Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal prøve å korte ned problemstillinga mi slik at den ikke blir 10 sider lang😅
Min sønn er snart 3 mnd og jeg har ammet han siden han ble født, men nå har jeg valgt å slutte rett og slett fordi det ikke funker for meg. Min sønn er godt kjent med MME så det er ikke noe problem.

Det jeg lurer på er dere på har klart å stoppe melkeproduksjonen å miste melka. Hvordan gjorde dere det, og hva gjorde dere på natta? 
Jeg trapper forsiktig ned nå. Ammer kun 2 ganger i døgnet også prøver jeg å håndmelke ut nok til at sprengen forsvinner, men jeg må allikavel stå opp mellom 1-2 ganger om natta for å lette på trykket slik at det ikkje skal bli brystbetennelse. 

Hva kan jeg gjøre annerledes? 
nå skal det sies at det kun er tredje dagen med nedtrapping, men allikevel.. trenger hjelp. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe i veien for å delamme eller pumpe deg og ha den produksjonen du har nå videre? Det er jo ikke slik at det trenger å være enten full amming eller null amming :) Veldig mange mødre gjør begge deler. 

Anonymkode: a320b...99a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det noe i veien for å delamme eller pumpe deg og ha den produksjonen du har nå videre? Det er jo ikke slik at det trenger å være enten full amming eller null amming :) Veldig mange mødre gjør begge deler. 

Glemte å nevne at jeg har itillegg hatt flere tette melkeganger, melkeblemmer og soppinfeksjon og føler det er noe hele tiden, også er det det med at jeg ikke får sove hele natten når han gjør det fordi jeg må opp å tømme meg. Det merker jeg veldig godt når ettermiddagen kommer. Jeg ønsker å vere 100% der for sønnen min, og da uthvilt slik at jeg kan hjelpe han best mulig.

AnonymBruker
Skrevet
Kaatrine skrev (5 minutter siden):

Glemte å nevne at jeg har itillegg hatt flere tette melkeganger, melkeblemmer og soppinfeksjon og føler det er noe hele tiden, også er det det med at jeg ikke får sove hele natten når han gjør det fordi jeg må opp å tømme meg. Det merker jeg veldig godt når ettermiddagen kommer. Jeg ønsker å vere 100% der for sønnen min, og da uthvilt slik at jeg kan hjelpe han best mulig.

Dessverre er det lite sannsynlig at du får fulle netter med søvn selv om du slutter å amme. De aller fleste barn på den alderen trenger fortsatt mat opptil flere ganger per natt, og uansett er det vanlig at barn (i alle fall i perioder) har mange oppvåkninger ila en natt frem til de er flere år gamle. Så hvis man gir bare MME må man jo da gjerne stå opp og ordne med flaske etc i stedet for å legge baby til brystet i senga og slumre seg gjennom ammingen. 

Jeg fikk brystbetennelse 5 ganger de første 3 mnd som følge av tette melkeganger jeg ikke fikk løst opp i, og hadde vel tette melkeganger sikkert 20 ganger ila de første 3 mnd, men plutselig var det slutt på det, og nå er det over 1 mnd siden sist (min er 4,5 mnd nå) :) Dette er mest vanlig i starten, og så går det seg til.

Men dersom du ønsker å slutte å amme når pga dette er det i alle fall superviktig at du trapper veldig sakte ned siden du lett får tette melkeganger. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...