AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april 3 åringen har noen Gore tex overgangssko fra Viking, når jeg tar de av han er han svett og nærmest våt på sokkene. De har ikke lekket igjennom, det er ikke vanndammer etc her og de er nye og impregnert. Er det sånn Gore tex sko er? Vurderer da å bare slutte med det, det er jo ikke bra for føttene. Føler han er mer klamt i de enn gummistøvler. Gummistøvler har jo minimalt med for og slipper nok både inn og ut luft fra det romslige skaftet. Anonymkode: 19196...28d
Daisy-love Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Normalt så skal Goretex puste, og en skal ikke bli så klam. Er det veldig varme sko for været, eller en har varme sokker på så blir det jo gjerne klamt uansett, men jeg bruker selv Goretex året rundt, men da forskjellige etter årstiden. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Daisy-love skrev (42 minutter siden): Normalt så skal Goretex puste, og en skal ikke bli så klam. Er det veldig varme sko for været, eller en har varme sokker på så blir det jo gjerne klamt uansett, men jeg bruker selv Goretex året rundt, men da forskjellige etter årstiden. Det er denne typen, så ikke veldig tykke, og barnet har kun vanlige tynne sokker av bomull på. Var samme da barnet hadde et par sneakers i skinn, ble veldig klamt da også. Det sies jo at skinn puster naturlig, men det virket ikke sånn. Anonymkode: 19196...28d
Daisy-love Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er denne typen, så ikke veldig tykke, og barnet har kun vanlige tynne sokker av bomull på. Var samme da barnet hadde et par sneakers i skinn, ble veldig klamt da også. Det sies jo at skinn puster naturlig, men det virket ikke sånn. Anonymkode: 19196...28d Kan det være barnet har naturlig klamme/svette føtter? Jeg blir selv fort klam på beina, så derfor jeg spør. Viktigste er da rene sokker, som er gode på å transportere fukt, og sko etter årstid og formålet. De virker ikke veldig tykke de der, og så varmt er det jo enda ikke, så jeg vet ikke helt grunnen, annen enn nevnte om naturlig klamme føtter. Mulig noen andre her vet 🤔😊 Viking er et godt merke 😊 Endret 15. april av Daisy-love 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Noen barn bare svetter mye på føttene. Og ingen sko PUSTER på den måten uansett, sko er klamt uansett omtrent. Anonymkode: 49d33...2e1 2 1
monican94 Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april bomullssokker er jo drepen om det er et barn som svetter mye på føttene.. syns selv goretex er klamt på varme dager 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april monican94 skrev (19 minutter siden): bomullssokker er jo drepen om det er et barn som svetter mye på føttene.. syns selv goretex er klamt på varme dager Vet ikke hvor jeg kan få tak i syntetiske/blandings sokker til barn:/ Anonymkode: 19196...28d
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet ikke hvor jeg kan få tak i syntetiske/blandings sokker til barn:/ Anonymkode: 19196...28d Tynne ullsokker. Syntetiske sokker vil jo fungere som en plastpose på føttene inni skoene? Anonymkode: 7cd24...f48 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tynne ullsokker. Syntetiske sokker vil jo fungere som en plastpose på føttene inni skoene? Anonymkode: 7cd24...f48 Barnet blir for varmt med ullsokker, tenkte på tekniske sokker. Anonymkode: 19196...28d
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barnet blir for varmt med ullsokker, tenkte på tekniske sokker. Anonymkode: 19196...28d Jeg blir mer varm og klam med tekniske eller bomullssokker i turskoene om sommeren, enn jeg blir med tynne ullsokker. Anonymkode: 7cd24...f48 1
monican94 Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vet ikke hvor jeg kan få tak i syntetiske/blandings sokker til barn:/ Anonymkode: 19196...28d her bruker vi heeelt tynne ullsokker både barn og voksne, ull puster 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april Mine unger har alltid svetta på beina, uansett hvor bra skoa er. Anonymkode: 01702...fe9
AnonymBruker Skrevet 15. april #13 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Mine unger har alltid svetta på beina, uansett hvor bra skoa er. Anonymkode: 01702...fe9 Er bare redd for fotsopp og neglesopp, barnet har allerede neglesopp, så ønsker å behandle og forebygge spredning. Da er det absolutt ikke bra å være svett og klam på føttene. Anonymkode: 19196...28d
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Skrevet 15. april Tynne ullsokker og skinnsko bruker vi her. Pustende. Anonymkode: d6e57...b4f
Himmelen_91 Skrevet 15. april #15 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er denne typen, så ikke veldig tykke, og barnet har kun vanlige tynne sokker av bomull på. Var samme da barnet hadde et par sneakers i skinn, ble veldig klamt da også. Det sies jo at skinn puster naturlig, men det virket ikke sånn. Anonymkode: 19196...28d Har du prøvd tynne ullsokker? De puster jo gjerne bedre
AnonymBruker Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april Himmelen_91 skrev (8 timer siden): Har du prøvd tynne ullsokker? De puster jo gjerne bedre AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tynne ullsokker og skinnsko bruker vi her. Pustende. Anonymkode: d6e57...b4f Ja,barnet blir helt svett med dette. Og Skinn ble han helt våt av omtrent. Anonymkode: 19196...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå