AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Det er måten denne artikkelen er skrevet på som setter meg press på meg som er singel og ikke hatt sex på evigheter(snakk om mer enn 10 år!) Ikke mening å sutre, men ja det vekker en stor tristhet hos meg. Anonymkode: 31394...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Er det noen som tvinger deg til å lese den da? Man finner uendelig med krenkende og ubehagelige ting på nettet, er da bare å ikke oppsøke dem. Anonymkode: f6ba6...3cf 6 3
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er måten denne artikkelen er skrevet på som setter meg press på meg som er singel og ikke hatt sex på evigheter(snakk om mer enn 10 år!) Ikke mening å sutre, men ja det vekker en stor æ Vil du utdype hvorfor du opplever den som press? Anonymkode: ee5ab...bb0 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Hvordan kan en artikkel som omhandler sex i parforhold utøve press på deg som singel? Anonymkode: df618...f09 7 4
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er måten denne artikkelen er skrevet på som setter meg press på meg som er singel og ikke hatt sex på evigheter(snakk om mer enn 10 år!) Ikke mening å sutre, men ja det vekker en stor tristhet hos meg. Anonymkode: 31394...6c7 Om du er kvinne kan du få sex daglig omså. Ikke vær så kresen, og slank deg om du er overvektig Anonymkode: 9576f...711 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april "Ny forskning bekrefter sex-teori om parforholdet. Samtidig har ekspertene et råd til deg som vil ha mer sex enn partneren." Hva har dette med deg som er singel å gjøre? Anonymkode: 1f89b...d35 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (31 minutter siden): "Ny forskning bekrefter sex-teori om parforholdet. Samtidig har ekspertene et råd til deg som vil ha mer sex enn partneren." Hva har dette med deg som er singel å gjøre? Anonymkode: 1f89b...d35 Det har ikke noe direkte med meg å gjøre nei, men det påvirker meg selvsagt selv om jeg ikke ønsker å bli det. Er jeg som har laget denne tråden og jeg er en mann på over 40 år. Anonymkode: 31394...6c7
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det har ikke noe direkte med meg å gjøre nei, men det påvirker meg selvsagt selv om jeg ikke ønsker å bli det. Er jeg som har laget denne tråden og jeg er en mann på over 40 år. Anonymkode: 31394...6c7 På hvilken måte påvirker det deg? Det er omtrent like lite forståelig som at en barnløs skulle bli stresset og føle press på grunn av denne artikkelen Anonymkode: df618...f09 4 3
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april Ignorer kvinnene i tråden som ikke forstår, de vil aldri forstå, for de ønsker ikke å forstå. Anonymkode: 802aa...246
Nettinettet Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er måten denne artikkelen er skrevet på som setter meg press på meg som er singel og ikke hatt sex på evigheter(snakk om mer enn 10 år!) Ikke mening å sutre, men ja det vekker en stor tristhet hos meg. Anonymkode: 31394...6c7 Jeg forstår veldig godt hva du mener – slike artikler kan virkelig kjennes som et ekstra stikk når man allerede savner nærhet, men ikke har noen å dele det med. Det er en smerte som ofte er usynlig, og som få tør å snakke høyt om. Samtidig tror jeg det er viktig å huske på at mangel på sex også rammer mange som faktisk har en partner. Mange par lever i relasjoner med lavt eller ikke-eksisterende sexliv, og det skaper også mye sorg, frustrasjon og avstand – ofte på begge sider. Poenget i artikkelen er sikkert ment å være folkehelseorientert, men det den ikke fanger opp er det enorme følelsesmessige gapet mellom det å ville ha sex og det å få tilgang på nærhet, berøring og intimitet. Det gjelder både single og de i forhold – men oppleves selvsagt ekstra sterkt når man er alene. Så kanskje den viktige diskusjonen er: 👉 Hvordan kan vi snakke om seksualitet og nærhet på en måte som inkluderer flere, og ikke gjør det til et slags vellykkethetsmål? 👉 Og hvordan kan vi skape flere rom for kontakt – ekte, trygg, ufiltrert kontakt – både for single og for par? For behovet for berøring, sex og nærhet forsvinner ikke – men det gjør mulighetene ofte. Og det er der vi som samfunn kanskje bør begynne å tenke litt mer helhetlig. 3 2
Mezzosoprena Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april Artikkelen handler om sex i parforhold, så hvordan den kan påvirke deg så mye som single forstår jeg ikke helt! 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april Nettinettet skrev (16 timer siden): Jeg forstår veldig godt hva du mener – slike artikler kan virkelig kjennes som et ekstra stikk når man allerede savner nærhet, men ikke har noen å dele det med. Det er en smerte som ofte er usynlig, og som få tør å snakke høyt om. Samtidig tror jeg det er viktig å huske på at mangel på sex også rammer mange som faktisk har en partner. Mange par lever i relasjoner med lavt eller ikke-eksisterende sexliv, og det skaper også mye sorg, frustrasjon og avstand – ofte på begge sider. Poenget i artikkelen er sikkert ment å være folkehelseorientert, men det den ikke fanger opp er det enorme følelsesmessige gapet mellom det å ville ha sex og det å få tilgang på nærhet, berøring og intimitet. Det gjelder både single og de i forhold – men oppleves selvsagt ekstra sterkt når man er alene. Så kanskje den viktige diskusjonen er: 👉 Hvordan kan vi snakke om seksualitet og nærhet på en måte som inkluderer flere, og ikke gjør det til et slags vellykkethetsmål? 👉 Og hvordan kan vi skape flere rom for kontakt – ekte, trygg, ufiltrert kontakt – både for single og for par? For behovet for berøring, sex og nærhet forsvinner ikke – men det gjør mulighetene ofte. Og det er der vi som samfunn kanskje bør begynne å tenke litt mer helhetlig. Jeg er veldig enig med det siste du skrev. Anonymkode: 31394...6c7
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er måten denne artikkelen er skrevet på som setter meg press på meg som er singel og ikke hatt sex på evigheter(snakk om mer enn 10 år!) Ikke mening å sutre, men ja det vekker en stor tristhet hos meg. Anonymkode: 31394...6c7 Den handler om personer i forhold. Er du i et forhold? Nei. Da gjelder det ikke deg. Anonymkode: 1dced...a5d 3 1
Nettinettet Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er veldig enig med det siste du skrev. Anonymkode: 31394...6c7 Så fint! Håper flere kan være med å skape diskusjon rundt dette slik at vi får en mer respektfull debatt og diskusjoner rundt tema. Det er i allefall lov å håpe. 😅🤞
AnonymBruker Skrevet 16. april #15 Skrevet 16. april Har ikke hatt sex på en god del år nå, og slike artikler bryr jeg meg ikke om. For meg er ikke sex det største i verden. Naturligvis, det hadde vært flott med en fast partner, men jeg lever fint uten. Sex er i det store og det hele temmelig oppskrytt. Det beriker ikke livet mitt mer enn for eksempel en sjokolade gjør når jeg er fysen. Anonymkode: 89b19...e93 3
exictence Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det har ikke noe direkte med meg å gjøre nei, men det påvirker meg selvsagt selv om jeg ikke ønsker å bli det. Er jeg som har laget denne tråden og jeg er en mann på over 40 år. Anonymkode: 31394...6c7 Jeg forstår deg veldig godt. Jeg føler også et slags tristhet eller jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. For på en måte tenker jeg at jeg har det så fint som jeg har det, og savner slett ingenting av sex. Og jeg har en super kjæreste som jeg får massevis nærhet, kjærtegn, massasje, kos av. Men vi har ikke sex lenger. Og jeg er så fornøyd med akkurat sånn som vi har. Jeg kunne ikke tenke meg et annet liv. Så jeg er happy. Så egentlig bryr jeg meg ikke om det som står i artikkelen, men føler liksom på at jeg ikke tilhører det normal. Eller jeg vet ikke hva jeg skal si. men synes det blir feil å sette en definisjon som sier hva et bra forhold er. Nettinettet skrev (16 timer siden): For behovet for berøring, sex og nærhet forsvinner ikke – men det gjør mulighetene ofte. Og det er der vi som samfunn kanskje bør begynne å tenke litt mer helhetlig. Vel, for meg har behovet for sex forsvunnet. Jeg er liksom ferdig med det. Kanskje nettopp fordi jeg tidligere følte for å ha mye god sex, og har også hatt det. Både veldig god, og ikke god. Har ikke den lidenskapen for sex mer, men heller lidenskap for mye annet i livet. Og behov for nærhet og kos har jeg stort behov for. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april Jeg er gift med en mann som har betydelig lavere sexlyst enn meg. Det er skikkelig vondt å stadig bli avvist. Så å være i et forhold gjør ikke ting alltid så mye bedre. Men jeg forstår godt at det oppleves som vanskelig for deg å lese slike artikler, det får frem et savn. For det er jo sant at sex gir en nærhet som varer en stund, og det er jo godt. Man blir minnet på at man ikke får dette når man leser slike artikler. Anonymkode: a1db1...e66 1 1
Nettinettet Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april exictence skrev (44 minutter siden): Vel, for meg har behovet for sex forsvunnet. Jeg er liksom ferdig med det. Kanskje nettopp fordi jeg tidligere følte for å ha mye god sex, og har også hatt det. Både veldig god, og ikke god. Har ikke den lidenskapen for sex mer, men heller lidenskap for mye annet i livet. Og behov for nærhet og kos har jeg stort behov for. Interessant.
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april De aller fleste mennesker trenger nærkontakt med det motsatte kjønn eller samme kjønn. Med meg derimot, jeg trenger det motsatte skjønn. Mann over 40 år og eieren av tråden. Anonymkode: 31394...6c7
AnonymBruker Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 17.59): Det har ikke noe direkte med meg å gjøre nei, men det påvirker meg selvsagt selv om jeg ikke ønsker å bli det. Er jeg som har laget denne tråden og jeg er en mann på over 40 år. Anonymkode: 31394...6c7 Hvordan påvirker det deg? Anonymkode: 1f89b...d35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå