Gå til innhold

Finnes det noen som sveiper til høyre på menn som "ikke vil ha noe drama"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Nettinettet skrev (På 19.4.2025 den 7.22):

...Når 9 av 10 menn sier at de ikke vil ha “drama”, handler det sjelden om å unngå følelsesdybde – det handler ofte om at de ikke har språket for å si “jeg ønsker emosjonell stabilitet og trygg kommunikasjon”.

....Kanskje det de egentlig sier er: «jeg ønsker en relasjon hvor det er trygt å være to – også når én av oss har det vanskelig.»

Ja, men de skjønner ikke at de selv må bidra minst 50 % til slik trygg kommunikasjon.

Da er det mye bedre å stikke en finger i jorda og innse at menn som prater om "damer som lager drama", har en lang vei og gå og trolig krever en over snittet stødig og stabil partner- ikke bare en som ikke "lager drama".

Samme gjelder forøvrig damer som hevder at de ikke vil date en drittsekk/egoist/if you cant handle me on my worst you dont deserve me on my best ol; de er nok selvsentrert selv, eller motsatt mangler evnen til å forhandle rundt begges grenser ol. 

Anonymkode: 07888...01e

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men de skjønner ikke at de selv må bidra minst 50 % til slik trygg kommunikasjon.

Da er det mye bedre å stikke en finger i jorda og innse at menn som prater om "damer som lager drama", har en lang vei og gå og trolig krever en over snittet stødig og stabil partner- ikke bare en som ikke "lager drama".

Samme gjelder forøvrig damer som hevder at de ikke vil date en drittsekk/egoist/if you cant handle me on my worst you dont deserve me on my best ol; de er nok selvsentrert selv, eller motsatt mangler evnen til å forhandle rundt begges grenser ol. 

"livets harde skole" 😅

Anonymkode: 10348...15a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Myrmica skrev (20 timer siden):

Om du mener gaslighting er et meningsløst tulleord - hva er et godt norsk alternativ tenker du? 

Det har jeg ikke noe formening om, men man trenger jo ikke strø om seg med slike moteord om alvorlig psykologisk manipulasjon som helt unntaksvis forekommer. Det har jo blitt en hersketeknikk, særlig blant noen kvinner som omtaler menn (og spesielt her på KG). Jeg har aldri hørt dette begrepet brukt av en mann. Jeg tror jeg ville puttet de som bruker slike ord i kategorien dramaqueens.

Anonymkode: 6bbf6...7c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det damer leser er at han samler på drama, er drama og vil at du skal akseptere hans drama. Det er kun ordet "drama" som står ut for oss i denne profilen. Ikke fortell hva du ikke ser etter i en datingprofil. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det har jeg ikke noe formening om, men man trenger jo ikke strø om seg med slike moteord om alvorlig psykologisk manipulasjon som helt unntaksvis forekommer. Det har jo blitt en hersketeknikk, særlig blant noen kvinner som omtaler menn (og spesielt her på KG). Jeg har aldri hørt dette begrepet brukt av en mann. Jeg tror jeg ville puttet de som bruker slike ord i kategorien dramaqueens.

Dette er et godt eksempel på gaslighting! Faktisk veldig bra. Det er både: Jeg har aldri hørt menn si dette, og at det kun brukes av kvinner på KG- også referert som drama queens. Gaslighting er en hersketeknikk. Du sier at du aldri har hørt et ord før, men du har også ganske krass omtale om de som bruker ordet 👌🏻

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg må si meg uenig med deg her. Min erfaring er at veldig mange menn, mange flere enn vi antar, har blitt ødelagt av krevende damer som skaper ekstremt mye drama og ønsker ikke å oppleve dette igjen. Derfor skriver de det de skriver på profilen. Joda mange av disse har tiltrukket seg disse damene pga egen væremåte eller andre elementer, og er kanskje ikke klar over det selv, men sånn er det jo også med damer som hele tiden går etter badboys og som skriver at de kun er ute etter noen som er seriøs. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Dette er et godt eksempel på gaslighting! Faktisk veldig bra. Det er både: Jeg har aldri hørt menn si dette, og at det kun brukes av kvinner på KG- også referert som drama queens. Gaslighting er en hersketeknikk. Du sier at du aldri har hørt et ord før, men du har også ganske krass omtale om de som bruker ordet 👌🏻

Nei, det er ikke det. Det er jo nettopp slikt tøv som du kommer med jeg adresserer. Gaslighting kan defineres som "en systematisk psykisk mishandling for å bryte ned partnerens tro på sin egen hukommelse, virkelighetsoppfatning og dømmekraft."

Du beskylder meg for gaslighting, som jeg altså prøver å fortelle har blitt et moteord for snøflak som ikke tåler å bli motsagt. I så måte er det du som til fulle bekrefter mitt argument.

