AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:38 #21 Del Skrevet tirsdag kl 06:38 Det går helt fint uten også. Jeg fikk ikke tak i billetter til Eiffeltårnet og Louvre, men kjøpte på stedet. Bare prøv å unngå helg hvis dere reiser før helgen så anbefaler jeg dere å få unna sånne ting først også bare nyte paris resten. Billetter til attraksjoner er dyre, så skjønner godt at dere ikke fikk det også. Anonymkode: 19791...cb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:43 #22 Del Skrevet tirsdag kl 06:43 https://www.hotels.com/go/france/paris Paris er en attraksjon i seg selv – også helt uten billetter. Anonymkode: 2f724...192 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet tirsdag kl 09:51 #23 Del Skrevet tirsdag kl 09:51 Det er bare å stille seg i kø på museum eventuelt å være der grytidlig eller sent på kvelden. Du kommer deg inn Kan tipse om Diormuseet om du liker mote. Katakombene kan nok være utsolgt. ET kan du og stå i kø for og på kvelden er det ofte lett å komme inn fort. Eventuelt kan du bestille bord på en av restaurantene i ET men er er dyre. Cruise på Seinen gjerne med middag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet tirsdag kl 10:03 #24 Del Skrevet tirsdag kl 10:03 Med bare halvannen dag ville jeg uansett prioriert å bare oppleve byen - gatelivet, kaféene, alt som helt fint kan sees fra utsiden. Det er på litt avstand Eiffeltårnet er mest spesielt - er du oppe i det er det et hvilket som helst utkikkstårn, og utsyn ovet Paris får du like fint og helt gratis og billettløst fra Sacre Coeur-høyden. Paris har ting å oppleve på hvert gatehjørne, dette er et ikke-problem. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:07 #25 Del Skrevet tirsdag kl 13:07 Det er nå til fredag, vi får én hel dag nå til fredag. Fri dag, langfredag. Det er jo fridag overalt tenker jeg. Så…ja de er litt skuffet selv. Men vi får se utenfra, og forsøke å kjøpe på stedet, som dere anbefaler. Kanskje Litt mere tid til shopping kanskje. To dager i Disneyland får vi, så fin tur blir det jo okke som. Anonymkode: 3adeb...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:19 #26 Del Skrevet tirsdag kl 18:19 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis man ikke har billetter er det så å si umulig å komme inn på attraksjoner som Louvre, Musée d'Orsay, Eiffeltårnet o.s.v. nåtildags. Skjønner godt at TS er skuffet; klart man kan gå rundt å ta inn stemningen, men jeg er enig i at det er kjipt å være i en verdensby uten å få med noen av hovedattraksjonene. Et par tips: I stedet for Eiffeltårnet kan dere forsøke å få tak i billetter til Tour Montparnasse. Super utsikt, og bonus at man faktisk ser Eiffeltårnet. Musée Rodin er et av mine favorittsteder i Paris; interessant utstilling og vakker hage. Lunsj og rosévin i hagen er vidunderlig! Har ikke vært avsindig folksomt de gangene jeg har vært der, så verdt å forsøke å få tak i billetter. Anonymkode: e5015...753 Jeg vil også anbefale å bare legge kveldsturen til Eiffeltårnet selv om man ikke har billetter! Lysshow, masse folk og god stemning. Anonymkode: 7e682...a59 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:26 #27 Del Skrevet tirsdag kl 18:26 AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 18.07): Kan dere ikke bare nyte Paris ❤️ Anonymkode: a386c...59c Det er derfor hen spør...? Anonymkode: 4bba7...bc7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:51 #28 Del Skrevet tirsdag kl 21:51 AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 19.17): Jeg tenkte på louvre og catacomber el hva de heter, bl a. er det noe fler? Har halvannen dag å fylle med noe. Anonymkode: 3adeb...954 Tror det finnes «drop in» billetter til både Louvre og Eiffeltårnet. Var i Paris i høst, heis-billettene til Eiffeltårnet var utsolgt, men vi kjøpte «gå-trappa-billetter». Du kommer ikke til topps, men gøy allikevel. Pesa meg opp trappene 😅 Louvre: Har kveldsåpent noen kvelder i uka. Færre folk utover kvelden. Anbefales på det sterkeste!! Men velg ut 10-12 ting du virkelig ønsker å se, hvis du ikke ønsker å bare gå og titte. Begge disse stedene hadde billettsalg i luka. Ikke mye kø som jeg kunne se, men les deg opp på når det er peak-time rundt omkring. Anonymkode: 07ddb...251 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet onsdag kl 01:22 #29 Del Skrevet onsdag kl 01:22 AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 19.17): Jeg tenkte på louvre og catacomber el hva de heter, bl a. Anonymkode: 3adeb...954 Hvorfor vil du besøke Louvre? Fordi det er en kjent attraksjon i Paris og du er hovedsaklig er interessert i å se det mest kjente verket der, Mona Lisa? Eller fordi du er kunstinteressert og det er flere kunstverk du gjerne vil se? Hvis det er førstnevnte; dropp det. Hvis sistnevnte; undersøk om det er tilgjengelige omvisningsbilletter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:33 #30 Del Skrevet onsdag kl 01:33 AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 18.50): Mener du helt seriøst at de burde påkostet seg attraksjonsbilletter på deg i tillegg til turen? Du føler ikke qt du kanskje er en smule utakknemlig her nå eller? 