Gå til innhold

Spotting...

Gjest Bare lurer, litt forvirret...

Anbefalte innlegg

Gjest Bare lurer, litt forvirret...
Skrevet

Spotting, det er småblødninger, er det ikke?

Er det friskt blod man regner som spotting? Eller brunlig utflod? Og sistnevnte; er det rester etter slimhinnen? Det jeg mener; er brunlig utflod på en måte rester som "blir liggende igjen" - siden det er brunt, mener jeg. Det er ikke slimhinne som nylig har løsnet?

Hvis jeg har frisk blødning èn dag, og brunlig utflod i noen dager etterpå - har jeg da blødd en dag, eller fire? Og har slimhinnen løsnet i èn dag, eller fire???

Jeg skjønner ikke dette, jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest det slik at man regner det som spotting om det er "et truesinnlegg for dagen" mengde. Det er ingen blødning, nærmest bare misfarget utflod. Men det kan være rødt eller brunt eller rosa, alt avhengig av.

Når det er brunt så er det ikke helt ferskt nei, for ferskt blod er rødt (og er det lite av det blir det gjerne rosa utflod da)

Jeg ville sagt at du blør de dagene du har blødning, og er det bare en dag, så har du blødd bare en dag. Om den brunlige utfloden er i slike mengder at du likevel trenger bind eller annen beskyttelse, så er du i grenseland....

Ja, for en blødning er en blødning. spotting er bare sånn mini-greier. Noen dager, sånn på slutten av mensen har jeg en mellomting. Det er brunt. Av obg til med rødt i da. Det er lite. Det trengs ikke egentlig en tampong, selv ikke minste størrelse, men et truseinnlegg er ikke nok, da må jeg bytte flere ganger for dagen. Men jeg regner det uansett bare som "siste dag av mensen" og bryr meg kke å ekstremt om det er blødning eller spotting, somregel er det kanskje blødning førast på dagen, spotting mot kvelden om jeg skal definre det strengt. Men det er jo ikke så viktig, er det det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...