Hvis du virkelig mener jeg bedriver systematisk psykisk mishandling foreslår jeg at du melder meg til politiet.

Du bruker også hersketeknikken stråmann ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke det. Det er jo nettopp slikt tøv som du kommer med jeg adresserer. Gaslighting kan defineres som "en systematisk psykisk mishandling for å bryte ned partnerens tro på sin egen hukommelse, virkelighetsoppfatning og dømmekraft."

Du beskylder meg for gaslighting, som jeg altså prøver å fortelle har blitt et moteord for snøflak som ikke tåler å bli motsagt. I så måte er det du som til fulle bekrefter mitt argument.

Hvis du virkelig mener jeg bedriver systematisk psykisk mishandling foreslår jeg at du melder meg til politiet.

Om jeg er uenig med deg i en debatt, skal jeg melde deg  til politiet?Hvordan er ikke det en hersketeknikk?  Jeg har ikke sagt at du mishandler noen, men du er dramatisk.  

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Drama er når oppførselen deres får en reaksjon. 

Jeg dro på date med en som skrev dette, men jeg tenkte jeg skulle gi han en sjangse fordi han virket så grei ellers. Men så tikker det inn en melding HVER DAG om eksen. ÅÅÅ eksen sa at... ååå eksen vil at.... åå eksen bor i boligen min og det er så leit. HVER egentste dag kom det en sur klagete melding. Og det etter FØRSTE date. 

Jeg begynte jo å bli skikkelig sur. Jeg sa at hei, jeg vil ha litt positivitet i hverdagen jeg. Jeg ville jo date en person som bidrar til å lage god stemning. En som gleder seg over ting og sprer det til meg. 

Men det bare fortsatte, frem til jeg sa at jeg tror ikke jeg kan være sånn klagemur! At kansje dette var litt feil match. Og så sier´n at ja han liker ikke damer som er drama ! 

Jeg tror det er dette det handler om. At disse gutta er litt sånn klagete folk som ikke orker å ordne opp i ting og så vil de ha en myk dame som bare lar de holde på sånn. Som kan være en slags klagemur uten å lage drama.

Anonymkode: dd84b...85f

Det er en viktig historie du deler – og jeg forstår godt at det føltes frustrerende. Samtidig er det verdt å stoppe opp og spørre: Hvordan ble det tatt opp? Hva var tonen, timingen, og intensjonen bak det du formidlet til ham?

For noen ganger – når vi kjenner oss overveldet eller lei – så kommuniserer vi det på en måte som faktisk kan oppleves som dramatisk for den andre. Ikke fordi vi er dramatiske, men fordi vi ikke klarer å holde balansen mellom egne behov og hvordan vi formidler dem.

Du hadde et helt legitimt behov: du ønsket en mer positiv og fremoverlent stemning i kommunikasjonen. Men hadde han opplevd at du møtte ham med nysgjerrighet og forståelse for hvorfor eksen tok så stor plass i livet hans, kunne han kanskje åpnet seg mer. Det han trengte var antagelig ikke en klagemur – men en trygg person som kunne ta imot det han ikke hadde fått snakket ut om.

For la oss være ærlige: de fleste som snakker mye om eksen etter første date er ikke ferdige med det som har vært. Men det betyr ikke at de er uegnet for kjærlighet. Det betyr at de trenger å føle seg sett – ikke avlyst.

Det er nettopp her det blir krevende – for det er lett å tenke “han er for mye”, men vanskeligere å spørre seg selv: hvordan kunne jeg kommunisert mine behov på en måte som åpnet døra, i stedet for å lukke den?

Relasjoner handler ikke om å møte noen som er “ferdig pakket og bearbeidet”. De handler om å våge å ta imot den andre med alt de bærer – samtidig som man står støtt i seg selv og vet hvordan man setter grenser med kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Om jeg er uenig med deg i en debatt, skal jeg melde deg  til politiet?Hvordan er ikke det en hersketeknikk?  Jeg har ikke sagt at du mishandler noen, men du er dramatisk.  

Buhu, se nå gaslighter hun meg igjen...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg må bare si det – når jeg ser den typen diskusjoner som dette, så slår det meg hvor utrolig lite givende det egentlig er å bruke energi på denne måten. Hva får du egentlig ut av dette?

Det virker som du er engasjert, kanskje til og med frustrert – og det er helt forståelig. Men hadde det ikke vært mer verdifullt for deg som menneske å bruke energien din på noe som faktisk gir deg vekst?

Du kunne f.eks. brukt denne kraften på å stille deg selv spørsmål som:
– Hva slags relasjon ønsker jeg egentlig å være i?
– Hva slags menneske vil jeg være når jeg blir utfordret?
– Hvorfor trigges jeg så sterkt av enkelte ord eller begreper?

