AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Mannen har et hyggelig vennepar som litt impulsivt har meldt ut at de kommer på besøk til byen vi bor i på 16.og 17.mai. De skal bo på hotell. Vi bor i en liten leilighet med to soverom like ved stuen, og siden våre to små barn ikke sovner mens det er gjester hos oss som prater i stua, har vi alltid avsluttet besøk når det nærmer seg leggetid. Vi har invitert venneparet på besøk til oss både 16. og 17.mai, men for min mann sitter det veldig langt inne å informere gjestene om at når det nærmer seg leggetid for barna, er det også tid for å gå videre. På 17.mai har vi også familie på besøk men de har selv barn og vet hvordan det er. Ungene får være oppe litt lengre den dagen, men det er 16.mai som bekymrer meg mest. Jeg har foreslått at min mann og venneparet kan ta en tur til byen eller hotellet f.eks og ta noen glass vin der på 16.mai når det nærmer seg leggetid for ungene. Så kan jeg fikse med alt som skal gjøres med kveldsstell, rydding,vasking og pynting til dagen etter. Men dette er min mann sterkt i mot. Han mener at vi ikke kan la oss styre av ungene, og hvis de sover dårlig en natt pga besøk må det være greit, uansett om dagen etter er 17.mai med fullt program. Gjestene er glade i lange rødvinskvelder og blir gjerne til 1-2 tiden på natt om muligheten byr seg. Dette har skjedd før og ført til sure trøtte unger dagen etter. Derfor mener jeg at mannen bør si til dem at dette ikke er noe god løsning. 17.mai skal vi tidlig opp alle sammen, og jeg vet at dagen blir tung hvis ungene ikke er opplagt. Hva gjør man egentlig i en slik situasjon? Er jeg rar som reagerer på dette? Anonymkode: 2fcf5...819 10
AnonymBruker Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april Helt enig i at gjestene skal få beskjed om at det er best om de drar til barnas leggetid. Dette bør mannen din også ha forståelse for. Jeg ville bare sagt at sånn er det, til mannen også, og sagt fra til gjestene. Tipper de skjønner det godt, og at det er mannen din som gjør det til en altfor stor sak at man må si fra. Har selv to små barn i en lytt leilighet, og måtte gjort akkurat det samme selv. Før jeg fikk barn, hadde jeg selvsagt hatt forståelse for at det var sånn hos andre med barn. Anonymkode: 60dcd...e82 19 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april Hvorfor kan ikke DU informere dem selv da? Anonymkode: 60ee1...364 13 6
AnonymBruker Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april Jeg synes det var realt gjort av deg å gi ham muligheten til å stikke ut med venneparet mens du ble hjemme med barna og fikset ting til dagen etter. Men jeg skjønner ham også. Folk er veldig ulike når det kommer til dette! Mine varn er vant til litt lyd når de legger seg, og slik jeg husker fra da jeg var lita og foreldrene mine hadde selskap, var det bare koselig å ligge og lytte til de rare voksenlydene og latter og prat. Det er litt opp til dere. Men jeg anbefaler veldig en livsstil der barna ikke styrer de voksne, men lærer seg til å være fleksible. Når vi er på hyttetur med storfamilien, for eksempel, legger mine barn seg uten å mukke, mens min brors barn MÅ ha det helt stilt, vi får til og med ikke lov til å spille yatzy om kveldene pga lydene fra tærningene, og nåde den av oss som skulle komme til å le eller noe.... Da blir det et stygt blikk fra min bror og hans kone. Anonymkode: 1b223...b0c 24 6
AnonymBruker Skrevet 14. april #5 Skrevet 14. april Du er ikke rar og mannen din er urimelig. Tenker at fest 16. mai er mer for de uten barn da.. 17. mai med små barn er vel slitsomt nok om man ikke skal være klein og ikke ha sovet i tillegg.. Har de ikke andre de vil møte i byen når de skal dit på besøk? Anonymkode: 060a3...25a 11 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #6 Skrevet 14. april jeg er for å lære barn å sovne med besøk for egen del men nå er det nå en gang slik sutasjonen er hos dere så da må dere si fra at klokka 19 er det leggetid og null gjester.. Anonymkode: 3adf0...13a 8 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #7 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det var realt gjort av deg å gi ham muligheten til å stikke ut med venneparet mens du ble hjemme med barna og fikset ting til dagen etter. Men jeg skjønner ham også. Folk er veldig ulike når det kommer til dette! Mine varn er vant til litt lyd når de legger seg, og slik jeg husker fra da jeg var lita og foreldrene mine