AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Fysisk vold utøvd av kvinner i heterofile forhold er noe som ikke blir snakket mye om men det foregår. Hvor mye slåing, utagering må en mann tåle før han griper til selvforsvar? Eller har kvinner rett på å fysisk mishandle menn uten konsekvenser? Anonymkode: 4e8d3...c5f 2 2
Illuminatum Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Du klarer vel fint å holde hendene hennes fast? 5 5
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Ingen har rett til å mishandle noen. Hvis du med selvforsvar mener å slå tilbake, så nei, det er ikke OK. Du kan avverge slag og gå unna - og avslutte forholdet. Anonymkode: 5ba49...2f5 18 25
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april https://play.tv2.no/programmer/fakta/my-wife-my-abuser-captured-on-camera Anonymkode: 7f78a...81e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Hva mener du med selvforsvar, - å slå tilbake? Da blir det jo slossing og det gjør jo ikke saken bedre. Ingen skal mishandles, så bare prøv og avverge det og kom deg ut av forholdet. Anonymkode: 7877b...460 7 5
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen har rett til å mishandle noen. Hvis du med selvforsvar mener å slå tilbake, så nei, det er ikke OK. Du kan avverge slag og gå unna - og avslutte forholdet. Anonymkode: 5ba49...2f5 Gjelder der kvinner også, eller kun forbeholdt menn? Hva tenker du om alle de ofrene som slo tilbake for å redde seg selv? Anonymkode: 64f13...fea 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april Om noen slår deg, så slå tilbake. Poenget er å stoppe når du ikke lenger er i fare. Om vedkommende som slår er mann eller kvinne er likegyldig. Anonymkode: db2b3...992 2 4
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjelder der kvinner også, eller kun forbeholdt menn? Hva tenker du om alle de ofrene som slo tilbake for å redde seg selv? Anonymkode: 64f13...fea Siden kvinner stort sett er fysisk underlegen menn, så nei... hvis det er det som må til Anonymkode: 84fea...3d3 5 5
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor mye slåing, utagering må en mann tåle før han griper til selvforsvar? Eller har kvinner rett på å fysisk mishandle menn uten konsekvenser? Anonymkode: 4e8d3...c5f Vold i nære relasjoner er ulovlig og straffbart. Bare hold fast hendene hennes til hun roer seg ned, kom deg deretter ut av forholdet. Anonymkode: c1fe3...de6 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april Fysisk utagering og uforutsigbar atferd som gjentar seg er jo god grunn til å stikke, spør du meg. Du skal ikke trenge å være fysisk truet på livet for å innse at et menneske ikke elsker deg nok til å utøve selvkontroll. Selvfølgelig ikke din feil om du utsettes for vold, eller om du manipuleres til å bli, men på et eller annet tidspunkt involverer du politiet eller så stikker du. Anonymkode: de873...bca 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om noen slår deg, så slå tilbake. Poenget er å stoppe når du ikke lenger er i fare. Om vedkommende som slår er mann eller kvinne er likegyldig. Anonymkode: db2b3...992 Man skal flykte og anmelde. Ikke bidra til en slosskamp som potensielt vil handle om liv og død. Anonymkode: c1fe3...de6 12 5
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april Jeg har lært sønnen min at hvis en kvinne slår ham: løp! Kommer hun etter? Løp fortere! Aldri noen gang slå tilbake, klyp, dytt, hold, eller noe annet fysisk fordi det vil slå tilbake på ham selv. Og så: anmeld. Anonymkode: d90bc...622 12 8
Rosalilje84 Skrevet 15. april #13 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fysisk vold utøvd av kvinner i heterofile forhold er noe som ikke blir snakket mye om men det foregår. Hvor mye slåing, utagering må en mann tåle før han griper til selvforsvar? Eller har kvinner rett på å fysisk mishandle menn uten konsekvenser? Anonymkode: 4e8d3...c5f Mannen kan gå, akkurat som kvinnen. Nei, kvinner har ikke rett på å fysisk mishandle menn uten konsekvenser. Konsekvensen må bli at mannen forlater forholdet, og eventuelt anmelder. Nei, du har ikke lov til å slå tilbake, siden det som hovedregel blir mye større skader enn det hun har påført deg. Forlat forholdet og anmeld. Ferdig snakket. 10 3
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man skal flykte og anmelde. Ikke bidra til en slosskamp som potensielt vil handle om liv og død. Anonymkode: c1fe3...de6 Fortell det til alle de som ikke har kunnet flykte og fått levene sine ødelagt. Innlegget ditt forsvarer å få juling av partner. Om noen fysisk angriper deg, så slå tilbake til trusselen ikke lenger er en trussel. Virkeligheten er ikke slik at alle bare kan «flykte». Om kona fysisk hadde gått til angrep, så hadde jeg slått til hun stoppet eller ikke var i stand til å fortsette. Til trusselen for min del var over. Anonymkode: db2b3...992 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #15 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om noen slår deg, så slå tilbake. Poenget er å stoppe når du ikke lenger er i fare. Om vedkommende som slår er mann eller kvinne er likegyldig. Anonymkode: db2b3...992 En kvinne slår deg. Du slår tilbake, og hun faller, kakker bakhodet i fortauskanten og blir hjerneskadet grønnsak for resten av livet. Som fysisk overlegen mann så hadde andre alternativ for deg vært å holde henne fast til hun roet seg ned for så å anmelde og ende forholdet, eventuelt å løpe fra henne for så å anmelde og ende forholdet. Vold er aldri løsningen. Anonymkode: c1fe3...de6 5 3
Rosalilje84 Skrevet 15. april #16 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gjelder der kvinner også, eller kun forbeholdt menn? Hva tenker du om alle de ofrene som slo tilbake for å redde seg selv? Anonymkode: 64f13...fea 1. Som regel kan ikke en kvinne avverge slag fra en mann grunnet styrkeforskjellen. Jeg hadde for øvrig aldri rådet en kvinne å slåss mot en mann, da det kan være livsfarlig for henne. 2. Det er ikke forbeholdt menn, men gjelder generelt. Jeg gikk etter første slag, og så meg aldri tilbake. 6 1 7
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Skrevet 15. april Nødverge er lov, det er ikke lov med mer fysisk makt enn det nødvendige for å hindre å utsettes for vold. Deretter bør vold anmeldes. Dette gjelder uavhengig av kjønn. Anonymkode: fee2a...bb3 3 11
Rosalilje84 Skrevet 15. april #18 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fortell det til alle de som ikke har kunnet flykte og fått levene sine ødelagt. Innlegget ditt forsvarer å få juling av partner. Om noen fysisk angriper deg, så slå tilbake til trusselen ikke lenger er en trussel. Virkeligheten er ikke slik at alle bare kan «flykte». Om kona fysisk hadde gått til angrep, så hadde jeg slått til hun stoppet eller ikke var i stand til å fortsette. Til trusselen for min del var over. Anonymkode: db2b3...992 Og hadde blitt puttet i fengsel, siden du da hadde påført henne livstruende skader. Rådet om å ikke slå tilbake gis blant annet av hensyn til mannen, slik at han slipper straffedom. Menn og kvinner har ulik fysisk styrke fra naturens side. Min mann er ikke voldelig, men jeg hadde aldri hatt en sjanse mot ham. Mens han kunne lett avverge et angrep fra meg ved å holde armene mine fast. I 2025 i Norge kan man som regel forlate et forhold. TS sier ingenting om at kona har tjoret ham fast til radiatoren eller låst døra og ikke slipper ham ut. 4 6
AnonymBruker Skrevet 15. april #19 Skrevet 15. april Jeg hadde forlatt et menneske som syns det er greit å bruke vold. For godt. Anonymkode: 45ecf...ebd 4 4
Diskulis Skrevet 15. april #20 Skrevet 15. april Har nulltoleranse for vold uansett kjønn. Alle skal få ta de grepene de må for å beskytte seg, og det fra første angrep. Men som oftest er styrkeforholdet mellom mann og kvinne slik at en mann kan forsvare seg med mildere midler enn han blir angrepet med. Mange menn kan stagge slag/spark uten å ty til det samme selv, og kan stoppe henne kun ved å holde fast og avverge. Men, noen ganger er dama sterk og/eller mannen svak. Eller hun bruker våpen. Og da har ikke jeg noen innsigelser på at mannen må bli voldsom for å beskytte seg. En mann som får en ørefik av ei dame og slår tilbake med et slag som sender henne i bakken, det er ingen mann 👎 Beskytt deg selv, men tilpass kraften/volden til «så lite som mulig, så mye som nødvendig». 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå