Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere erfarne damer. 

Jeg er på mitt andre fryseforsøk/innsett.

Jeg tar støttemedisiner, både østrogen og progesteron (vag.kapsler og 50mg sprøyter) 

Jeg har i det siste hatt smerter på høyre side nederst i magen, ved lysken(?) Jeg har barn fra før av og vet hvordan ligamentsmerter kjennes. Det er det jeg opplever nå. 

Spørsmålet mitt er: er dette en bivirkning av støttemedisiner eller er det en mulig tegn på graviditet? Har testdato om ca. 1 uke. 

Anonymkode: 1c4a3...4a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei dere erfarne damer. 

Jeg er på mitt andre fryseforsøk/innsett.

Jeg tar støttemedisiner, både østrogen og progesteron (vag.kapsler og 50mg sprøyter) 

Jeg har i det siste hatt smerter på høyre side nederst i magen, ved lysken(?) Jeg har barn fra før av og vet hvordan ligamentsmerter kjennes. Det er det jeg opplever nå. 

Spørsmålet mitt er: er dette en bivirkning av støttemedisiner eller er det en mulig tegn på graviditet? Har testdato om ca. 1 uke. 

Jeg er på ingen måte erfaren, selv om jeg har vært med på denne runddansen et par ganger. Men av det jeg har lest meg opp til så kan det både være en reaksjon på støttemedisinen og tidlig tegn på graviditet. Det gjør at man egentlig ikke kan vite før man faktisk tester.

Jeg går også på Progesteron og har kjent en del av det samme hele helgen og i dag. Teller ned dagene til jeg kan teste på fredag. 🙏

Anonymkode: 3c0f9...15b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er på ingen måte erfaren, selv om jeg har vært med på denne runddansen et par ganger. Men av det jeg har lest meg opp til så kan det både være en reaksjon på støttemedisinen og tidlig tegn på graviditet. Det gjør at man egentlig ikke kan vite før man faktisk tester.

Jeg går også på Progesteron og har kjent en del av det samme hele helgen og i dag. Teller ned dagene til jeg kan teste på fredag. 🙏

I et "vanlig" svangerskap så oppstår disse smertene (gjerne litt lenger ut i 2.trimester) og det skrives at ddt skyldes progesteron som kroppen produserer. Får meg til å tenke om det er tilfelle uansett om det er kunstig progesteron eller den kroppen produserer selv. 

Heldige deg, har testdato 22.april. Masse lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

I et "vanlig" svangerskap så oppstår disse smertene (gjerne litt lenger ut i 2.trimester) og det skrives at ddt skyldes progesteron som kroppen produserer. Får meg til å tenke om det er tilfelle uansett om det er kunstig progesteron eller den kroppen produserer selv. 

Heldige deg, har testdato 22.april. Masse lykke til. 

Ja, jeg har lest at støttemedisinen har samme effekt i de to venteukene etter IVF, og at det således ikke er noe forskjell på det kroppen selv produserer senere. 

Takk det samme! Jeg ønsker deg masse lykke til. 😃

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...