😅 Anonymkode: d6bbc...0bd Nei, ingen har påstått noe slikt. Anonymkode: a26a6...22d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:24 #31 Del Skrevet onsdag kl 08:24 Hva med å bare bli med på en guidet tur i Paris, med fokus på et tema dere er interessert i. Jeg mener ikke full turbuss og greier, men en lokal som har funnet en nisje, og tar en mindre gruppe med på gåtur eller bruker kollektivtrafikk over lengre avstander. I byer som Paris finnes gjerne sånne turer med et hav av ulike temaer, mat og drikke, kunst, skulptur, arkitektur, loppemarked og bruktbutikker, for eksempel. På sånne turer får man også muligheten til å få med seg litt av byen, og kanskje finne steder man vil gå tilbake til. Ellers, om dere vil på museum og det er lange køer, kan det være en ide å finne de som er mindre og ikke så kjente. Er det lang kø på Louvre, så dra heller på for eksempel det koselige middelaldermuseet som ligger rett i nærheten. Det er såpass lite og ukjent at om det i det hele tatt er kø der er den kortere enn ved Louvre. Husk også at jo større et museum er, jo lenger tid tar det å gå gjennom det. Har dere begrenset tid, kan det hende det spiser for mye av ferien deres. Ellers støtter jeg andre her. Bare gå gatelangs og se hva dere oppdager. Bruk eventuelt en guidebok eller få tips på hotellet om dere vil ha en liten plan bak. Det er ikke krise om dere ikke får med dere de mest populære attraksjonene denne gang. Paris forsvinner ikke, og ligger såpass nære oss at det er gode muligheter for å reise tilbake og få det med seg en annen gang. Anonymkode: ec640...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:33 #32 Del Skrevet onsdag kl 08:33 Versailles er jo rett utenfor Paris Anonymkode: ea1e3...4bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 18:35 #33 Del Skrevet onsdag kl 18:35 AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 19.14): Jeg er ikke stresset, men når jeg først skal til Paris, så ønsker jo innom noen museer og slikt. Jeg sa ikke, de har ikke kjøpt billetter, som klagende, mer faktagivende Anonymkode: 3adeb...954 du trenger ikke billetter for å gå til Louvre.. I tillegg, det er hundrevis av rare museum i Paris, noen gratis.. Bare Louvre kan ta 2 dager for å se alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 18:36 #34 Del Skrevet onsdag kl 18:36 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 17.56): Hv kn vi gjøre? Noen med litt inside information? Fått påsketur til Paris, av familien, med familien, men de har ikke tenkt på at vi burde kanskje hatt billetter til attraksjoner. Så, null og nada. Alt er utsolgt, da Jeg sjekket nå!!☹️☹️ så noen forslag? Blir alt lagt ut på nett, eller er det mulig å kjøpe noen type billetter der? Andre kjente attraksjoner rett utenfor Paris, ev? Attraksjoner i Paris som ikke krever billetter el noe?? Anonymkode: 3adeb...954 her, ts : https://no.tripadvisor.com/Attractions-g187147-Activities-c49-Paris_Ile_de_France.html sjekk lista på venstre, du har alt mulig kategorier å velge mellom.. Endret onsdag kl 18:38 av NatNat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:43 #35 Del Skrevet onsdag kl 18:43 Hvis du bare har noen få dager i Paris, TS så ville jeg ikke prioritert Louvre. Påsken er jo høysesong i Paris og det vil være kø og stappfullt av folk der uansett om du får booket billet på forhånd. Det vil ta nesten hele dagen, og du får ikke sett halvparten en gang. Så med mindre du har kreft i siste fase og bare MÅ se Mona Lisa før du går bort så anbefaler jeg å ta Louvre en annen gang. Det er tusenvis av ting å gjøre i Paris som du vil få like stort utbytte av. Anonymkode: b9278...331 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:49 #36 Del Skrevet onsdag kl 18:49 Jeg forstår det som at dere er en barnefamilie som reiser, og med utålmodige barn forstår jeg behovet for å slippe køer. Synes du får en del merkelige svar her. Hva liker barna å gjøre? Blir de med i parken, eller er det teit? Anonymkode: 97929...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:18 #37 Del Skrevet onsdag kl 22:18 Dra til Montmartre (turistfelle de lux, men likevel fint), se Sacre Coeur og utsikten over Paris. Dra til Le Marais, sitt på fortauskafeer og bare ta inn Paris. Dra til Champs Elysees, betal det hvite ut av øyet for en kaffe og iskrem på en av de dyreste-i-verden-kafeene der og kikk i vinduene til alle designbutikkene. Bare for å ha vært der. Gå i en park. Gå over en bro over Seinen. Dra til Latinerkvarteret. Dra til en afrikansk kafe ved Gare du l'Est og røyk vannpipe. Les en guidebok eller søk på nett og se alt hva man kan gjøre og se i Paris. Du trenger ingen billetter, og du kommer sikkert tilbake til Paris en dag der du kan planlegge museer og annet. Louvre er et helvete, hvis du må dit anbefaler jeg å dra dit kort tid før stengetid, planlegge hva du vil se på forhånd (5-6 verker) og så ut. Da får man også lett billett uten kø. Oppsøk heller andre museer. Anonymkode: bc283...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå