Gå til innhold

Hvilken pelsstell liker du best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere skulle velge hund etter pelsstell. Hvilken hunderase hadde dere gått for da og hvorfor?

Anonymkode: f10d6...999

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det ikke betyr noe da?

Anonymkode: f10d6...999

AnonymBruker
Skrevet

Kun basert på pelsstell? Whippet.

Men... jeg har puddel, så her er det alltid noe pelsstell som må gjøres føles det ut som 😅

Anonymkode: f1818...640

• Liker 1
Skrevet

Er litt delt der. Har en rase med underull. På høst og våren når den begynner å røyte for fullt og det er dotter i alle kriker og kroker, så lurer jeg på hvorfor jeg valgte en rase med underull. Men så børster jeg han og det er litt tilfredstillende å se de enorme mengdene som jeg slipper å støvsuge opp de kommende ukene. Bortsett fra røyteperiodene er det lite pelsstell. 

Jeg har planer om en til hund om noen år, men jeg er ikke helt sikker på om en til hund med samme pelstype er det jeg kommer til å gå for. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke redd for litt pelsstell, men jeg pleier å foretrekke enten korthår eller dobbelpels.
Syns ikke krøllpels er noe godt å klappe på, og samme gjelder raser med typisk "hår" fremfor pels. (malteser, shih tzu, etc). Men jeg hadde helt fint taklet en rase som må jevnlig klippes og børstes. Så for meg så går det mer for hva slags pels jeg liker å ta på fremfor hvor mye jobb det er å vedlikeholde.

Anonymkode: 1ceb0...c89

AnonymBruker
Skrevet

Uti fra mitt ork-nivå så skulle jeg ha hatt en korthåret hund. Men jeg synes ingen korthårede hunder er pene å se på. Når de røyter, som kan være mer enn hva de hundene jeg har gjør, så er det som å gå på nåler. 

Pelsstell er noe av det jeg misliker mest med å ha hund. 

Har en pomeranian og to kleinspitz.
Heldigvis så er det ikke så mye børsting som man skulle tro. Det er slitsomt i røyteperioden og jeg angrer på rasevalget, ellers så er det bare å gå lett over en gang i uken. Passe ekstra på bak ørene og andre kriker og kroker for floker. 
De røyter skremmende lite. Har hatt en papillon og chihuahua blanding tidligere og hun røytet ekstremt mye i forhold til de tre jeg har nå. Det så ut som at hun hadde mye mindre pels og hun hadde ikke underull. 

Hadde aldri i livet valgt en hunderase som krever jevnlig barbering. Ikke liker jeg utsendet på krøllete pels og ekstremt lang pels som henger heller. Så det å la pelsen gro er uaktuelt, og noen krever barbering uavhengig av om man liker orginale lengden. 

Anonymkode: 3ca6d...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...