Gå til innhold

Finnes det noen som sveiper til høyre på menn som "ikke vil ha noe drama"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker menn som skriver «vil ikke ha noe drama» er tilsvarende damer som «vil ha en gentleman». Så skjønner godt at damer unngår slike menn på lik linje som jeg styrer unna slike damer

Anonymkode: 88deb...5b2

Hva er galt med damer som vil ha en gentleman? Eller hva er konnotasjonen her?

Anonymkode: 28c08...1c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva er galt med damer som vil ha en gentleman? Eller hva er konnotasjonen her?

Når damer poengterer dette, er det lett å tenke at dette er en selvsentrert dame som kommer til å suge livskraften ut av deg. De forventer mye generøsitet av mannen og gir ingenting tilbake annet enn sitt pene smil (bortsett fra når hun er misfornøyd med noe, da) 

Jeg har nylig avsluttet med en sånn. Hun snakket mye om "gentlemen" og mente hun var tradisjonell. Dum som jeg var brukte jeg mye penger og krefter på det forholdet og gjorde alt mulig rart for å at vi skulle ha det bra. Men hun var bare en passiv mottager. Hun hadde aldri penger - bortsett fra når hun var alene. Da hadde hun plutselig penger til å gjøre ting for seg selv. 

Jeg lar andre vurdere om jeg er en "gentleman". Jeg liker å dele, gjøre ting. Holder opp døra, bærer poser, fikser ting, lager middag, gir blomster. Jeg lovte til og med sønnen hennes å lære å kjøre bil. Så jeg har litt dårlig samvittighet for at det ikke kommer til å skje. Det gir meg glede å føle at jeg sprer glede. Så jeg antar at jeg er lett bytte for utnyttere. 

Men jeg liker å være raus mot de som ikke ber om noe. De som setter krav til andre som de ikke stiller til seg selv, har jeg ikke så sansen for. 

Så.. Jeg blar forbi alle profiler som kommer med sånne antydninger. På samme måte som damer blar forbi menn som "ikke vil ha drama" 

Anonymkode: 5aa85...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så jeg snakket med en voksen mann på en datingapp, han hadde ikke slikt i profilteksten sin, men det dukket opp senere i samtalen. Generelt endel meninger om hvordan damer bør og ikke bør være. 

Samtidig som det kom forklaringer på at "damer som er selvstendige og kan bytte til sommerhjul selv kan være sexy det, så lenge du ikke er harry." Og etter det kom det "orker ikke drama damer." Jeg snakket litt mer rundt dette så kom det frem at mannen på nærmere 50 hadde fremdeles traumer fra en barndom med kjefting. Han kunne fortelle at det aldri hadde vært krangel eller drama i noen av sine forhold. Så jeg forstår ikke at han fremdeles er så opphengt i dette om han har gode erfaringer med forhold. 

Denne mannen sveipet på meg under 35 fordi han hater rynkete hud, uten en tanke om at jeg er på samme alder som hans datter. I tillegg var han mentalt maks 28 i følge seg selv og jeg søker litt mer modenhet, så jeg takket for meg. 

Men da fikk dette temaet litt mer kjøtt på beina for min del. 

Anonymkode: 091e8...e87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det nå en gang slik at nevrotiske og hysterisk personlighet er en kvinnegreie. Samme gjelder overfølsomhet / høysensitivitet. 8 av 10 er kvinner i disse gruppene. 

Så det er ikke uten grunn at mange menn har opplevd kvinner som har utagert av bagateller. 

Jeg velger å trå veldig varsomt med disse kvinnene, og holder de på en armlengses avstand. Livserfaring 

Anonymkode: 4bc34...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så jeg snakket med en voksen mann på en datingapp, han hadde ikke slikt i profilteksten sin, men det dukket opp senere i samtalen. Generelt endel meninger om hvordan damer bør og ikke bør være. 

Samtidig som det kom forklaringer på at "damer som er selvstendige og kan bytte til sommerhjul selv kan være sexy det, så lenge du ikke er harry." Og etter det kom det "orker ikke drama damer." Jeg snakket litt mer rundt dette så kom det frem at mannen på nærmere 50 hadde fremdeles traumer fra en barndom med kjefting. Han kunne fortelle at det aldri hadde vært krangel eller drama i noen av sine forhold. Så jeg forstår ikke at han fremdeles er så opphengt i dette om han har gode erfaringer med forhold. 

Denne mannen sveipet på meg under 35 fordi han hater rynkete hud, uten en tanke om at jeg er på samme alder som hans datter. I tillegg var han mentalt maks 28 i følge seg selv og jeg søker litt mer modenhet, så jeg takket for meg. 

Men da fikk dette temaet litt mer kjøtt på beina for min del. 

Anonymkode: 091e8...e87

Ja, han fikk sikkert det med "harry" på grunn av barndommen 😛

Tenker dette er en i kategorien "dust", og vel er stereotypen på en mann som definitivt burde gå i seg selv fremfor å klage på samfunnet/kvinner/tinderalgoritmer/whatever om han ikke lykkes. Kall meg sær, men jeg hadde snudd i døra lenge før halvparten av dette om en kvinne utviste noe som helst liknende attitude overfor menn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når damer poengterer dette, er det lett å tenke at dette er en selvsentrert dame som kommer til å suge livskraften ut av deg. De forventer mye generøsitet av mannen og gir ingenting tilbake annet enn sitt pene smil (bortsett fra når hun er misfornøyd med noe, da) 

Jeg har nylig avsluttet med en sånn. Hun snakket mye om "gentlemen" og mente hun var tradisjonell. Dum som jeg var brukte jeg mye penger og krefter på det forholdet og gjorde alt mulig rart for å at vi skulle ha det bra. Men hun var bare en passiv mottager. Hun hadde aldri penger - bortsett fra når hun var alene. Da hadde hun plutselig penger til å gjøre ting for seg selv. 

Jeg lar andre vurdere om jeg er en "gentleman". Jeg liker å dele, gjøre ting. Holder opp døra, bærer poser, fikser ting, lager middag, gir blomster. Jeg lovte til og med sønnen hennes å lære å kjøre bil. Så jeg har litt dårlig samvittighet for at det ikke kommer til å skje. Det gir meg glede å føle at jeg sprer glede. Så jeg antar at jeg er lett bytte for utnyttere. 

Men jeg liker å være raus mot de som ikke ber om noe. De som setter krav til andre som de ikke stiller til seg selv, har jeg ikke så sansen for. 

Så.. Jeg blar forbi alle profiler som kommer med sånne antydninger. På samme måte som damer blar forbi menn som "ikke vil ha drama" 

Anonymkode: 5aa85...b7e

Interessant. Jeg ville kanskje ha tenkt at en dame som skriver det ønsker tydelige kjønnsroller i forholdet. Dvs at hun er kvinne og han er mann. Jeg ser ikke noe galt med det, med mindre hun tidlig og ut av det blå forventer dyre middager og juggel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...