AnonymBruker Skrevet 15. april #21 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Interessant. Jeg ser frem til at det lages en lignende for arbeidsgivere om arbeidstakere Anonymkode: dc5bb...9f0 Det kalles vel referanse / attest. Hvis du ikke har ugjort en god/grei jobb for du enten ingen eller standard. Anonymkode: 2f0d0...bdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #22 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Folk som har jobbet på samme sted, med samme kolleger og samme ledere kan ha vidt forskjellige oppfatninger av arbeidsmiljøet. Så tenker at dette er helt meningsløst. Anonymkode: eca68...7d4 Du har misforstått konseptet; hele poenget er at det skal være subjektivt. Anonymkode: 6189d...9a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #23 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du har misforstått konseptet; hele poenget er at det skal være subjektivt. Anonymkode: 6189d...9a6 Det er jo sånn sett en fin motvekt mot stillingsannonser, der alle arbeidsplasser har godt arbeidsmiljø, gode utviklingsmuligheter og lyse fine lokaler (=åpent kontorlandskap). Anonymkode: d6106...68c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #24 Del Skrevet 15. april SPOCA skrev (5 timer siden): De fleste jeg har søkt opp skiller både mellom hovedorganisasjon og f.eks avdeling. Jeg kunne f.eks skrive om noe på avdelingen jeg jobbet på i en liten by. Nå har arbeidsgivere såpass mye makt, at det er vel på tide at de blir utfordret litt også. Det har vært arbeidsgivers marked lenge, kan jo være bra at også de får kjenne litt på hvordan det er. Og utsagnet ditt faller på sin egen urimelighet, ingen ledere blir nevnt. Føler man seg truffet, er det gjerne en grunn til det. Jo, men jeg mener avdelinger innad i en lokalisasjon. De skiller ikke på resepsjonister og oppvaskhjelp på ett hotell, eller mekaniker og kundemottaker på verksted, eller renholder og lærer på en skole, eller administrasjonsansatt og renovatør i avfallsselskap, eller portør og kirurg på sykehus... Det er det jeg mener med avdeling. De fleste "anmelder" sin nærmeste leder, og innad på f.eks ett hotell kan det være store forskjeller på hvordan avdelingsledere håndtere sin avdeling. Hos oss er vi en liten avdeling på kontor som jobber dagtid, har flexitid, aldri overtid og under 2% sykefravær. På "gulvet" har vi en annen avdeling med 10 ganger så mange ansatte, 15% sykefravær, mye overtid, null mulighet for flexitid, og hovedsakelig kveld og nattearbeid. Hvis vår lokalisasjon blir vurdert, så skilles det ikke mellom kontor og produksjon. Anonymkode: ea5fe...1f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #25 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Interessant. Jeg ser frem til at det lages en lignende for arbeidsgivere om arbeidstakere Anonymkode: dc5bb...9f0 "Man får de arbeidstakerne man fortjener" Anonymkode: 07a2e...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15. april Forfatter #26 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, men jeg mener avdelinger innad i en lokalisasjon. De skiller ikke på resepsjonister og oppvaskhjelp på ett hotell, eller mekaniker og kundemottaker på verksted, eller renholder og lærer på en skole, eller administrasjonsansatt og renovatør i avfallsselskap, eller portør og kirurg på sykehus... Det er det jeg mener med avdeling. De fleste "anmelder" sin nærmeste leder, og innad på f.eks ett hotell kan det være store forskjeller på hvordan avdelingsledere håndtere sin avdeling. Hos oss er vi en liten avdeling på kontor som jobber dagtid, har flexitid, aldri overtid og under 2% sykefravær. På "gulvet" har vi en annen avdeling med 10 ganger så mange ansatte, 15% sykefravær, mye overtid, null mulighet for flexitid, og hovedsakelig kveld og nattearbeid. Hvis vår lokalisasjon blir vurdert, så skilles det ikke mellom kontor og produksjon. Anonymkode: ea5fe...1f1 Skjønner. Da ville jeg nok ha spesifisert det i anmeldelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #27 Del Skrevet 15. april Bare det ikke slit slik det ble med facebook og google når man kunne legge igjen omtale der. Det skjedde flere ganger at konkurrenter la inn dårlig omtale. Slik synes jeg ikke noe om. Anonymkode: e7fd9...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
w.anonym10 Skrevet 15. april #28 Del Skrevet 15. april Jeg er svært positiv til siden, og er spent på å følge med videre. Jeg håper dog at arbeidstakere som er fornøyd med arbeidsgiveren sin ofrer de få minuttene det tar å skrive en OK-anmeldelse. Som jobbsøker tror jeg også det er lurt å holde hodet kaldt om en potensiell arbeidsgiver har lunkne anmeldelser. De fleste ønsker bare å dele noe dersom de har en negativ opplevelse, noe som ikke nødvendigvis gir et representativt bilde av hele bedriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #29 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er jo sånn sett en fin motvekt mot stillingsannonser, der alle arbeidsplasser har godt arbeidsmiljø, gode utviklingsmuligheter og lyse fine lokaler (=åpent kontorlandskap). Anonymkode: d6106...68c Ikke glem "lønn etter avtale"! Anonymkode: 6189d...9a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #30 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo sånn sett en fin motvekt mot stillingsannonser, der alle arbeidsplasser har godt arbeidsmiljø, gode utviklingsmuligheter og lyse fine lokaler (=åpent kontorlandskap). Anonymkode: d6106...68c Du glemte « konkurransedyktige betingelser» som betyr helt ordinært eller dårlig betalt. Burde vært påbudt med lønnsnivå i annonser så folk slapp å kaste bort tida på bedrifter som overhodet ikke er «konkurransedyktige». På Jobbi kan man beskrive lønnsnivået. Anonymkode: d9d82...144 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå