Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som IT-konsulent på et kundesenter, men har ingen formell IT-utdanning. Kunne tenkt meg å studere noe innen IT på deltid, helst nettbasert da jeg er i full jobb og har to små barn. 

Kan legge til at min motivasjon er å skaffe meg mer grunnleggende kunnskap innen IT. Jeg har ingen store ambisjoner om å ta mastergrad, ligge i toppen av lønnsstatistikken,bli leder, forvalter, eller et geni innen et bestemt felt. Mine matematiske evner er også ganske gjennomsnittlige, så må ikke være et studium med mye krevende matematikk/statistikk. 

Har lurt litt på å ta et årsstudium i IT. Er det greit å starte med? Eller har noen andre tips om studier innen IT som kan passe for meg? 

Anonymkode: ae914...d40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Årsstudium i ms-dos burde vel holde? 

Anonymkode: 5c10a...78a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tja. Årsstudium i ms-dos burde vel holde? 

Anonymkode: 5c10a...78a

Hva er det? 

Skrevet

Bachelor i informatikk bør holde for deg.

AnonymBruker
Skrevet
Båtsjåfør skrev (5 minutter siden):

Bachelor i informatikk bør holde for deg.

Er ikke det krevende mtp matematikk? 

AnonymBruker
Skrevet

IT fagbrev 

Anonymkode: ba23e...55d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke det krevende mtp matematikk? 

Nei, det er ikke vanskelig matematikk.

Om du ønsker matematikk, så kan du ta bachelor i dataingeniør.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket fag innen IT er du interessert i? Det er mange retninger. Databaser, programmering, sky, data plattform, prosess, design… 

Det finnes generelle studier hvor du får litt av alt. Og mer spesialiserte studier. 

Anonymkode: 8242d...a25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilket fag innen IT er du interessert i? Det er mange retninger. Databaser, programmering, sky, data plattform, prosess, design… 

Det finnes generelle studier hvor du får litt av alt. Og mer spesialiserte studier. 

Jeg vet ikke helt, siden jeg kan så lite. .Ønsker i utgangspunktet en grunnutdanning med litt av alt. Jeg fungerer fint i jobben min siden den er spisset inn mot et bestemt system jeg kan inn og ut. Men mangler generelle IT- kunnskaper.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Utifra det TS beskriver så er hun ute etter en enkel generell IT-utdanning som arbeidsmarkedet verdsetter og som ikke krever matematikk.

Da tenker jeg den enkleste og generelle utdanningen må være bachelor i informatikk.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...