AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Har en liten kar på 6 måneder nå. Han blir innekatt, siden vi bor slik til at det passer best. Nå vurderer jeg ny katt, da kattunge. Vet at de jeg kjøpte han fra blir å få nye kull etter hvert. Vil det gå bra å introdusere tenåringen med en liten babypus? Noen som vil dele egne erfaringer? Lurt med en til gutt, eller jente kanskje? Anonymkode: ba530...19c
Tabris Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Vi gjorde det samme nå nylig. Hadde en hunnkatt på 6 mnd og fikk oss en hannkatt på 4 mnd. Hun var litt skeptisk i begynnelsen, men det gikk seg til og nå leker og herjer de hele dagen, sover inntil hverandre og vasker hverandre. Det er så kjekt å se hvor mye glede de har av hverandre (også sparer det tærne vår en del 😅). Jeg vil tro det går bra, spesielt når han er så ung. Men vil anbefale å få en kattunge til så fort som mulig før han blir eldre. Ofte er hannkatter lettere å introdusere til nye dyr enn hunnkatter. Jeg vil anbefale å få en hunnkatt (og kastrere begge, selvsagt), så slipper du muligheten for at det blir krangel mellom to av samme kjønn. Men to kastrerte hannkatter går antagelig fint det også. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Tabris skrev (11 minutter siden): Vi gjorde det samme nå nylig. Hadde en hunnkatt på 6 mnd og fikk oss en hannkatt på 4 mnd. Hun var litt skeptisk i begynnelsen, men det gikk seg til og nå leker og herjer de hele dagen, sover inntil hverandre og vasker hverandre. Det er så kjekt å se hvor mye glede de har av hverandre (også sparer det tærne vår en del 😅). Jeg vil tro det går bra, spesielt når han er så ung. Men vil anbefale å få en kattunge til så fort som mulig før han blir eldre. Ofte er hannkatter lettere å introdusere til nye dyr enn hunnkatter. Jeg vil anbefale å få en hunnkatt (og kastrere begge, selvsagt), så slipper du muligheten for at det blir krangel mellom to av samme kjønn. Men to kastrerte hannkatter går antagelig fint det også. Takk for svar 😊 Mon tro om det er lettere å trene opp katt nr to? Jeg har brukt mye tid på å venne pus til bilkjøring, selebruk, innkalling og annen oppdragelse. Jeg ønsker gjerne at katt nr to også vennes til dette. Anonymkode: ba530...19c
Tabris Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for svar 😊 Mon tro om det er lettere å trene opp katt nr to? Jeg har brukt mye tid på å venne pus til bilkjøring, selebruk, innkalling og annen oppdragelse. Jeg ønsker gjerne at katt nr to også vennes til dette. Anonymkode: ba530...19c Det er høyst individuelt. Hunnkatten vi har er redd for bilkjøring, bur, sele, være ute osv, så vi må ta alt veldig steg for steg med henne. Hannkatten bryr seg ikke om noe og tar alt på strak pote. Ubehag med vaksinestikk hos dyrlegen rister han av seg med en gang. Jeg har til og med hatt ham med på besøk hos min mor. Etter han hadde utforsket leiligheten så la han seg for å slappe av på en stol. De er så forskjellige. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #5 Skrevet 26. april Har bare hatt en omgangen, sikkert greit med to da har de lag. Anonymkode: f030a...9c9
AnonymBruker Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april Når det er innekatt vil jeg si at to er et must. De har så mye selskap i hverandre. De leker, koser, og er mye mer harmoniske om vi har vært borte en stund. Eller på reise. Jeg har aldri hatt noe problem med å introdusere når det snakk om innekatter, og kattunge. Et-par fres. Skeptisk. Holdt dem fra hverandre første natten, og deretter er de bestevemmer. Med en på 6mnd ser jeg ingen som helst grunn til at dette ikke skal gå helt utmerket. Anonymkode: c7282...6dc
AnonymBruker Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april Har innekatt for første gang, og skulle ønsket at jeg hadde adoptert to med en gang. Nå er katten jeg har 11 år, og bodd her i 3 år. Så tenker det er for sent å begynne prosessen nå. Men blir det katt etter denne, blir det to. Anonymkode: 4b8e9...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå