Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei😊 Det er mange som tar fri fra skolen en uke her og der for å reise på ferie med ungene side. I alle fall i barnet mitt sin klasse(2klasse)

Da lurer jeg på om det ikke er innafor å søke fri for å være med på andre aktiviteter? Vi kommer aldri til å få muligheten til en uke i syden liksom, men hadde vert fint å kunne ta en fridag og få være med på gratisaktiviteter i kommunen...

Anonymkode: 4332c...527

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er innafor å ta ungene ut av skolen for syden - syns det er en uting mange gjør , så nei syns ikke det er innafor å ta de fri for en annen aktivitet heller. 

Anonymkode: c1e67...d1f

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

er litt usikker på om de får fri eller om foreldrene tar seg til rette, men her i kommunen så skal det vær veldig gode grunner for å ta barnet ut, Syden/annen ferie er ikke en god nok grunn.

Anonymkode: 2a3c0...e70

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk søker , får avslag , reiser allikevel , skolen kan ikke gjøre noe med det . 

Anonymkode: 15bb6...938

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

er litt usikker på om de får fri eller om foreldrene tar seg til rette, men her i kommunen så skal det vær veldig gode grunner for å ta barnet ut, Syden/annen ferie er ikke en god nok grunn.

Fikk innvilget fri for å reise for vår andre klassing uten problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar fri fra 20-27 mai. Barna går i 3 og 5 klasse

Anonymkode: f8314...eeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke gratis aktiviteter for barn er det kommunen tilbyr i skoletid? Det er i så fall en fin måte å si vi har bra tilbud for barn og slippe å bruke en krone på tilbudet, da alle barna er på skolen og ikke kan benytte seg av tilbudet...

Anonymkode: e8bb9...453

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste skoler innvilger trolig fri for feriereiser/feriedager innen visse grenser, men som foreldre ville jeg tenkt meg nøye om før jeg tok barna ut av skolen på denne måten. Ville vurdert hvilke fag de mister, hvor viktige fagene er, hvordan barnet ligger an faglig og hva som kan være konsekvensen av at barnet mister undervisningstid. Med i vurderingen er også øvrig fraværsstatistikk. Mye av dette er nok også en del av vurderingen som skolens rektor gjør før søknaden eventuelt innvilges.

Anonymkode: 77c40...f74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke gratis aktiviteter for barn er det kommunen tilbyr i skoletid? Det er i så fall en fin måte å si vi har bra tilbud for barn og slippe å bruke en krone på tilbudet, da alle barna er på skolen og ikke kan benytte seg av tilbudet...

Anonymkode: e8bb9...453

Det er egentrig ett tilbud for voksne, men er ikke noe problem å ta med barnet. Dette er en aktivitet som barnet elsker, men vi har så dårlig råd at vi har ingen mulighet til å gjøre dette når skoledagen er over... Barnet trenger heller ikke fri hele dagen, bare å gå kanskje 1 time for tidlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er egentrig ett tilbud for voksne, men er ikke noe problem å ta med barnet. Dette er en aktivitet som barnet elsker, men vi har så dårlig råd at vi har ingen mulighet til å gjøre dette når skoledagen er over... Barnet trenger heller ikke fri hele dagen, bare å gå kanskje 1 time for tidlig.

Hvis det er snakk om en time kan du bare melde at du må hente tidlig pga legetime feks 😉

Anonymkode: e9cb3...d85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei😊 Det er mange som tar fri fra skolen en uke her og der for å reise på ferie med ungene side. I alle fall i barnet mitt sin klasse(2klasse)

Da lurer jeg på om det ikke er innafor å søke fri for å være med på andre aktiviteter? Vi kommer aldri til å få muligheten til en uke i syden liksom, men hadde vert fint å kunne ta en fridag og få være med på gratisaktiviteter i kommunen...

Om det er bare en dag, eller bare noen timer, så er det mulig å gi beskjed til lærer om at barnet må gå tidlig, eller ikke kommer den ene dagen. 
Skriv gjerne hva dere skal også. Jeg tipper lærer ikke synes det er noe problem, og barnet slipper å lyve om hva dere skal. 

Anonymkode: ac3ac...0f2

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir ungene fri en dag i ny og ne med god samvittighet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig å ha gratisaktiviteter som passer skolebarn, i skoletida? Dette må du spørre skolen om, men går ut fra at når de gir fri til sydenfarere, så bør dere få fri også. 

Her er det lav terskel, og flere av barna i min datters klasse er mye borte. Jeg synes ikke at det skal være så lett å få fri at de kan søke fri flere ganger årlig for å dra på hytta, uten at de har en god grunn. 

Anonymkode: b8683...e40

AnonymBruker
Skrevet

Her får heldigvis ikke unger godkjent fri fra skolen lenger til å dra på ferie. Skoleelever har 12 uker ferie ca i året. Må gå ann å legge ferietur til de ukene. 

Fri til aktiviteter i regi av kommunen må man jo spørre om. Men hvorfor legges slike ting til skoledagen? 

Anonymkode: dfd67...991

• Liker 2
Skrevet

En dag eller noen timer fri er ikke et problem. Det som kan være et problem er at barnet går glipp av introduksjonen til et nytt emne i matte, norsk eller engelsk. Å dra 14 dager til syden kan da faktisk bli katastrofalt for forståelsen for dette emnet; noe som innebærer at foreldrene må undervise barnet i dette når de er på ferie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (16 timer siden):

Fikk innvilget fri for å reise for vår andre klassing uten problem. 

Ja er sikker stor variasjon fra kommune til kommune, eller kanskje fra skole til skole.
Her er det ialfall umulig, dette fikk vi klar beskjed om når barnet begynte i 1.klasse, og jeg vet folk har prøvd men fått et klart nei til svar :)

AnonymBruker
Skrevet

her er det veldig vanskelig, kun begravelse eller noe annet som er svært alvorlig.

Er mye fri på skolen så bør jo klare og få til noe da og i tilegg er man borte lengre enn 9 dager på skolen til min så må de begynne skole året på nytt, hvis det er kun for ferie og ting man ikke må ta fri for

Anonymkode: 63669...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...