkode: 0b8a6...969 8
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april Ravn er først og fremst et guttenavn, så jeg ville kalt gutten det. 27 kvinner har Ravn som sitt første fornavn og 282 menn har Ravn som sitt første fornavn i følge SSB Jeg synes det er litt tåpelig når tvillinger har navn som er beslektet, som Ravn og Lerke eller Ravn og Rita, så ville kalt jenta noe sånn som Frida, Ingunn, Idunn, Embla, Åshild… Anonymkode: cdd0c...183 4
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): 27 kvinner har Ravn som sitt første fornavn og 282 menn har Ravn som sitt første fornavn i følge SSB Anonymkode: cdd0c...183 388 har ravn som sitt etternavn Anonymkode: 9c3d2...c95 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april Skal dere bruke Ravn, gi navnet til en gutt, og for guds skyld ikke til begge to uansett om begge blir gutter. Det blir bare for dumt. Ei jente som heter Ravn vil måtte forklare HELE tiden at hun faktisk heter det. Med mindre dere slenger på et "tydelig" jentenavn, sånn at hun kan velge hvilket av navnene hun vil bruke. Anonymkode: 26bfb...690 4
Kålrota Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april Jeg tror de fleste oppfatter Ravn som et guttenavn, jeg har aldri hørt om at det er unisex. Ragna er et flott jentenavn. 4
AnonymBruker Skrevet 15. april #13 Skrevet 15. april Ravn og Sigyn. Sigyn var kona til Loke. Anonymkode: e50a7...f87
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 388 har ravn som sitt etternavn Anonymkode: 9c3d2...c95 Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: cdd0c...183 3
AnonymBruker Skrevet 15. april #15 Skrevet 15. april Ravn og Borka Birk og Ravn Funker ikke med dobbeltnavn synes jeg Anonymkode: a2187...d85 1
w.anonym10 Skrevet 15. april #16 Skrevet 15. april Gratulerer så mye med graviditeten! Så stas at dere får tvillinger. Ravn er vel først og fremst et guttenavn i Norge. Den engelske varianten, Raven, er mest brukt som jentenavn i utlandet. Hadde jeg vært dere, ville jeg spart en eventuell jente for dette navnet.
AnonymBruker Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april Jeg tror de fleste i Norge ser på Ravn som guttenavn, så ville brukt det på gutten. Ville funnet et kort navn til jenta også, gjerne norrønt, så de får litt samme "stil", men ikke for likt. Anonymkode: 11af4...743
AnonymBruker Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april Bruk Ravn på gutten, og finn heller et annet navn til jenta. Det at det finnes et fåtall jenter som heter det, betyr ikke at det er en god idé. Det er over 10 ganger så mange menn som heter Ravn, noe som medfører at omtrent "alle" mener Ravn er et guttenavn. (Ok du har 27 unntak, i følge SSB, nemlig foreldrene til de jentene som heter det.) Spar jenta deres fra den belastningen det er å ha et navn som vanligvis brukes på motsatt kjønn. Anonymkode: 72199...612 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april Jeg vet at mange er imot "liknende" navn på tvillinger, men jeg har alltid likt navnet Rakel, Ravn og Rakel passer bra sammen også. Da blir det litt mindre fokus på dyrebetydningen. (For all del, om dere liker fokus på fuglen ravn kan sikkert jenta hete noe annet naturnavn som Lerke eller Lilja) Anonymkode: 6bab5...bf8 1
Daisy-love Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april Ravn til gutten og noe annet til jenten. Louise, Alva, Tiril, Saga, Liv(e), Alma. Regine om du vil ha et navn på R, men som ikke er veldig utpreget likt. Ruth kan også passe. Ravn Johan kan være et dobbeltnavn, men det er mange flere som kan passe. Aleksander, Kristoffer, Tobias osv osv. Jeg føler det må være en litt markert endelse på slutten av navn nummer to for at det skal passe. Hvilke navn har dere tenkt på selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå