Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok en eggeløsningstest fra billigeteste.dk idag,- tissa, la den fra meg, tok en dusj på MAX 10 minutter, og leste av testen. Kontrollstreken var sterk, og det var også en annen strek, ikke fullt så tydelig som kontrollstreken, men tydelig nok til å se den uten å måtte "lete". Er max ti minutter for lenge å vente ed å lese av testen, eller tror dere den kan ha vært svakt positiv?

Jeg håper sånn den var positiv!!

...skal ta en ny en i morgen uansett, men vil ikke ha falske forhåpninger!

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

El-tester avleses ikke slik som graviditetstester. Teststreken skal være like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken for at en slik test skal regnes sm positiv. Så om streken var der, klar og fin, men svakere enn kontrollstreken, så var testen negativ.

Hvor lenge du kan vente med å lese av (og hvordan du skal tolke strekene!!) kan du lese i bruksnavisningen, som ALLTID bør leses før du setter i gang. Hvor lenge som er "for lenge" å vene avhenger fra merke til merke, for noen er det 5 minutter, for andre er det ti.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar, Malama!

Jeg trodde det fungerte slik at det kunne være en "svakt positiv" test, altså at kroppen forbereder seg på el/"halvveis" har el :ler: , (Ja, jeg skjønner det var dårlig forklart, men vet ikke åssen jeg skulle skrevet det.) og at jeg kanskje får en HELT positiv test i morgen...

Kan ikke dette være mulig?

Skrevet

Jeg får gradvis sterkere og sterkere strek før de blir helt positive, så det er mulig ja :)

Men hva som gjelder for deg finner du ikke ut før du har testet i et par sykluser, og ser om samme systemet gjentar seg :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Det var noe sånt jeg hadde håpet på, Iceglow :):klem::sjarmor:

Det ser ut til at jeg har "stabil" syklus på *hold dere fast* ca 70 dager...- det er grusomt lenge, men jeg håper jeg ser tendensen her, da vet jeg hvertfall jeg har å forholde meg til. Håper selvfølgelig syklusen ordner seg snart,- deilig å slippe mensen, men det halverer jo sjansene for graviditet med 50 %, med kun halparten av eggeløsningene jeg kunnne hatt i året!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...