AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Del Skrevet 15. april Skal hele tiden opp i ansiktene, ta borti , klatre, plage, rekke tunge. Falle oppå. Lillebror skriker fordi han blir så lei. Det er bare så utrolig voldsomt. Det begynner sekundet hun står opp. Energinivået er på 90% etter barnehagen, den tar ikke slutt Anonymkode: 1206f...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Del Skrevet 15. april Og hva gjør dere foreldre for å få barnet til å forstå intimgrenser også videre? Det er trossalt deres jobb. Anonymkode: b984b...fa9 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva gjør dere foreldre for å få barnet til å forstå intimgrenser også videre? Det er trossalt deres jobb. Anonymkode: b984b...fa9 Ja, jeg føler ikke vi har gjort annet enn å prate om der, gi beskjed, stippe det. Det fungerer bare ikke, når ikke gjennom. Anonymkode: 1206f...1c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 15. april #4 Del Skrevet 15. april På tide å få ekstern hjelp og vurdering? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klott Skrevet 15. april #5 Del Skrevet 15. april Begynn med å rose den oppførselen dere vil ha. Og så kan dere høre med helsesøster om det finnes kurs i kommunen dere bor i, feks De utrolige årene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Del Skrevet 15. april Klott skrev (2 minutter siden): Begynn med å rose den oppførselen dere vil ha. Og så kan dere høre med helsesøster om det finnes kurs i kommunen dere bor i, feks De utrolige årene. Ja det kan vi gjøre. Blir så utrolig lei og sliten. Overstimulert. Nytter ikke å si nei eller stopp, skal taes i ansiktet, blåse meg i ansiktet, pille meg i øret.. uff Anonymkode: 1206f...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Del Skrevet 15. april barn er dårlig på "nei ikke gjør" men de er gode på "så bra det var" og lærer mer av dette enn av tilsnakk, stopping osv.. Anonymkode: 0a668...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Del Skrevet 15. april Forventer du at hun skal komme sliten og medgjørlig ut fra barnehagen slik at du skal slippe å være forelder? Du må nok nesten oppdra ungen. Anonymkode: 5fc0c...5a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Forventer du at hun skal komme sliten og medgjørlig ut fra barnehagen slik at du skal slippe å være forelder? Du må nok nesten oppdra ungen. Anonymkode: 5fc0c...5a8 Hva snakker du om? Jeg snakker om fridager, jeg snakker om hver eneste dag, helger, sekundet hun våkner. Vi prater om det, har prøvd det meste Anonymkode: 1206f...1c2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Del Skrevet 15. april Kan hun være overstimulert da? Altså at det egentlig skjer for mye, at hun ikke klarer komme seg ned i tempo? Når oppførselen blir destruktiv pleier vi å slite dem ut fysisk. Sykkeltur, klatre etc. Men ikke før vi vet om det er overstimulering eller understimulering.. Du sier ikke så mye om hverdagen deres generelt, mest om at dette er slitsomt for dere foreldre. Det skjønner jeg jo at det er, men hva tenker du selv kan være grunnen til oppførselen? Snakker dere noe om dette sammen som foreldre, har dere spurt om hjelp i barnehagen til at de holder øye med henne? Hva er liksom… bekymringen her? Anonymkode: 49cd9...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Del Skrevet 15. april Er det kun hjemme med nærmeste familie, eller har hun lik atferd i barnehagen og når hun evt er sammen med besteforeldre? Jeg ville tatt en prat med ped.leder og andre som evt tilbringer tid med henne. Anonymkode: 40a35...5a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Del Skrevet 15. april Får hun nok positiv oppmerksomhet? Lese bøker, spille spill, gå turer, prate sammen? Er hun sjalu på småsøsken? Høres ut som om det ligger noe mer bak, at hun søker kontakt blir avvist, og dermed fortsetter. En 6-åring trenger voksne som ser henne. Anonymkode: 3a04a...7f8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #13 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det kun hjemme med nærmeste familie, eller har hun lik atferd i barnehagen og når hun evt er sammen med besteforeldre? Jeg ville tatt en prat med ped.leder og andre som evt tilbringer tid med henne. Anonymkode: 40a35...5a1 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan hun være overstimulert da? Altså at det egentlig skjer for mye, at hun ikke klarer komme seg ned i tempo? Når oppførselen blir destruktiv pleier vi å slite dem ut fysisk. Sykkeltur, klatre etc. Men ikke før vi vet om det er overstimulering eller understimulering.. Du sier ikke så mye om hverdagen deres generelt, mest om at dette er slitsomt for dere foreldre. Det skjønner jeg jo at det er, men hva tenker du selv kan være grunnen til oppførselen? Snakker dere noe om dette sammen som foreldre, har dere spurt om hjelp i barnehagen til at de holder øye med henne? Hva er liksom… bekymringen her? Anonymkode: 49cd9...a6b Det gjelder sekundet hun våkner. Hele morningen er skriking, fordi hun plager lillebror. Hun begynner dagen med å pirke og kaste seg oppå lillebror f.eks. Hun geiper til oss foreldre. Klatrer på veggene. Vi har ikke før pusset tennene før hele huset er fullstendig kaos. Etter 6-8 timer i barnehagen kan hun si "jeg kjeder meg" Anonymkode: 1206f...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får hun nok positiv oppmerksomhet? Lese bøker, spille spill, gå turer, prate sammen? Er hun sjalu på småsøsken? Høres ut som om det ligger noe mer bak, at hun søker kontakt blir avvist, og dermed fortsetter. En 6-åring trenger voksne som ser henne. Anonymkode: 3a04a...7f8 Hun får mye oppmerksomhet. Hele dagen. Hun er mye med oss foreldre. Vi jobber motsatt fra hverandre, så vi har mye tid sammen.. det er bare umettelig Anonymkode: 1206f...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 15. april #15 Del Skrevet 15. april Og hva sier barnehagen? Eller andre fagpersoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #16 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva snakker du om? Jeg snakker om fridager, jeg snakker om hver eneste dag, helger, sekundet hun våkner. Vi prater om det, har prøvd det meste Anonymkode: 1206f...1c2 Hva jeg snakker om? Ungen din er tydelig ute av kontroll og du må faktisk gjøre noe. Hva med å gjøre rolige aktiviteter sammen? Hun må jo tydelig vennes til å være rolig. Jeg har også et fryktelig aktivt barn, men da tar jeg han med ut og leker, eller vi gjør rolige aktiviteter sammen før energinivået eskalerer og gjør det til noe positivt Anonymkode: 5fc0c...5a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det gjelder sekundet hun våkner. Hele morningen er skriking, fordi hun plager lillebror. Hun begynner dagen med å pirke og kaste seg oppå lillebror f.eks. Hun geiper til oss foreldre. Klatrer på veggene. Vi har ikke før pusset tennene før hele huset er fullstendig kaos. Etter 6-8 timer i barnehagen kan hun si "jeg kjeder meg" Anonymkode: 1206f...1c2 og du søker hjelp på KG? Ærlig talt - du må jo ta kontakt med helsevesenet. Dette er ikke normalt….. Anonymkode: 49cd9...a6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva jeg snakker om? Ungen din er tydelig ute av kontroll og du må faktisk gjøre noe. Hva med å gjøre rolige aktiviteter sammen? Hun må jo tydelig vennes til å være rolig. Jeg har også et fryktelig aktivt barn, men da tar jeg han med ut og leker, eller vi gjør rolige aktiviteter sammen før energinivået eskalerer og gjør det til noe positivt Anonymkode: 5fc0c...5a8 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): og du søker hjelp på KG? Ærlig talt - du må jo ta kontakt med helsevesenet. Dette er ikke normalt….. Anonymkode: 49cd9...a6b Jeg spør her fordi jeg søker råd? I barnehagen er hun omsorgsfull, rolig, kreativ. Det er hjemme når hun kjeder seg det sporer av. Hun er lite selvstendig, og trenger andre hele tiden. Anonymkode: 1206f...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #19 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spør her fordi jeg søker råd? I barnehagen er hun omsorgsfull, rolig, kreativ. Det er hjemme når hun kjeder seg det sporer av. Hun er lite selvstendig, og trenger andre hele tiden. Anonymkode: 1206f...1c2 Men da må du jo mer på banen og gjøre ting annerledes. Det er jo helt logisk. Barnehagen er rutiner og aktiviteter. Og ikke personlig oppfølging hele dagen. Tror du må stå i det og la henne være frustrert til hun klarer å få til selvstendig lek. Og for gods skyld, la henne være i fred når hun leker selv. Noen foreldre svever over ungene sine hele tiden så de ikke får puste Anonymkode: 5fc0c...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #20 Del Skrevet 15. april Her hadde jeg vurdert timeout, faktisk. Jeg er i utgangspunktet ikke tilhenger av metoden, men dette er en situasjon der jeg tenker det kan fungere. Hun tar seg til rette på andres kropp, og det er fullstendig uakseptabelt - også når det gjelder foreldre og spesielt søsken. Hver gang hun begynner å klå, så er det én beskjed om å stoppe og så får hun ta seg en kjedelig liten pause. Finn også på alternativer til hva hun kan gjøre når hun er i den modusen, som ikke innebærer å klå på familien. Gi i tillegg mye positivt oppmerksomhet når hun ikke klår (ikke forstyrr når hun leker alene, men vær 'på' når hun avslutter og kommer til dere og spør hva hun har lekt etc). Anonymkode: 23c2f...fcc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå