Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er vernepleier og har vært det i fire år, er derfor ganske fersk. Har bakgrunn som helsefagarbeider. Jeg jobber på bolig for mennesker med utviklingshemming og har søkt stilling som fagansvarlig på en annen liknende bolig.

Det jeg lurer på er om det er noen her inne som er eller har vært fagansvarlig innen helse? Kan være bolig, psykiatri eller eldreomsorg. Hva liker/likte du med jobben, og hva var utfordrende? Hva er nytt av arbeidsoppgaver som ikke andre miljøterapeuter gjør til vanlig? Jeg vet at fagansvarlige har blant annet ansvar for å behandle avviksmeldinger og et ekstra ansvar for opplæring osv. 

Må si jeg har ikke så store forhåpninger om å få jobben pga manglende erfaring men er uansett nysgjerrig på stillingen.

Anonymkode: 11409...ae6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt null peiling på det du spør om, men vil ønske deg lykke til. Det er en viktig jobb du gjør uansett om du får den eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere gir tjenester til personer med utviklingshemming så går jeg ut i fra at du vil være ansvarlig for å utarbeide vedtak under kapittel 9 i helse og omsorgstjenesteloven, utarbeide og sørge for implementering av ulike tiltak etter vedtak personene har fått tildelt (kan variere i stor grad hva dette innebærer). Veilede øvrige ansatte, veilde/hjelpe til med pårørendearbeid, sørge for brukermedvirkning, sørge for etterlevelse avog samvalg, sørge for god etterlevelse av medikament-håndtering. Og sikkert mye mer. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: db8bd...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...