Far til 2 Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Enkelte har kritisert med for ensidig å forsvare barns rett til samvær med far. Jeg har hele tiden kritisert fedre på lik linje med mødre, enten det gjelder å ivareta barns behov for omsorg eller samvær. Denne historien: Spilte i timesvis mens 3-åring gråt Dette er en form for håndtering som rett og slett er tragisk. Jeg håper andre ansatte på bensinstasjoner (eller et hvilket som helst annet sted) viser sin avsky ved å gjøre det samme. Denne faren er i mine øyne ikke egnet til å vise omsorg, sansynligvis heller ikke til å ha samvær om det gjøres på denne måten. La oss håpe at barnet ikka har fått varige mèn av opplevelsen og at moren evt får den støtten hun trenger til annen form for "barnevakt"
Jaheira Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Stakkars liten gutt. Får helt vondt jeg. Enkelt mennesker skulle aldri hatt barn. Det er utenfor min fatte evne at noen gjør slikt. Herregud, får dårlig samvittighet jeg, vist jeg av en eller annen grunn må på butikken etter kl 19.00 om kvelden.
Jaheira Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 Er forøvrig enig i det du skrev, Far til 2. Samvær under tilsyn er kanskje en ide, i situasjoner der samværs forldren ikke er helt egnet som omsorgsperson?Noen meninger om det?
marstad Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 har sett flere slike episoder jeg. jobbet på en pub som var cafe på dagtid , der var det mange helge-pappaer innom å spilte i flere timer mens barna fikk en brus og kose seg med.... Da skjønner jeg ikke helt vitsen med samværet heller. Sakkars barn sier jeg bare
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Tragisk både for 3 åringen men også for faren som tydligvis lider av spilleavhengighet. Få bort de h............ automatene så slipper man kanskje flere triste skjebner i spilleavhengighetens kjølevann.
Jaheira Skrevet 13. mars 2006 #6 Skrevet 13. mars 2006 Tragisk både for 3 åringen men også for faren som tydligvis lider av spilleavhengighet. Få bort de h............ automatene så slipper man kanskje flere triste skjebner i spilleavhengighetens kjølevann. ← Ja, spilleautomaten er noe som burde forbys. Jeg har ikke selv vert spilgal, men minex-type har vert det. Det ødelegger så mye.
Jaheira Skrevet 13. mars 2006 #7 Skrevet 13. mars 2006 Er bare en ting jeg lurer på. Det stod at barnet ble levert til mor i deres felles bopel. hvorfor hadde far i det heletatt tatt med barnet ut så sent, når mor var hjemme. Virker ikke ut i fra det jeg leser, som at far hadde samværs helg, da de bodde sammen. Da er vel ikke mor noe bedre?
Far til 2 Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2006 Er forøvrig enig i det du skrev, Far til 2. Samvær under tilsyn er kanskje en ide, i situasjoner der samværs forldren ikke er helt egnet som omsorgsperson?Noen meninger om det? ← Det er som du antyder feil at barn ikke sikres trygghet andre veien. Barn som har bostedsforelder som gjør tilsvarende (det finnes faktisk) har ikke samme rettigheten til trygghet fra samværsforelder ettersom politiet/barnevern ikke griper inn med like harde virkemidler ovenfor bostedsforeldre. Et barn som opplever tilsvarende hos en bostedsforelder vil med andre org ikke bli tilbudt en trygg havn hos samværsforelder. Dette viser igjen at "barnets beste" ikke nødvendigvis skjer for alle ettersom det er avhengig av hvilken rolle den aktuelle forelderen har. Dermed er skjevdelingen av påvirkningsmulighetene et middel til å frata barn en nødvendig trygghet. Før eller siden må myndighetene også innse dette og gjøre foreldrene likeverdige uavhengig av funksjon såfremt det ikke er spesielle årsaker til at bosted-/samværsforelder løsningen ble som den ble. Først da blir den reelle tryggheten for barnet opprettholdt.
Jaheira Skrevet 13. mars 2006 #9 Skrevet 13. mars 2006 Ja, det stemmer det at barnevernet ikke griper like mye inn på samværs forelderen. Kom på det, når jeg leste innlegget ditt. Ja, myndighetene må gjøre noe for å sikre at barn har det trygt, uansett om barnet er med den som har daglig omsorg eller den andre. Er desverre ikke like god til å til å formulere meg som det du er, men håper du forstår hva jeg mener.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #10 Skrevet 13. mars 2006 Det er som du antyder feil at barn ikke sikres trygghet andre veien. Barn som har bostedsforelder som gjør tilsvarende (det finnes faktisk) har ikke samme rettigheten til trygghet fra samværsforelder ettersom politiet/barnevern ikke griper inn med like harde virkemidler ovenfor bostedsforeldre. ← Hvor har du det fra? Nå var det bostedsforelder som ble satt i arrest og barnevernet ble kontaktet. Så hvor har du dine opplysninger om at ikke politi og barnevern griper inn når barnet bor hos foreldrene? Det er ikke alle i denne verden som er skilt, barnevern griper inn uansett når barn utsettes for omsorgssvikt.
Jaheira Skrevet 13. mars 2006 #11 Skrevet 13. mars 2006 Har en som jeg kjenner som sitter med daglig omsorg, som har bedt om hjelp i fra barnevernet angående barnets mor. Hun har samværs rett. Han fikk da beskjed om at de ikke kunne gjøre noe. Hvorfor han har bedt om dette, vil jeg ikke si noe om, da det er en privat sak.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #12 Skrevet 13. mars 2006 Enkelte har kritisert med for ensidig å forsvare barns rett til samvær med far. Jeg har hele tiden kritisert fedre på lik linje med mødre, enten det gjelder å ivareta barns behov for omsorg eller samvær. Denne historien: Spilte i timesvis mens 3-åring gråt Dette er en form for håndtering som rett og slett er tragisk. Jeg håper andre ansatte på bensinstasjoner (eller et hvilket som helst annet sted) viser sin avsky ved å gjøre det samme. Denne faren er i mine øyne ikke egnet til å vise omsorg, sansynligvis heller ikke til å ha samvær om det gjøres på denne måten. La oss håpe at barnet ikka har fått varige mèn av opplevelsen og at moren evt får den støtten hun trenger til annen form for "barnevakt" ← Dennee faren må lide av spilleavhengihet. vi vet vel alle galskapen som skjer ved slike spill og de som blir avhengi. Det er på lik linje med alkoholisme,narkomani. de skyr ingen midler. Det er en sykdom,men desverre så går det utover barna. Trist sak. Se deg rundt på kjøpesentra. Der står unger og venter på at mor/far skal bli ferdige med å spille. Ungene griner og foreldrene blir utolmodig. Ungene kan jo ødelegge storgevinsten hvis de må gå derifra.
Jaheira Skrevet 13. mars 2006 #13 Skrevet 13. mars 2006 Dennee faren må lide av spilleavhengihet. vi vet vel alle galskapen som skjer ved slike spill og de som blir avhengi. Det er på lik linje med alkoholisme,narkomani. de skyr ingen midler. Det er en sykdom,men desverre så går det utover barna. Trist sak. Se deg rundt på kjøpesentra. Der står unger og venter på at mor/far skal bli ferdige med å spille. Ungene griner og foreldrene blir utolmodig. Ungene kan jo ødelegge storgevinsten hvis de må gå derifra. ← Uansett om han led av spillegalskap eller ikke. Hva gjorde barnet ute så sent i utgangspunktet? Det stod jo også sort på hvit at barnet ble levert til moren i DERES felles bopel. Felles bopel, da er det vel ikke snakk om helgesamvær med far? Uansett er det jo tragisk for de barna som blir rammet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå