Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiseforsikringen vår har økt fra 4600 til 5700 siden i fjor. Vi er fem i familien og har ikke brukt forsikringen til utbetalinger på det jeg kan huske. Det er If. 

Flere som har fått seg en overraskelse her? 

Anonymkode: 2ad2f...bb3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo veldig høy pris før også. VI betaler 2459 hos Fremtind (Sparebank 1) for hele familien på 4 stk.

Anonymkode: 3a099...c4e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forsikringer generelt er noe man stadig skal undersøke prisen på, gjerne årlig. Og hvis man ikke gjør det, fordi man ikke har tid eller ork, så er det også et økonomisk valg man tar.  

Anonymkode: a82ba...e11

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var dyrt! Måtte sjekke nå og jeg betaler kr 113/mnd, altså  kr 1356 i året, med LO-favør sin. Er dere med i et forbund ville jeg sjekket der.

Anonymkode: 051c5...be2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Reiseforsikringen vår har økt fra 4600 til 5700 siden i fjor. Vi er fem i familien og har ikke brukt forsikringen til utbetalinger på det jeg kan huske. Det er If. 

Flere som har fått seg en overraskelse her? 

Anonymkode: 2ad2f...bb3

På fem personer er det en beskjeden sum å betale i året. Men du kan jo reforhandle og se om du får noen til å gi deg en bedre pris, med samme betingelser.

Det er ikke din bruk eller din ikke bruk av forsikringen som trekker prisen opp, men alle andres  (mis)bruk. 

Anonymkode: 8e453...615

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var dyrt! Måtte sjekke nå og jeg betaler kr 113/mnd, altså  kr 1356 i året, med LO-favør sin. Er dere med i et forbund ville jeg sjekket der.

Anonymkode: 051c5...be2

Du kan ikke sammenligne din års pris med ts sin pris, uten å se hva dekningen er på din og ts sin forsikring. 
Dere kan være på samme tur, være utsatt for akkurat samme situasjon, men få helt ulik utbetaling og hjelp fra hvert deres forsikring. Alder og bosituasjon kan være ulik det gir og ulik pris på forsikringene. 
Dette handler om å lese alt med liten skrift i de ulike forsikringsselskapene for å finne ulikheter, utover ulik pris når premien betales. 
Dog er LO sine forsikringer gunstige, fordi der er mange som tegner samme forsikring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke betale over 50% av reisen med kredittkort og få gratis forsikring?

Anonymkode: a99f5...cd7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke betale over 50% av reisen med kredittkort og få gratis forsikring?

Anonymkode: a99f5...cd7

Den forsikringen er ikke nødvendigvis veldig god, selv om den er bedre enn ingen ting. Og det er mange situasjoner og reiser som ikke dekkes av kredittkortets forsikring som dekkes av en vanlig reiseforsikring.
Når det er sagt, TS sin forsikring er hinsides dyr. 
Vi betaler godt under 2000 i året, Storebrand, gjennom Akademikerne+. Toppdekning, familie på fem. 

Anonymkode: eb542...a65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får du ikke reiseforsikring av jobben?

Anonymkode: 42802...8df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparte flere hundrelapper på å bytte til reiseforsikring som gjelder kun i Norden. Det var ikke veldig synlig på nettsidene at den fantes, og måtte ringe for å bytte til den. 

Anonymkode: aaa79...148

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 11.25):

Du kan ikke sammenligne din års pris med ts sin pris, uten å se hva dekningen er på din og ts sin forsikring. 
Dere kan være på samme tur, være utsatt for akkurat samme situasjon, men få helt ulik utbetaling og hjelp fra hvert deres forsikring. Alder og bosituasjon kan være ulik det gir og ulik pris på forsikringene. 
Dette handler om å lese alt med liten skrift i de ulike forsikringsselskapene for å finne ulikheter, utover ulik pris når premien betales. 
Dog er LO sine forsikringer gunstige, fordi der er mange som tegner samme forsikring. 

Enig i dette.  Jeg lurer forresten på om de fleste av oss egentlig har behov for helårs forsikring?  Jeg har hatt reiseforsikring betalt av arbeidsgiver, men som pensjonist må jeg nå velge selv.  Oppholder meg 1 mnd i syden om våren og 2 mnd om høsten.  Ser at LO-favør/Sparebank1 tilbyr reiseforsikring for 70 dager for 181 kr pr. måned (274 kr for familie i 70 dager).  

Betyr det at jeg kan kjøpe forsikring før jeg reiser om våren, dvs. 181 kr.  Si den opp når jeg er kommet hjem, og så kjøpe ny før jeg reiser i september.  Dvs betale nye 181 kr.  Og så si opp forsikringen fram til neste vår.  Totalt 362 kr for hele år 2025.  

Bare lurer :)

Skrevet

Om man ønsker gratis penger, så bør undersøke prisen på forsikringene hvert år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...