Gå til innhold

Hvor mye går det med på en weekendtur til en storby med barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror det blir ca 10-12000kr her :forferdet: Har ikke dyre vaner, men er nokså surrete av meg... Fly, hotell, inngang diverse attraksjoner/severdigheter, leie sykkel, restaurant-middag 2 ganger m.m. Er jeg ekstremt sløsete? Det er 10-åringen og jeg som har vært på ferie.

Anonymkode: bac59...fa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på om du har råd til det, og hva det går ut over ellers. Om du ikke sparer fast til barnet, eller egen pensjon, for eksempel, synes jeg dette er i overkant. Både attraksjoner og mat kan gjøres mye rimeligere. 

Anonymkode: fdc1c...4e7

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det ikke var så mye. Brukte vel omtrent det da jrg var i Stockholm med datteren min ifjor.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på dine vaner. Man kan bo på flott hotell eller et slitent pensjonat, eller tom Airbnb. 

Man kan tilbringe dagene i byens parker, museer, matbutikker, kirker, busser ol, eller man kan ta taxi til nærmeste fornøyelsespark og bruke mye. 

Mange legger seg nok et sted imellom.

Man kan ofte spare penger på å forberede mer, bestille i god tid etc.

Anonymkode: 87bbd...50c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det kommer jo helt an på om du har råd til det, og hva det går ut over ellers. Om du ikke sparer fast til barnet, eller egen pensjon, for eksempel, synes jeg dette er i overkant. Både attraksjoner og mat kan gjøres mye rimeligere. 

Jeg sparer masse. Har derfor fint rpd til det, ikke det det går på. Men trodde jeg skulle greie å få det rimeligere. Samtidig så kan jeg ikke si jeg har sløst så mye heller. Men må sies jeg er langt over snitt surrete av meg.

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (13 minutter siden):

Jeg synes det ikke var så mye. Brukte vel omtrent det da jrg var i Stockholm med datteren min ifjor.

Takk, godt å høre det ikke var så ille. Er aller mest sjokkert over hvor lite krona er verdt :forferdet:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sparer masse. Har derfor fint rpd til det, ikke det det går på. Men trodde jeg skulle greie å få det rimeligere. Samtidig så kan jeg ikke si jeg har sløst så mye heller. Men må sies jeg er langt over snitt surrete av meg.

Da er det ikke for mye, vi bruker gjerne mer. 

Men å være litt smart med pengene skader ikke. Neste gang - få oversikt over om det er turistkort som gir mye for pengene. Om det lønner seg å kjøpe tredagerskort på metro, forhandsbestill transport flyplass, bestill på nett - ikke i luke, marker ok restauranter på tripadvisor, sjekk hvor mye det er vanlig å tipse. Litt slikt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker rundt 20-25 000. Men det er fordi vi er fire mennesker. Da må vi ha 4 flybilletter, 4 senger på hotell, 4 porsjoner hvert måltid osv.

Anonymkode: e4515...998

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor en reiser også det. Hvilke attraksjoner en liker, hvor en vil spise, om en vil reise kollektivt, gå eller ta drosje.

Anonymkode: b0e1a...156

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi bruker rundt 20-25 000. Men det er fordi vi er fire mennesker. Da må vi ha 4 flybilletter, 4 senger på hotell, 4 porsjoner hvert måltid osv.

Anonymkode: e4515...998

20 000kr for 4 er da nokså rimelig?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det blir ca 10-12000kr her :forferdet: Har ikke dyre vaner, men er nokså surrete av meg... Fly, hotell, inngang diverse attraksjoner/severdigheter, leie sykkel, restaurant-middag 2 ganger m.m. Er jeg ekstremt sløsete? Det er 10-åringen og jeg som har vært på ferie.

Det kommer jo veldig an på hvor du har vært og hvordan du har bodd og spist. Synes ikke det høres så mye ut med fly og hotell. For å sammenligne, jeg brukte ca 30 000kr på 4 netter i Paris i fjor med min 10 åring. Og vi spiste ikke på de fineste restauranter, spiste mye mcdonalds og kfc. Storby ferie kan gjøres billig men den kan også bli veldig veldig dyr.

Anonymkode: e840d...828

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo veldig an på hvor du har vært og hvordan du har bodd og spist. Synes ikke det høres så mye ut med fly og hotell. For å sammenligne, jeg brukte ca 30 000kr på 4 netter i Paris i fjor med min 10 åring. Og vi spiste ikke på de fineste restauranter, spiste mye mcdonalds og kfc. Storby ferie kan gjøres billig men den kan også bli veldig veldig dyr.

Anonymkode: e840d...828

Wow, er hotell så dyrt i Paris? Hva var det som kosta så mye? Disneyworld? Eller er dette normalt prisnivå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Wow, er hotell så dyrt i Paris? Hva var det som kosta så mye? Disneyworld? Eller er dette normalt prisnivå?

Jeg og mannen betalte ca 3000 kr/natt for helt ok standard sist. Krona er veldig svak mot Euro nå. Bruker vel omtrent dobbelt så mye på en Europatur som vi gjorde for få år siden. Selv et glass vin har nesten norsk pris nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke 10-12000 var mye med fly og hotell. Tror jeg brukte nærmere 15-16000 da jeg og datteren var på tur.

Hvorfor spiller det at du er vinsete inn her?

Anonymkode: 776cc...54e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg synes ikke 10-12000 var mye med fly og hotell. Tror jeg brukte nærmere 15-16000 da jeg og datteren var på tur.

Hvorfor spiller det at du er vinsete inn her?

Anonymkode: 776cc...54e

Er dårlig på å planlegge, så regner med det er endel jeg kunne spart på å ikke ta alt på sparket. Har et vennepar med barn som planlegger ALT ned til krone og øre før de reiser eller gjør noe og de får liksom mye mer ut av hver krone de har. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvor det er. 12 000 hvis dere bare er to personer er ikke veldig mye nesten uansett hvor dere har bestilt storbyferie. 

Anonymkode: 61908...bb7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

12000 høres lite ut for meg. Vi ligger på ca 25000 på en storby weekend, meg og 2 tenåringer. Kan også bli dyrere, kommer an på hvilken storby og prisen på hotell, ofte det som drar opp prisen

Anonymkode: 8a872...e5b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

10.000 inkl fly og hotell? Da vil jeg si dette er veldig bra! VELDIG. 

Anonymkode: 1a371...3e5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mye mer, fordi jeg prioriterer å gå ut å spise på fine restauranter med smaksmenyer, har heldigvis med meg en tenåring som spiser alt og ikke er vanskelig i matveien. Blir dyrere om et par år når hun kan drikke vin 😉

Anonymkode: f3e73...830

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 personer fly t/ r minimum 4000

2 personer hotell 2 netter min 4000- lett 6000

mat selv billig i tre dager - opplevelser/ inngang/ lokal transport 

tror du kan kurse mange av oss i rimelig ferie!! Du sa ikke hvor men du har brukt lite 

Anonymkode: ce5a1...d0f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...