Eller – du kunne brukt tiden på å lese noe som utfordrer deg, ha en ærlig samtale med en venn, gå en tur og reflektere over hva du selv bringer inn i relasjoner. Det er så mange valg som bygger deg opp, fremfor å havne i nettdebatter hvor målet bare er å “vinne” en usynlig kamp.

Jeg sier ikke dette for å være moraliserende. Jeg bare tror vi alle har gått oss bort i unødvendige kamper innimellom – og glemt at vi faktisk har makt til å velge hvor vi legger fokuset vårt.

Tenk hvor mye sterkere du kunne blitt av å bruke den samme kraften på deg selv – i stedet for å prøve å vinne over noen på et anonymt forum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Men de skal ha for at de er ærlige slik at man får skygget unna. 

Har kun vært sammen med én som har  brukt det uttrykket. Aldri vært sammen med noen som har skapt så mye drama. Det forholdet ble svært kort. Dessverre var det ingenting i datingprofilen som avslørte den siden. 

Anonymkode: 0e8b2...532

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt datingtips er å unngå profiler som ramser opp hva de ikke ser etter. De tenker på eksen når de skriver profilen og er de fortsatt sur, hvorfor skal du fikse dem? Se etter de som ikke fremstår frustrerte. De kan finne kjærligheten  senere, men nå bør de jobbe med seg selv. Om du ikke vet 3 ting du ser etter (positivt) og 3 ting du kan tilby (positivt) er du ikke klar for dating. Du kan flashe dine dårlige sider senere. 

Endret av Helene1982
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

«Ønsker ikke drama» = ønsker ikke å bli stilt krav til, ha forpliktelser, vil si og gjøre akkurat som han vil, ser på kommunikasjon som krangling. Vil ha en partner som ikke krever noe som helst. 

Anonymkode: 6aa91...9bc

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva menn hadde tenkt med: ønsker ikke drama" i en kvinnes profil. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (17 minutter siden):

Et godt datingtips er å unngå profiler som ramser opp hva de ikke ser etter. De tenker på eksen når de skriver profilen og er de fortsatt sur, hvorfor skal du fikse dem? Se etter de som ikke fremstår frustrerte. De kan finne kjærligheten  senere, men nå bør de jobbe med seg selv. Om du ikke vet 3 ting du ser etter (positivt) og 3 ting du kan tilby (positivt) er du ikke klar for dating. Du kan flashe dine dårlige sider senere. 

Dette høres kanskje ut som et godt tips – men i mine øyne er det akkurat slike holdninger som gjør at mange i dag aldri kommer i gang med noe ekte. Vi har blitt eksperter på å analysere profiler, lete etter subtile “feil”, tolke alt som et rødt flagg – og i stedet for å bli kjent, sitter vi igjen med stadig flere grunner til å si nei.

Ikke alle stråler av selvtillit og balanse i en profiltekst – men de kan likevel være nydelige mennesker med stor kapasitet for kjærlighet. Det er heller ikke i mine øyne noe som skal være nødvendig. På samme måte som det å skrive Hei og kun det, også er en måte å ta kontakt på. Dere single på let i dag har ekstremt høye krav i mine øyne. Vær mer åpne og nysgjerrige og forstå at det å lete etter noen på apper krever innsats, tid og energi. Hvis dere ikke ønsker å gjøre den jobben selv finnes det profesjonelle som kan gjøre den jobben for dere, mot betaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nettinettet skrev (1 minutt siden):

Dette høres kanskje ut som et godt tips – men i mine øyne er det akkurat slike holdninger som gjør at mange i dag aldri kommer i gang med noe ekte. Vi har blitt eksperter på å analysere profiler, lete etter subtile “feil”, tolke alt som et rødt flagg – og i stedet for å bli kjent, sitter vi igjen med stadig flere grunner til å si nei.

Ikke alle stråler av selvtillit og balanse i en profiltekst – men de kan likevel være nydelige mennesker med stor kapasitet for kjærlighet. Det er heller ikke i mine øyne noe som skal være nødvendig. På samme måte som det å skrive Hei og kun det, også er en måte å ta kontakt på. Dere single på let i dag har ekstremt høye krav i mine øyne. Vær mer åpne og nysgjerrige og forstå at det å lete etter noen på apper krever innsats, tid og energi. Hvis dere ikke ønsker å gjøre den jobben selv finnes det profesjonelle som kan gjøre den jobben for dere, mot betaling. 

Det er ikke feil, men i en setting der vi blar i mennesker. Vi har kun noen sekunder til å fange vår fremtidige partners oppmerksomhet, og da burde det ikke være negativt eller kjedelig. Tenk på din drømmeperson og lag profilen etter det. Jeg er ikke singel. Jeg var på tinder i én måned for to år siden. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (14 minutter siden):

Er godt datingtips er å unngå profiler som ramser opp hva de ikke ser etter. De tenker på eksen når de skriver profilen og er de fortsatt sur, hvorfor skal du fikse dem? Se etter de som ikke fremstår frustrerte. De kan finne kjærligheten  senere, men nå bør de jobbe med seg selv. Om du ikke vet 3 ting du ser etter (positivt) og 3 ting du kan tilby (positivt) er du ikke klar for dating. Du kan flashe dine dårlige sider senere. 

Man burde heller flashe all bagasjen sin slik at alt etterpå blir en skattejakt med kun positive overraskelser! 😀 Velg først hva slags dritt du er villig til å akseptere og deretter motta alle de positive sidene som bonus. 

"Mann 49

Lav bodycount og derfor mindre seksuelt bevandret, grunnet intensjon om langvarig forhold. 

Er helt ferdig med eksen etter 20 år, men ikke med den emosjonelle PTSD det forholdet førte med seg. Går til terapi for det. 👍 Jobber med saken for kun å innlede emosjonelt trygge forhold i fremtiden. Fint om du er trygg, da jeg ikke tror det vil funke om vi begge er gærne. 

Har akkurat avsluttet et forhold med mye sjalusi og konflikt. Har lært at sånt ikke fungerer for meg. 

Generelt ikke glad i åpen konflikt, men foretrekker å snakke rasjonelt om utfordringer og løsninger uansett hva slags emosjonell tilstand du er i. 

Veksler mellom maskulin energi, initiativ og livsgnist på gode dager og regelrett veikhet på dårlige. 

Har såpass stort behov for å kjenne på anerkjennelse, involvering og kjærlighet at jeg er villig til å ofre alt jeg har av grenser i en 6-12 måneders periode inntil jeg tar mot til meg og slår opp på grunn av emosjonell mishandling. 

Noen kaller meg nerd, andre introvert. Drikker og fester lite. Ikke sosial men har gode venner. 

Mine feminine sider inkluderer matinteresse og husstell i mitt eget hus som jeg ikke har planer om å flytte ut fra. 

Barna mine er viktigere enn deg. 

Fint om du sender melding først"

Herfra kan det bare gå oppover. 👍😀  Alt dette uten å nevne "drama" med et ord. 

Anonymkode: 5aa85...b7e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man burde heller flashe all bagasjen sin slik at alt etterpå blir en skattejakt med kun positive overraskelser! 😀 Velg først hva slags dritt du er villig til å akseptere og deretter motta alle de positive sidene som bonus. 

"Mann 49

Lav bodycount og derfor mindre seksuelt bevandret, grunnet intensjon om langvarig forhold. 

Er helt ferdig med eksen etter 20 år, men ikke med den emosjonelle PTSD det forholdet førte med seg. Går til terapi for det. 👍 Jobber med saken for kun å innlede emosjonelt trygge forhold i fremtiden. Fint om du er trygg, da jeg ikke tror det vil funke om vi begge er gærne. 

Har akkurat avsluttet et forhold med mye sjalusi og konflikt. Har lært at sånt ikke fungerer for meg. 

Generelt ikke glad i åpen konflikt, men foretrekker å snakke rasjonelt om utfordringer og løsninger uansett hva slags emosjonell tilstand du er i. 

Veksler mellom maskulin energi, initiativ og livsgnist på gode dager og regelrett veikhet på dårlige. 

Har såpass stort behov for å kjenne på anerkjennelse, involvering og kjærlighet at jeg er villig til å ofre alt jeg har av grenser i en 6-12 måneders periode inntil jeg tar mot til meg og slår opp på grunn av emosjonell mishandling. 

Noen kaller meg nerd, andre introvert. Drikker og fester lite. Ikke sosial men har gode venner. 

Mine feminine sider inkluderer matinteresse og husstell i mitt eget hus som jeg ikke har planer om å flytte ut fra. 

Barna mine er viktigere enn deg. 

Fint om du sender melding først"

Herfra kan det bare gå oppover. 👍😀  Alt dette uten å nevne "drama" med et ord. 

Om man skal snakke om bodycount er det faktisk greit å si det med en gang. Egentlig som overskrift. Det samme med om man har et spesielt, rart dyr. Det burde være et bilde Også om man ikke liker vanlig mat. som at man kun spiser kjøtt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Om man skal snakke om bodycount er det faktisk greit å si det med en gang. Egentlig som overskrift. Det samme med om man har et spesielt, rart dyr. Det burde være et bilde Også om man ikke liker vanlig mat. som at man kun spiser kjøtt. 

Er det ok å være litt vag?

" 5 < bodycount < 10“

" Har et litt spesielt og rart dyr jeg ikke vet hva er, men det bor under huset" 

👍

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...