Gå til innhold

Datter ligge over til kjæreste for første gang? (Hjelp)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

datteren min (snart 17) og kjæresten (19) ligger her hele tiden. For da har jeg kontroll. Samt at de er her hele tiden selv om han har egen leilighet ikke så langt fra huset vårt!  Men nå spurte de om hun kunne sove der, evt etter en fest (hun får skjeldent feste🙈) har venninner med døtre som er like gamle som får komme å gå som de vil, ha fester å dra på fester å sove etter nach hvor som helst. Å der er ikke jeg kjenner jeg! Hun får dra på offentlig fest, men ikke nach osv. 

Til helgen fyller bestevenninnen 17 år, å de tenker å ha fest. Å da spurte hun om hun kunne sove til kjæresten sin.. har sagt nei, men kanskje jeg er litt streng!?🙋🏼‍♀️

Anonymkode: b0647...ee3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du er redd for at de skal ha sex kan jeg bare si med en gang at det får de til uansett hvor godt du passer på. Så om det er dét du er redd for burde du heller ta en sikker sex-prat med henne istedenfor å nekte henne å overnatte hos kjæresten.

Anonymkode: 08ac8...eb6

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du er redd for at de skal ha sex kan jeg bare si med en gang at det får de til uansett hvor godt du passer på. Så om det er dét du er redd for burde du heller ta en sikker sex-prat med henne istedenfor å nekte henne å overnatte hos kjæresten.

Anonymkode: 08ac8...eb6

Nei nei, over hode ikke! Vet de har mye sex jeg. Vi har et veldig åpent forhold i forhold til akkurat det. Men er så redd for å drikke seg for full/en ulykke.. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja syns du er for streng. De har tydeligvis vært sammen en stund og du kjenner kjæresten som ikke bor langt unna heller. Hvorfor tenker du at det er et problem at hun sover der?

Anonymkode: 1c165...ede

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja syns du er for streng. De har tydeligvis vært sammen en stund og du kjenner kjæresten som ikke bor langt unna heller. Hvorfor tenker du at det er et problem at hun sover der?

Anonymkode: 1c165...ede

Er som jeg skrev lengre opp. At dette er etter en fest, der jeg da ikke har helt kontroll.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei,

datteren min (snart 17) og kjæresten (19) ligger her hele tiden. For da har jeg kontroll. Samt at de er her hele tiden selv om han har egen leilighet ikke så langt fra huset vårt!  Men nå spurte de om hun kunne sove der, evt etter en fest (hun får skjeldent feste🙈) har venninner med døtre som er like gamle som får komme å gå som de vil, ha fester å dra på fester å sove etter nach hvor som helst. Å der er ikke jeg kjenner jeg! Hun får dra på offentlig fest, men ikke nach osv. 

Til helgen fyller bestevenninnen 17 år, å de tenker å ha fest. Å da spurte hun om hun kunne sove til kjæresten sin.. har sagt nei, men kanskje jeg er litt streng!?🙋🏼‍♀️

Du er altfor streng. De fleste jeg kjenner flyttet på hybel og måtte klare seg selv når de var 16… 

Hun skal ut i voksenlivet, og er ikke lenge til hun er myndig. 

Anonymkode: 56c81...5a6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du er altfor streng. De fleste jeg kjenner flyttet på hybel og måtte klare seg selv når de var 16… 

Er det jeg tenker på også. At flere bor på hybel osv. men er så redd noe skal skje henne 😩

AnonymBruker
Skrevet

Er det jeg tenker på også. At flere bor på hybel osv. men er så redd noe skal skje henne 😩

Du må faktisk bare slippe den kontrollen, du kan ikke bure henne inne resten av livet for at DU skal ha kontroll. Det blir bare enda værre om du holder på sånn til hun går lei og velger å flytte før hun har lært seg å takle livet 😅

• Liker 8
Skrevet

Vis henne tilliten. Og så sier du at hun kan ringe når som helst om noe skjer eller om hun blir full. Typen passer nok på henne. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å jeg kjenner nesten ingen som flyttet på hybel som 16 åring 

Anonymkode: 194f1...e2a

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Phitta Phjong skrev (Akkurat nå):

Vis henne tilliten. Og så sier du at hun kan ringe når som helst om noe skjer eller om hun blir full. Typen passer nok på henne. 

Typen er veldig veldig fin! Men har tidligere ruset seg mye, men ikke nå det siste året. Så vet ikke hvor mye jeg kan stole på at han passer på henne! Men kanskje jeg bare skal la henne prøve og evt feile, eller ikke feile 💕

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må faktisk bare slippe den kontrollen, du kan ikke bure henne inne resten av livet for at DU skal ha kontroll. Det blir bare enda værre om du holder på sånn til hun går lei og velger å flytte før hun har lært seg å takle livet 😅

Hun vil ikke flytte 😂 hun har det greit her å vi er gode venner! Hun får lov til mye, men kjenner det er litt skummelt å slippe denne kontrollen på en måte..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Typen er veldig veldig fin! Men har tidligere ruset seg mye, men ikke nå det siste året. Så vet ikke hvor mye jeg kan stole på at han passer på henne! Men kanskje jeg bare skal la henne prøve og evt feile, eller ikke feile 💕

Du skriver mye om at du har kontroll, men det er nok en sannhet med modifikasjoner.

Så datteren din er sammen med en som tidligere har ruset seg? Det ville vært en mye større grunn til bekymring for meg enn at hun ligger over hos ham. Hvordan vet du med sikkerhet at han ikke fortsatt ruser seg? De blir veldig gode på å skjule, og ikke minst til å lyve til omgivelsene. Ikke bra om din datter blir involvert i noe sånt, så der ville jeg vært veldig på vakt.

Anonymkode: 84212...179

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan fortelle henne hva du er bekymret for? Og at du er redd det skal skje henne noe? Kanskje hun kan sende deg en mld når hun er trygt hjemme hos kjæresten etter festen? 

Anonymkode: 21716...628

Skrevet

I forbindelse med fest og ganske sikkert drikking, forstår jeg at du vil ha henne hjem etter festen. Jeg synes ikke det er strengt, og ville kanskje kommet til en enighet at det er greit at hun kan sove over der, men ikke når hun har vært på fest. Da tror jeg det vil være lettere for henne å akseptere ditt ståsted.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver mye om at du har kontroll, men det er nok en sannhet med modifikasjoner.

Så datteren din er sammen med en som tidligere har ruset seg? Det ville vært en mye større grunn til bekymring for meg enn at hun ligger over hos ham. Hvordan vet du med sikkerhet at han ikke fortsatt ruser seg? De blir veldig gode på å skjule, og ikke minst til å lyve til omgivelsene. Ikke bra om din datter blir involvert i noe sånt, så der ville jeg vært veldig på vakt.

Han tar rus prøver og er i arbeid. Ikke fester han mye heller. Så han har vært rusfri i ett år straks. Samt at jeg kjenner de fleste av vennene hans, å de er alle veldige  rolige å hyggelig gutter. Så jeg tror vel ikke egentlig at noe vil skje, men redd uansett 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje du kan fortelle henne hva du er bekymret for? Og at du er redd det skal skje henne noe? Kanskje hun kan sende deg en mld når hun er trygt hjemme hos kjæresten etter festen? 

Anonymkode: 21716...628

Dette var veldig godt forslag 💕 hun vet jeg er litt bekymret generelt over at hun er blitt så stor🙈 det at de kan ha etterfest skremmer meg også.. i og med at han har egen leilighet å bestemmer helt selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hun vil ikke flytte 😂 hun har det greit her å vi er gode venner! Hun får lov til mye, men kjenner det er litt skummelt å slippe denne kontrollen på en måte..

Sånn er der jo altid mår det er noe nytt, det må man bare stå i som mamma.  Når hun er 17år, så er det lite kontroll man har, og må stole  på det man har lært de til. Samtidig  er 17 år fortsatt en tid feil skal gjøres for å lære av de. Og går det galt, da er  mamma den som samler de sammen og stabler de på beina igjen.  En ny mammarolle

Anonymkode: d8a0f...81f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han tar rus prøver og er i arbeid. Ikke fester han mye heller. Så han har vært rusfri i ett år straks. Samt at jeg kjenner de fleste av vennene hans, å de er alle veldige  rolige å hyggelig gutter. Så jeg tror vel ikke egentlig at noe vil skje, men redd uansett 

Ja, vær på vakt.

Dessverre er det en del som bare blir flinkere til å skjule det. Hvis vennene hans er de samme som han har hatt hele tiden, er det godt mulig at i hvert fall noen av dem også ruser seg. Og datteren din på 17, hun er lett påvirkelig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånn er der jo altid mår det er noe nytt, det må man bare stå i som mamma.  Når hun er 17år, så er det lite kontroll man har, og må stole  på det man har lært de til. Samtidig  er 17 år fortsatt en tid feil skal gjøres for å lære av de. Og går det galt, da er  mamma den som samler de sammen og stabler de på beina igjen.  En ny mammarolle

Anonymkode: d8a0f...81f

Ja jo! Jeg forstår hva du sier å er rimelig enig, sånn egentlig🥰 huff ja! Må sikkert bare stå i det. Overlevde det jeg å, å jeg hadde 0 grenser å gjorde som jeg ville fra jeg var 15 år med en 5 år eldre kjæreste, gikk bra det å🙈 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...