Gå til innhold

To åring - terrorist!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ler litt når jeg tenker på det. Jeg er utrolig sliten, men ser også humoren i det. Håper at flere kan dele litt erfaringer så jeg ikke føler meg så alene og kanskje le litt sammen…

Toåringen hjemme har akkurat skjønt hva å hyle er. Han hyler til hele dagen og gjerne rett inn i ørene på meg. Klabber til meg i ansiktet med hender eller evt med to svære biler, som skjedde her om dagen. Ellers er han stort sett på tokt for å gjøre ting han ikke har lov til. Som å hive bærbar pc på gulvet, dra ut alle bøkene av bokhylla og alle sleiver og øser ut av skuffa på kjøkkenet. Send hjelp… 😅 

jeg setter selvfølgelig grenser, men å være konsekvent tar tid og han forsøker jo å utfordre disse grensene. Så han får ikke fritt leide altså..

også er det selvfølgelig mye kos innimellom også. Men hjelp så sliten jeg er!!!! 

Anonymkode: d2b42...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ler litt når jeg tenker på det. Jeg er utrolig sliten, men ser også humoren i det. Håper at flere kan dele litt erfaringer så jeg ikke føler meg så alene og kanskje le litt sammen…

Toåringen hjemme har akkurat skjønt hva å hyle er. Han hyler til hele dagen og gjerne rett inn i ørene på meg. Klabber til meg i ansiktet med hender eller evt med to svære biler, som skjedde her om dagen. Ellers er han stort sett på tokt for å gjøre ting han ikke har lov til. Som å hive bærbar pc på gulvet, dra ut alle bøkene av bokhylla og alle sleiver og øser ut av skuffa på kjøkkenet. Send hjelp… 😅 

jeg setter selvfølgelig grenser, men å være konsekvent tar tid og han forsøker jo å utfordre disse grensene. Så han får ikke fritt leide altså..

også er det selvfølgelig mye kos innimellom også. Men hjelp så sliten jeg er!!!! 

Det er bare én ting som hjelper i de situasjonene der, og det er p minimere skadeomfanget. 

På med klær og ut i skogen eller på lekeplassen! Når han/hun blir destruktiv er det bare å komme seg ut…

Anonymkode: 3d4b4...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Ja! Husker den alderen med gru! Det å feks rydde var som å pisse i motvind. Mitt ene barn gikk under navnet orkanen en periode. Ene barnet var sent ute med å prate, men ved to års alderen kom alt på en gang, og han kunne snakke rent på utpust og innpust. Hun ene kunne hyle så høyt hun kunne om jeg nevnte ordet badekar/vaske håret.. Hun sto i innkjørselen å hylte i 20min fordi jeg ba henne ta på hjelm før hun syklet.  Så hylte hun fordi jeg tok av hjelmen når vi skulle inn..  Alt kunne være galt. Blå kopp bar feil, men den grønne var teit. Vi har to hunder, det ene barnet skjønte fort at hundene spiser skorper om han ropte på dem og snek til dem skorpene feks. 

De er raske, uberegnelige og smarte.. Lykke til! 

Anonymkode: 4141d...eea

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min to-åring er midt i verste trassen selv. Jeg er helt knust av å være med henne. Er gravid i tredje trimester og han i magen skal være glad han var unnfanget før det virkelig «braket løs».. hadde jeg visst det skulle være så slitsomt hadde hun forblitt enebarn 😮‍💨😮‍💨 det er hyling for absolutt ALT her også. Jeg takler det så ufattelig dårlig. Alt skal krangles om. Blir så sliten av det. Vi har vært på sparkesykkeltur etter barnehagen og plukket blomster ute. Så bare helt plutselig bare RABLET det for henne ute fordi «det ikke er sånne blomster som på hytten» altså 😅😮‍💨 det er liksom ingen mellomfase mellom ok humør og HYLskrik. 

Anonymkode: e268b...a4e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har han ingen voksenting som er til fri benyttelse? Han må i det minste får en egen skuff på kjøkkenet med sleiver og andre tre og plassering han kan styre med. Dette er også barnets hjem, der han og skal leve.

Anonymkode: a3c94...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må ha strikk mellom øverste og nederste skuff. Bøker kan du pakke vekk til han er 3 år.

Anonymkode: 0e8c7...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min to-åring er midt i verste trassen selv. Jeg er helt knust av å være med henne. Er gravid i tredje trimester og han i magen skal være glad han var unnfanget før det virkelig «braket løs».. hadde jeg visst det skulle være så slitsomt hadde hun forblitt enebarn 😮‍💨😮‍💨 det er hyling for absolutt ALT her også. Jeg takler det så ufattelig dårlig. Alt skal krangles om. Blir så sliten av det. Vi har vært på sparkesykkeltur etter barnehagen og plukket blomster ute. Så bare helt plutselig bare RABLET det for henne ute fordi «det ikke er sånne blomster som på hytten» altså 😅😮‍💨 det er liksom ingen mellomfase mellom ok humør og HYLskrik. 

Anonymkode: e268b...a4e

Da er det MEGAVIKTIG at du er så rolig som mulig. Ikke kjefte....om ikke blir det 100 ganger verre. 

Anonymkode: 0e8c7...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har han ingen voksenting som er til fri benyttelse? Han må i det minste får en egen skuff på kjøkkenet med sleiver og andre tre og plassering han kan styre med. Dette er også barnets hjem, der han og skal leve.

Anonymkode: a3c94...d6a

Joda, to skuffer og et skap. Og som sagt bokhyller. Han lever i beste velgående her. Så lenge det er trygt for ham får han utfolde seg ganske fritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...