AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Kanskje dumt spørsmål,men er det dumt å bruke vanlig graviditetstest før IKM? Hadde noen liggende hjemme fra sist, det er ikke "tidligtest" og den viste negativ (ikke morgenurin). Anonymkode: 44b90...5f9
mommyaka Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Du kan bruke før ikm om.du er 100 prosent sikker på eggløsning. Du kan bruke fra 9 dpo
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april mommyaka skrev (Akkurat nå): Du kan bruke før ikm om.du er 100 prosent sikker på eggløsning. Du kan bruke fra 9 dpo Det er IVF 😕 Anonymkode: 44b90...5f9
mommyaka Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er IVF 😕 Anonymkode: 44b90...5f9 Da er det vel litt andre. Men vil jo tro fra 9 dpo der å
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Mhm, leser det ofte her. Men lurer på om man må bruke tidlig-test da eller har det ikke noe å si? Anonymkode: 44b90...5f9
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april Jeg har brukt vanlige tester, og i dette svangerskapet brukte jeg make sure. Fikk veldig svak strek ca. 8-9 DPO som ble gradvis sterkere. Anonymkode: 5dbe8...d4e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april Har prøvd tidligtest og vanlig test fra babyplan samtidig, og synes ikke det var store forskjellen. Begynte å teste 10 dpo, og da fikk jeg positiv på begge, men litt sterkere strek på den vanlige faktisk. Anonymkode: bd03b...64a
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april Kjenner meg helt nede nå. Siste forsøk og make sure vanlig test slo ut negativ igår og idag (6dager etter innsett) Anonymkode: 44b90...5f9 3
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april Eneste som trøster meg er at ved tidligere graviditet så slo ikke de ut på hjemmetestene før 3-4 dager etter IKM. Har jeg dårlig/svak start? Anonymkode: 44b90...5f9
Hjertefisk Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april Uff så leit å høre! Var det en 5 dagers blastocyst du fikk satt inn? På dag 11 DPO så er det mange som får positiv test, men det er også mange som ikke gjør det. Hvis du ser på denne siden, så ser du at det er en god del vellykkede graviditeter som enda ikke har hcg nok til å bli fanget opp på en 25miu/ml test. http://www.betabase.info/chart/betaByDay/11/Single Når man er såpass tidlig, så trenger man også et godt blikk for å kunne fange opp streken. Den er jo så svak. Og det skal heller ikke mye vanndrikking til før urinen blir så tynn at den ikke fanger opp noe strek. Har selv opplevd å teste svakt positivt på dag 8 og 9. Så negativt på dag 10 (tok sikkert 20 tester), og så positivt på dag 11, 12 osv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april Hjertefisk skrev (32 minutter siden): Uff så leit å høre! Var det en 5 dagers blastocyst du fikk satt inn? På dag 11 DPO så er det mange som får positiv test, men det er også mange som ikke gjør det. Hvis du ser på denne siden, så ser du at det er en god del vellykkede graviditeter som enda ikke har hcg nok til å bli fanget opp på en 25miu/ml test. http://www.betabase.info/chart/betaByDay/11/Single Når man er såpass tidlig, så trenger man også et godt blikk for å kunne fange opp streken. Den er jo så svak. Og det skal heller ikke mye vanndrikking til før urinen blir så tynn at den ikke fanger opp noe strek. Har selv opplevd å teste svakt positivt på dag 8 og 9. Så negativt på dag 10 (tok sikkert 20 tester), og så positivt på dag 11, 12 osv. Ja det stemmer, 5 dagers blasto. Fryseforsøk med støttemedisiner. Jeg har opplevd det selv, der en test jeg kunne vedde på var negativ som var positiv i andres øyner. Takk for linken, skal lese den straks. Jeg har så dårlig erfaring med disse testene, blir uvel av de hvite resultatene. Jeg har brukt make sure denne gangen, og CB for noen år siden. CB er ikke min favoritt, fått falsk negativ på den før. Er det noen tester du anbefaler? Jeg må innrømme at jeg har blitt veldig usikker på meg selv fordi "alle" tester positivt allerede 4 dager etter innsett, mens her er den negativ 5 dager etter innsett. Googlet meg til søvne igår, helt til kl 04 på natta og det er som du skriver: man kan få falsk negativ såpass tidlig. Anonymkode: 44b90...5f9
Hjertefisk Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja det stemmer, 5 dagers blasto. Fryseforsøk med støttemedisiner. Jeg har opplevd det selv, der en test jeg kunne vedde på var negativ som var positiv i andres øyner. Takk for linken, skal lese den straks. Jeg har så dårlig erfaring med disse testene, blir uvel av de hvite resultatene. Jeg har brukt make sure denne gangen, og CB for noen år siden. CB er ikke min favoritt, fått falsk negativ på den før. Er det noen tester du anbefaler? Jeg må innrømme at jeg har blitt veldig usikker på meg selv fordi "alle" tester positivt allerede 4 dager etter innsett, mens her er den negativ 5 dager etter innsett. Googlet meg til søvne igår, helt til kl 04 på natta og det er som du skriver: man kan få falsk negativ såpass tidlig. Anonymkode: 44b90...5f9 Jeg vet hvordan du føler det. Går igjennom ivf og hatt mange kjipe opplevelser med tester jeg også. ❤️ Jeg synes babyplan er greie. Synes de får tydelige streker. Det er ikke store forskjellen mellom tidligtestene deres og de normale, men har opplevd at tidligtestene gir utslag først. På dag 8-10 hos meg. Men har aldri prøvd makesure så vet ikke forskjellen. Vet at noen opplever skyggestreker på babyplan, men det har ikke jeg (når jeg bruker dem riktig), og jeg har svidd av sikkert 1000 av dem nå. Vet alt om å ligge våken om natta å google. Det er så kjipt å ikke vite. Du har min medfølelse! Endret 15. april av Hjertefisk
AnonymBruker Skrevet 15. april #13 Skrevet 15. april Det er leit at du også har gått/går gjennom dette ❤️. Det er noe av det tøffeste jeg har vært gjennom. Altoppslukende. Jeg la en bestilling på babyplan sine tester. Nå som jeg har startet test-marerittet, så kan jeg kjøre på til tesdato (som faller på en rød dag). Dag 8-10 etter innsett? Anonymkode: 44b90...5f9
Hjertefisk Skrevet 15. april #14 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er leit at du også har gått/går gjennom dette ❤️. Det er noe av det tøffeste jeg har vært gjennom. Altoppslukende. Jeg la en bestilling på babyplan sine tester. Nå som jeg har startet test-marerittet, så kan jeg kjøre på til tesdato (som faller på en rød dag). Dag 8-10 etter innsett? Anonymkode: 44b90...5f9 Definitivt det tyngste jeg også har gått igjennom. Hatt to innsett som endte i kjemisk, men testet bare på det siste. Da fikk jeg verdens svakeste strek 3 dager etter innsett, som kun jeg kunne se 😛, og tydeligere strek 5 dager etter innsett, på tidligtest. Ellers har jeg blitt gravid maaaange ganger og hatt så mange kjemiske at jeg har mistet tellingen. Og da har jeg pleid å få første positive enten på dag 8, 9, 10 eller 12 dpo på tidlig test. Stor klem til deg gjennom test marerittet. Nå er det ekstra viktig å ta vare på deg selv! ❤️
AnonymBruker Skrevet 16. april #15 Skrevet 16. april Hjertefisk skrev (10 timer siden): Definitivt det tyngste jeg også har gått igjennom. Hatt to innsett som endte i kjemisk, men testet bare på det siste. Da fikk jeg verdens svakeste strek 3 dager etter innsett, som kun jeg kunne se 😛, og tydeligere strek 5 dager etter innsett, på tidligtest. Ellers har jeg blitt gravid maaaange ganger og hatt så mange kjemiske at jeg har mistet tellingen. Og da har jeg pleid å få første positive enten på dag 8, 9, 10 eller 12 dpo på tidlig test. Stor klem til deg gjennom test marerittet. Nå er det ekstra viktig å ta vare på deg selv! ❤️ Takk for trøstende ord.❤️ Jeg kaster håndkleet etter denne runden. Klarer ikke mer. Du er rå som har drevet med dette så mange ganger!! Anonymkode: 44b90...5f9
AnonymBruker Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april 8 hours ago, AnonymBruker said: Takk for trøstende ord.❤️ Jeg kaster håndkleet etter denne runden. Klarer ikke mer. Du er rå som har drevet med dette så mange ganger!! Anonymkode: 44b90...5f9 Jeg føler sånn med deg. ❤️ Er i samme båt selv, med negativ test nå 9 dager etter innsett og lett blødning. Men i følge Ullevål mener de det er for tidlig å teste og at jeg må vente til fredag samt bruke digitalt. Da vil det ha vært 11 dager etter innsett. Jeg får ikke det helt til å gå opp basert på hvor «tidlig» andre får positiv test, men jeg får bare følge rådene deres, antar jeg. Ta godt vare på deg selv. ❤️ Anonymkode: 8a039...46a
AnonymBruker Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg føler sånn med deg. ❤️ Er i samme båt selv, med negativ test nå 9 dager etter innsett og lett blødning. Men i følge Ullevål mener de det er for tidlig å teste og at jeg må vente til fredag samt bruke digitalt. Da vil det ha vært 11 dager etter innsett. Jeg får ikke det helt til å gå opp basert på hvor «tidlig» andre får positiv test, men jeg får bare følge rådene deres, antar jeg. Ta godt vare på deg selv. ❤️ Anonymkode: 8a039...46a Åhhhh heeeeelt det samme her. Vet det er dumt å sammenligne, men som du sier det: det går ikke opp når "alle" andre tester positivt tidligere. Jeg har testdato på en rød dag, så det blir en ekstra dag på pinebenken her. Ullevål mener at du burde vente til fredag også bruke hjemmetest da? Takk, jeg holder ut fordi jeg må. Har egentlig lyst til å akseptere at det ikke gikk og bare gå videre med livet. Håper du er flinkere til å ta vare på deg selv ❤️ Anonymkode: 44b90...5f9
AnonymBruker Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åhhhh heeeeelt det samme her. Vet det er dumt å sammenligne, men som du sier det: det går ikke opp når "alle" andre tester positivt tidligere. Jeg har testdato på en rød dag, så det blir en ekstra dag på pinebenken her. Ullevål mener at du burde vente til fredag også bruke hjemmetest da? Er det dag.9 etter innsett idag? Takk, jeg holder ut fordi jeg må. Har egentlig lyst til å akseptere at det ikke gikk og bare gå videre med livet. Håper du er flinkere til å ta vare på deg selv ❤️ Anonymkode: 44b90...5f9 Anonymkode: 44b90...5f9
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april 1 hour ago, AnonymBruker said: Åhhhh heeeeelt det samme her. Vet det er dumt å sammenligne, men som du sier det: det går ikke opp når "alle" andre tester positivt tidligere. Jeg har testdato på en rød dag, så det blir en ekstra dag på pinebenken her. Ullevål mener at du burde vente til fredag også bruke hjemmetest da? Takk, jeg holder ut fordi jeg må. Har egentlig lyst til å akseptere at det ikke gikk og bare gå videre med livet. Håper du er flinkere til å ta vare på deg selv ❤️ Anonymkode: 44b90...5f9 Ja. Det var deres tydelige tilbakemelding. Med både negative tester så langt og blødninger som kommer og går, så ville jeg egentlig bare slutte med støttemedisinen, leve som normalt og legge dette forsøket bak meg. Allikevel mente de at jeg hadde testet for tidlig og at jeg måtte fortsette, og først kunne teste hjemme på fredag. Det vil da være 11 dager etter innsett. Jeg vet det ikke hjelper, men jeg tror det er mange her inne som deler dine følelser. Å lese det du skriver er som å få alle mine egne tanker reflektert tilbake. Det er så ufattelig tungt å stå i dette. ❤️ Jeg håper morgendagen ser lysere ut for deg. ❤️ Anonymkode: 8a039...46a
AnonymBruker Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april Jeg fikk samme beskjed under siste forsøk. Denne gangen sa ingenting etter negativ test, de kommer vel til å be meg vente til opprinnelig testdato denne gangen også. Yes! Jeg vil slutte med disse medisinene selv. Så om testen ender negativ på testdato så har jeg den trøsten om at jeg er ferdig med disse medisinene. De har gitt meg mange symptomene på et svangerskap, og det tuller med hodet på et helt annet nivå. Har kvalme, smerter i lysken, ømme bryst,hetetokter, fin glød i ansiketet....hadde det ikke vært for medisiner så hadde jeg slått meg til ro og gratulert meg selv med graviditeten😂 Jeg har valgt å holde dette forsøket 100% hemmelig. Orker ikke å deale med de smertefulle samtalene om at det ikke gikk denne gangen heller. Vet ikke om det er forsvarsmekanismer eller hva, men jeg driver å planlegger overgangen til min normale hverdag igjen, bare går ut ifra at jeg ikke blir gravid. Samtidig gleder jeg meg til å teste babyplan sine tidlig-tester imorgen. Fikk de i posten idag. Takk. Jeg håper for det samme for deg. ♥️ Anonymkode: 44b90...5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå