Gjest gjest elisabeth Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Hei jeg er på yrkesrettet attføring, hvordan er det hvis man tar en liten jobb ved siden av? får skattbar lønn tenker jeg på? trekker de da trygden så jeg står igjen med det samme eller kan man tjene seg noen kjærkommen kroner
nallemaja Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Jeg har faktisk trudd at de trekker tilsvarende beløp fra utbetalingene, og levd etter den regelen i lengere tid,- for det var det jeg fikk vite av saksbehandleren min, men etter å ha byttet saksbehandler spurte jeg den nye om hvordan dette fungerer, og fortalte at jeg har fått tilbud om ekstrajobb av og til på praksisplassen min, men har gjort det gratis fordi jeg trodde vinninga gikk opp i spinninga, og at jeg da ville slippe papirarbeid og feil i utbetalinger(min erfaring er at hver gang noe med utbetalinger forandres av en eller annen grunn så skjer det noe feil...) MEN altså; du kan jobbe litt ved siden av, krysse av dager og timer på meldekortet, du trekkes noe i attføringspengene, men mye mindre enn du tjener. MEN det er også lurt å snakke med saksbehandler før du ev. gjør dette, fordi det er regler for hvor mye du kan jobbe, og hvis du er på utdanningstiltak må ikke arbeidet ditt gå utover tiltaket, feks mindre tid til studier, og dermed dårligerer resultater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå