Gå til innhold

Hatt hodepine/migrene hver dag i 5 år- alene med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kronisk hodepine hver dag, hver time. Kronisk migrene 3-6 g i uka. Alene med barn.

Er det mulig å søke kommunen om avlastning? Jeg har så mye smerter og er så sliten at jeg snart ikke ser mere mening igjen.

Hva kan avlastning evnt innebære? Kan noen komme hjem til oss å hjelpe til? Hvor mye kan evnt være aktuelt å få, tror dere? Eller er det null sjanse å få noe slikt?

Jeg ønsker ikke å sende bort barna, å få hjelp i hjemmet hadde vært best. At en person kan ta med barna utendørs, være med de inne osv. Ta med de på turer/aktivteter bort så jeg får hvilt.

Anonymkode: 9abd8...3f6

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med helsesøster. Det er mulig å få avlastning, men det kan hende det blir via barnevernet. 

Anonymkode: 2e756...25d

• Liker 2
Skrevet

Et det ikke bedre å spørre kommunen? Det er de som kan hjelpe. Det vil selvsagt variere fra kommune til kommune. I tillegg har man ulike frivillige organisasjoner med ulik kapasitet. 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk kommunens hjemmeside.

Anonymkode: 3041a...8cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kronisk hodepine hver dag, hver time. Kronisk migrene 3-6 g i uka. Alene med barn.

Har du fått vært hos nevrolog? Jeg har hatt hodepine konstant i over ti år og er ufør pga den. Aldri fått avlastning, men har hatt dagtid uten barn. 

Anonymkode: 19676...37c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke BPA. Det er vanskelig å få innvilget, men ikke umulig. Du må kunne dokumentere funksjonsnedsettelsen din godt, bør absolutt være utredet og fulgt opp hos nevrolog.

Anonymkode: 71d26...358

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro barnevernet er riktig instans å henvende seg til 🙂

Anonymkode: be01b...185

AnonymBruker
Skrevet

Har du hørt med kyrkja der du bur. Nokon kan tilby slik hjelp. 

Anonymkode: 2b03f...503

AnonymBruker
Skrevet

det første du kanskje bør gjøre er å be om en vurdering for den nyeste forebyggende medisinen som er på markedet i dag om du ikke alt har den: atogepant tab 60mg

Anonymkode: 8446c...998

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det første du kanskje bør gjøre er å be om en vurdering for den nyeste forebyggende medisinen som er på markedet i dag om du ikke alt har den: atogepant tab 60mg

Medisin - Felleskatalogen
Aquipta «AbbVie» - Felleskatalogen

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken behandling har du fått? Jeg har slitt med det samme og gått gjennom flere forebyggende en nødvendig før jeg ble henvist til nevrolog på sykehuset. Nå får jeg en sprøyte som heter Ajovy somm settes en gang i mnd og botox hver 12 uke. Jeg er nesten helt fri for både migrene og spenningshodepine nå. Du må oppsøke hjelp og få en ordentlig utredning hvis du ikke har gjort det enda.

Anonymkode: 5edbd...17b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du kan søke BPA. Det er vanskelig å få innvilget, men ikke umulig. Du må kunne dokumentere funksjonsnedsettelsen din godt, bør absolutt være utredet og fulgt opp hos nevrolog.

BPA kommer hun aldri til å få innvilget, man skal ha et utrolig stort hjelpebehov for å få det vurdert, til og med da er det vanskelig å få det innvilget.

Anonymkode: fe909...8ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil tro barnevernet er riktig instans å henvende seg til 🙂

Anonymkode: be01b...185

Men det er det jo ikke. 

Det er et kommunalt ansvar å bistå med hjelp til innbyggere med funksjonsnedsettelser, men det har ingenting med barnevern å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Botox møt migrene anbefaler jeg! Det må du prøve.

Vedr barna. Avlastning  hjem gjennom Barnevernet?

Anonymkode: 67a5b...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på hva du har fått av behandling og medisiner.

Jeg fikk kombinasjon av migrene og kronisk spenningshodepine da jeg var i mammapermisjon, hadde det også hver eneste dag. Forsøkte mange ulike medisiner, men det som til slutt hjalp var fysioterapi og mer søvn.

Du må få mer/bedre hjelp til selve hodepinen!

Anonymkode: abb71...737

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kn søke om å få støttekontakt i kommunen til barna. 

Anonymkode: cfbed...bd4

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 7.32):

AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 7.39):

Da må hun veien innom sykehus og nevrolog og forsøke flere forebyggende fra tre forskjellige legemiddelgrupper først. I hvert fall om hen vil ha den på blå resept. Tror det er lettere å få avlastning først. Det er en lang vei for å få det legemiddelet du snakker om. Hvorfor er det akkurat den du tipser om, forresten? Har du selv hatt god virkning av den?

Anonymkode: 5c511...56f

Skrevet

Hvor bor du? Er du i nærheten av Oslo, kan jeg anbefale Oslo hodepine senter på det varmeste. De er eksperter på migrene og kan hjelpe deg med riktig medisinering. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, veldig lei situasjon, men barna er vel i barnehage/skole på dagtid? Tenkte kanskje det var avlasting?

Anonymkode: 96002...0c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Røde Kors? Frivillighetssentralen? Seniorene.no? Men du må jo betale timepris for de to siste. 

Jeg forstår du ikke vil "sende dem vekk", men hvis vi ser det fra andre siden kan jo noen tenke at du er ute etter gratis barnevakt. (ikke jeg)

Er en avlastingshelg i måneden hos en familie med overskudd og plass til flere barn "å sende dem vekk"? 

Gratis hjelp i huset er i alle fall omtrent umulig. Det er mange syke foreldre. 

Fastlege og kommunale tjenester er vel veien å gå.

Er du ufør? 

Anonymkode: 96002...0c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...