Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortell på hvilken måte og hva du evt gjør med det.

Min sjef angriper verbalt, lange usaklige utgreiinger , enten direkte eller på e-post dersom vi stiller spm eller vi uttrykker uenighet. Nytter ikke å diskutere noe som helst. Det er bare å adlyde. 

Anonymkode: 4d168...d79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hadde en sjef som ofte ga meg tilsnakk for at jeg hadde på meg egen lue til og fra jobb på vinteren. 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd det fra sjefer, men fra kollegaer mange ganger. Dette er i helsevesenet. 

Anonymkode: d8858...492

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja har hatt en slik sjef, jeg sluttet. Fordi du skal jobbe store deler av livet, og livet er for kort til å bruke store deler av sin hverdag på en plass som trykker deg ned.

Anonymkode: f9dd3...fe1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja har hatt en slik sjef, jeg sluttet. Fordi du skal jobbe store deler av livet, og livet er for kort til å bruke store deler av sin hverdag på en plass som trykker deg ned.

Anonymkode: f9dd3...fe1

Hvilke hersketeknikker brukte vedkommende?

Ts

Anonymkode: 4d168...d79

AnonymBruker
Skrevet

Ja,

- blir kalt lille venn, nå må du høre her

- må du være mer ydmyk.

- Hør her, dette har jeg gjort i X-antall år

-Det er ikke en menneskerett å jobbe her

-nå lager du en stor sak av en liten greie

Merker jeg er kraftig lei en av lederne. Ikke kan en komme med konstruktiv kritikk av valgene til ledelsen. Hu ene ender vi opp med går hjem og får seg sykemelding om hun som leder ikke får viljen sin… ganske krevede å jobbe med.

Personlig holder jeg lav profil og gjør jobben min. Orker ikke å komme med forslag for hu vil aldri gå med på de… 

Anonymkode: 944a4...ede

AnonymBruker
Skrevet

Vår sjef sa at ingen likte meg eller å samarbeide med meg. Da jeg spurte ut andre kolleger sa de at sjefen sa det samme til dem. Vet ikke helt hva som skulle oppnås ved å få alle til å tro at ingen likte dem. Men var vel så sjefen ikke skulle være alene om å føle seg mislikt.

Anonymkode: 7812d...e43

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ansatt i en lederstilling i et stort, norsk selskap og hersketeknikkene fra min nye leder startet dag 2. Jeg fikk ikke ha nødvendige møter med andre i organisasjonen uten at hun var med (dette ga hun meg tydelig beskjed om). I tillegg fikk jeg ikke lov til å snakke i disse møtene (!) Hun skulle ha et eget formøte med meg før hver møte, og i selve møtene (hvor jeg hadde munnkurv), presenterte hun da den informasjonen jeg hadde gitt henne i formøtene. 

Ca to uker etter jeg hadde startet (dette var under Covid og det meste foregikk på Teams), hadde vi et møte hvor jeg (med taleforbud) ga en kollega noen innspill til et prosjekt hun holdt på med. 10 minutter etter møtet ringte min leder meg på Teams og sa at kollegaen min hadde brutt sammen i gråt etter kommentarene mine. Hun var rasende på meg og sa jeg måtte forestille meg hvordan kollegaen min opplevde dette. Jeg skjønte ingen ting for kommentarene mine var rent faglige og jeg opplevde at kollegaen min satt pris på disse. Så jeg ringte kollegaen min, fortalte hva min leder hadde sagt, og beklaget dersom jeg hadde fremstått krass. Kollegaen min ble veldig overrasket for hun hadde satt pris på kommentarene og overhodet ikke «brutt sammen i gråt». 

Da ringte jeg min leders leder, som igjen ringte min kollega og fikk bekreftet historien, og tok et møte med min leder. 2 dager senere fikk min leder også min stilling (altså dobbeltrolle), og jeg ble nedgradert. Da det ble kjent i organisasjonen at min leder også hadde fått min rolle, ble jeg kontaktet av andre i organisasjonen som sa at min leder hadde gjort det klart (før jeg ble ansatt) at hun ønsket den rollen jeg ble ansatt i. Men at hun ikke fikk den pga manglende kompetanse. Noen dager senere sa jeg opp, gikk på dagen, og fikk ny jobb i et annet firma uken etter. 

Jeg har vært i arbeidslivet i en del år, men har aldri hverken hørt om eller opplevd maken. 

Anonymkode: eb4fb...fe8

Skrevet

På jobb er det som regel lurt og holde lav profil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hersketeknikker og manipulering ja. 

Anonymkode: daaff...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...