AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Jeg har to små barn på 6 mnd og 2.5 år. Vil si de i utgangspunktet er enkle barn, men det er jo slitsomt for det. Og nå har jeg fått tinnitus i tillegg som jeg tror er utløst av for mye stress og lite søvn over tid. Tar grep og roer ned nå, men stresser meg opp over pipingen på natten som da resulterer i enda mindre søvn. vil gjerne høre noen solskinnshistorier hvis noen har opplevd lignende og pipingen har gått over etterhvert? Vil ikke høre om at den ikke går over akkurat nå😅 Anonymkode: 30c7d...1ae
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har to små barn på 6 mnd og 2.5 år. Vil si de i utgangspunktet er enkle barn, men det er jo slitsomt for det. Og nå har jeg fått tinnitus i tillegg som jeg tror er utløst av for mye stress og lite søvn over tid. Tar grep og roer ned nå, men stresser meg opp over pipingen på natten som da resulterer i enda mindre søvn. vil gjerne høre noen solskinnshistorier hvis noen har opplevd lignende og pipingen har gått over etterhvert? Vil ikke høre om at den ikke går over akkurat nå😅 Anonymkode: 30c7d...1ae Det finnes lydputer som gir motlyd til tinnitusen som du kan bruke når du skal legge deg. Verdt et forsøk om det er plagsomt. Har selv vært plaget med tinnitus, og som hos deg var det nok utløst av stress. Etter å ha fått roet skikkelig ned (som jo tok en del måneder), har jeg knapt tinnitus lenger. Kan høre antydning av og til. Så, det er håp 😊 Anonymkode: 552ec...040
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Er plaget med det i stressende perioder. Prøver rett å slett å slappe av, og " bli venn" med lyden når jeg skal sove. Da dempes den etter en liten stund. Anonymkode: 7c852...bd5
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Har bare en tinnitus som ikke er plagsom for meg, men vil uansett anbefale å sjekke ut f.eks white noise, green noise, brown noise etc når du skal sove for å maskere lyden, da pute med motlyd etc koster litt penger. Stressing over pipingen vil føre til at det forverrer seg, så viktig at du tar tak i dette. Vil også anbefale meditasjon hvis du har ledig tid (f.eks mens minste barnet har en lur på dagen mens eldste er i barnehagen) og dette er lurt å gjøre daglig. Headspace har mye bra hvis man er ukjent med meditasjon. Anonymkode: f0e16...f8a
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Du bør forresten også sjekke ut appen "tinnitus riktig fokus" Anonymkode: f0e16...f8a
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 8.32): Jeg har to små barn på 6 mnd og 2.5 år. Vil si de i utgangspunktet er enkle barn, men det er jo slitsomt for det. Og nå har jeg fått tinnitus i tillegg som jeg tror er utløst av for mye stress og lite søvn over tid. Tar grep og roer ned nå, men stresser meg opp over pipingen på natten som da resulterer i enda mindre søvn. vil gjerne høre noen solskinnshistorier hvis noen har opplevd lignende og pipingen har gått over etterhvert? Vil ikke høre om at den ikke går over akkurat nå😅 Anonymkode: 30c7d...1ae Gikk det over på deg? Jeg fikk tinnitus (durelyd ikke pipelyd) etter et smell i gitter - var rett ved siden av meg. Legger kun merke til det når jeg sover. Håper det går over😩 Anonymkode: 22323...0e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå