Gå til innhold

Ville du gitt beskjed til sjefen om at formen fortsatt ikke er bra etter sykdom?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å sende en meld og si at formen er ikke helt på topp, men kommer på jobb. Sånn at sjefen vet at det kan ikke forventes 100 %. Eller ville du ikke sagt noe og tatt det som det kom? 

Anonymkode: 36e63...6c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å informere om sykdom hvis du skal på jobb

Anonymkode: 89436...194

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta heller en liten prat med sjefen når du kommer på jobb. Regner med at du ikke er smittebærer, da.

Anonymkode: b2e67...d9c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eller ville du ikke sagt noe og tatt det som det kom? 

Anonymkode: 36e63...6c6

Unødvendig å sende melding utenfor arbeidstid om noe du kan fortelle i arbeidstid.

Anonymkode: 3f5d7...d8f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Etter sykdom med fravær, er formen så og si aldri på topp når jeg begynner å jobbe igjen. Sånn antar jeg at det er for de fleste og at sjefer er klar over det.

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enten ville jeg sagt fra. Ellers så ville jeg tatt en sykedag til så jeg ble helt frisk og klarte jobbe fullt. Det kommer vel an på type jobb du har.

Anonymkode: 0b440...0c0

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på type jobb. Er det en jobb du må være 100% på, ville jeg ihvertfall informert, slik at de evt ha mulighet til å sette inn ekstra ressurser. Men det burde du kanskje ha informert om før folk har gått å lagt seg for kvelden...

Anonymkode: ab5a3...5ae

AnonymBruker
Skrevet

Den har jeg gjort flere ganger. Men det er fordi jeg vet at jeg kan, det jeg blir møtt med er ekstra hensyn og tilrettelegging. Min sjef er langt fra noe herskesykt hespetre, heldigvis 🥰verdens beste arbeidsplass 

Anonymkode: 33313...f18

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Kanskje jeg skal sende en meld i morgen formiddag. Mens det er arbeidstid og informere om det. Så er det liksom sagt. Ikke så lett det dere synes jeg. 

Anonymkode: 36e63...6c6

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er unødvendig hos oss. Sjefen stopper vanligvis innom kontoret med en kaffekopp for å høre hvordan vi har det etter sykefravær.

Men har aldri vurdert sende en melding om det i tidligere jobber heller. Sier i fra om at formen ikke har kommet seg helt når jeg kommer på jobb isåfall. Det er unødvendig gi forhåndsvarsel med mindre de må sette inn vikar eller lignende.

Anonymkode: abb48...28a

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo for å slippe forventninger om hva jeg skal presterer noe som er slitsomt og spesielt etter sykdom. 

Anonymkode: 36e63...6c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er helt innafor. Jeg var leder tidligere og satte alltid pris på åpen dialog om slike ting, det ga meg muligheten til å tilrettelegge og vise hensyn for å unngå at arbeidstakeren jobbet seg syk igjen. 
 

Anonymkode: 34c45...58b

Skrevet

Dersom det forventes at du skal yte 110% hver dag, alle dager, så hadde jeg enten pratet med sjefen om dette eller holdt meg hjemme.

Men jeg klarer ikke helt å se for meg så mange jobber som er slik 100% av tiden? Ja, noen finnes, men da har man og som regel gode rutiner for å håndtere det eller rom for å si i fra. For de fleste andre vil en variere med hva en yter fra dag til dag, og time til time, og de fleste har ikke 100% ytelse igjennom 100% av tiden selv om de kanskje tror det.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...