hadde selskap, var det bare koselig å ligge og lytte til de rare voksenlydene og latter og prat. Det er litt opp til dere. Men jeg anbefaler veldig en livsstil der barna ikke styrer de voksne, men lærer seg til å være fleksible. Når vi er på hyttetur med storfamilien, for eksempel, legger mine barn seg uten å mukke, mens min brors barn MÅ ha det helt stilt, vi får til og med ikke lov til å spille yatzy om kveldene pga lydene fra tærningene, og nåde den av oss som skulle komme til å le eller noe.... Da blir det et stygt blikk fra min bror og hans kone. Anonymkode: 1b223...b0c Men dette er ikke alltid noe barn kan læres. Folk er forskjellige på hvor lett/tungt de sover og barn er forskjellige på hva som gjør dem engstelige av bråk om natta. Min samboer har helt motsatt opplevelse av deg der han husker vonde minner, redsel og frykt fra kvelder når foreldrene hadde besøk med alkohol etter leggetid. Og det er jo fint at barn får en god natts søvn før en dag med kanskje mye program som de har gledet seg til. Anonymkode: 060a3...25a 4 6
AnonymBruker Skrevet 14. april #8 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes det var realt gjort av deg å gi ham muligheten til å stikke ut med venneparet mens du ble hjemme med barna og fikset ting til dagen etter. Men jeg skjønner ham også. Folk er veldig ulike når det kommer til dette! Mine varn er vant til litt lyd når de legger seg, og slik jeg husker fra da jeg var lita og foreldrene mine hadde selskap, var det bare koselig å ligge og lytte til de rare voksenlydene og latter og prat. Det er litt opp til dere. Men jeg anbefaler veldig en livsstil der barna ikke styrer de voksne, men lærer seg til å være fleksible. Når vi er på hyttetur med storfamilien, for eksempel, legger mine barn seg uten å mukke, mens min brors barn MÅ ha det helt stilt, vi får til og med ikke lov til å spille yatzy om kveldene pga lydene fra tærningene, og nåde den av oss som skulle komme til å le eller noe.... Da blir det et stygt blikk fra min bror og hans kone. Anonymkode: 1b223...b0c Enig i denne. samme med ene søsteren min sine barn. Var på hyttetur med dem en gang, blir første og siste hytteturen for å si det slik:) gidder ikke å sitte å hviske etter kl19 og at vi voksne ikke kan ha en hyggelig kveld. Da kunne vi like så godt leid 2 hytter. Barn burde tåle vanlige huslyder og prat etter leggetid. Nå snakker jeg ikke om «festing», men normal prating og en hyggelig vennekveld Anonymkode: 7b057...1b3 24 5
AnonymBruker Skrevet 14. april #9 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes det var realt gjort av deg å gi ham muligheten til å stikke ut med venneparet mens du ble hjemme med barna og fikset ting til dagen etter. Men jeg skjønner ham også. Folk er veldig ulike når det kommer til dette! Mine varn er vant til litt lyd når de legger seg, og slik jeg husker fra da jeg var lita og foreldrene mine hadde selskap, var det bare koselig å ligge og lytte til de rare voksenlydene og latter og prat. Det er litt opp til dere. Men jeg anbefaler veldig en livsstil der barna ikke styrer de voksne, men lærer seg til å være fleksible. Når vi er på hyttetur med storfamilien, for eksempel, legger mine barn seg uten å mukke, mens min brors barn MÅ ha det helt stilt, vi får til og med ikke lov til å spille yatzy om kveldene pga lydene fra tærningene, og nåde den av oss som skulle komme til å le eller noe.... Da blir det et stygt blikk fra min bror og hans kone. Anonymkode: 1b223...b0c Høres ekstremt ut. Sånn er det ikke her. ts Anonymkode: 2fcf5...819 2
Gjest jegerrinne Skrevet 14. april #10 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jeg er for å lære barn å sovne med besøk for egen del men nå er det nå en gang slik sutasjonen er hos dere så da må dere si fra at klokka 19 er det leggetid og null gjester.. Anonymkode: 3adf0...13a Samme tenker jeg. Vi var veldig opptatt av at ungene skulle bli vandt til lyd, biler som stod å gikk, lastebil og traktor som starter å kjører, musikk, folk som kom å gikk i dører, prat, tv, osv Men siden barna til ts ikke er blitt vant til dette, så enten så får ungene være lengre oppe, eller at mannen evnt drar ut
AnonymBruker Skrevet 14. april #11 Skrevet 14. april 16 mai bør jo ungene få sove, så ikke hele 17 mai blir preget av sure, trette og gretne unger. Hadde heller tatt rødvinen på kvelden 17 mai jeg, så slipper en sure og trette foreldre også. Anonymkode: 1e675...80c 8 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #12 Skrevet 14. april Jeg er helt for å venne barna til å sovne og sove med noe lyder i huset/leiligheten. Men å starte en slik tilvenning til lyd 16. mai, når dagen etter er 17. mai, hvor barna allerede er fulle av forventning og har et langt program - det er rett og slett idioti og viser lite omtanke for barna! På toppen av det hele skal barna venne seg til lyder med å ha folk i hus som de sjelden ser, ergo blir det mer usikkerhet rundt lydene, de kjenner ikke igjen stemmene og latter og lyder. At mannen din ikke vil ut på byen, det er jo hans valg, men å holde egne barn våkne til langt på kveld/natt, natten før 17. mai av den grunn, det hadde vært helt uaktuelt. Hadde det vært meg hadde jeg bedt dem på middag 16. mai, men også informert på forhånd at barna sover så dårlig at dere ikke har besøk etter (f.eks.) kl 19, men at du allerede har sagt til mannen at han og gjestene gjerne kan dra på byen og ha det artig videre. Så får heller mannen selv si nei til gjestene, om han ikke vil ut. Anonymkode: d33a2...2c4 10 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #13 Skrevet 14. april Jeg sms du/dere er rare som ikke kan legge barna til vanlig tid selv om dere har gjester i huset. Videre er problemet ditt ikke at mannen ikke INFORMERER dem om det du tydeligvis har bestemt, men han er jo ikke enig. Han ønsker besøk etter kl.19. Der er jeg enig med ham, men det er jo du som må bli enig. Jeg syns dere er rare som diskuterer leggetid én måned i forkant. Anonymkode: 4e0c7...f56 4
AprilLudgate Skrevet 14. april #14 Skrevet 14. april Jeg tenker at rødvinskveld ikke har noen plass i 17.mai feiring overhodet. Så den kampen hadde jeg tatt nå. Stå støtt i det. Jeg hadde latt gjester drikke et par enheter til middagen, men mer enn det = ta det på et serveringssted. Dette er BARNAS dag, ikke voksnes drikkedag. Og om man vil drikke endel, så besøker man ikke barnefamilie når alkoholen skal frem. 7 1
AprilLudgate Skrevet 14. april #15 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i denne. samme med ene søsteren min sine barn. Var på hyttetur med dem en gang, blir første og siste hytteturen for å si det slik:) gidder ikke å sitte å hviske etter kl19 og at vi voksne ikke kan ha en hyggelig kveld. Da kunne vi like så godt leid 2 hytter. Barn burde tåle vanlige huslyder og prat etter leggetid. Nå snakker jeg ikke om «festing», men normal prating og en hyggelig vennekveld Anonymkode: 7b057...1b3 Enig at de burde, men ikke alle klarer det og strever ekstremt med sovingen. Og da er ikke 17.mai tiden å begynne på, ungene får jo dagen ødelagt av å kombinere lite søvn med overgira forventning+masse støy og ståk selve dagen. Hadde jeg vært gjesten hadde jeg hatt full forståelse og gjerne tatt kvelden ute/på hotellet. Hylgråtende overtrøtte dritsure unger er ikke gøy for noen. 5
AnonymBruker Skrevet 14. april #16 Skrevet 14. april Enten drar de når barna skal legge seg eller setter seg ute på verandaen, hagen osv. her må både din mann og venneparet respektere deg og barna. Anonymkode: 5c4e9...e21 3
Daisy-love Skrevet 14. april #17 Skrevet 14. april 16.mai er dagen der en løper rundt og fikser siste resten, og barna bør virkelig komme seg i seng til normale tider, for at både de og de rundt de skal få en best mulig dag. Her hadde jeg satt klare grenser. 17.mai har en litt mer å gå på, særlig siden det er en lørdag, men regner med barna kan legge en demper på kvelden enten med å være hyper eller i total meltdown, eller så sovner de fra alt 🤪 Umulig å vite på forhånd, men 16.mai hadde vært strengt her, for dagen etter er lang og slitsom nok fra før av. Fint av deg å foreslå å ta barna og din mann går ut, da er du jo på tilbudssiden. Utover det så støtter jeg deg. 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #18 Skrevet 14. april Jeg har barn som hadde sovet selv om korpset stakk innom, men jeg forstår allikevel problemstillingen. 16. mai festing ville vært uaktuelt med barn i hus. 17. mai hadde jeg sagt kunne være hans leggedag. Anonymkode: 626e2...b38 3
AnonymBruker Skrevet 14. april #19 Skrevet 14. april Syns det er greit p følge normale leggetider 16., men 17. må det vøre greit p vøre sent i seng, er jo ikke hverdag 18 i år. Anonymkode: 9ebdf...9e8 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #20 Skrevet 14. april 16 mai er ikke dagen for lange besøk ut over kvelden. Særlig mamma må opp og ordne klærne osv før toget. Og det er mye som skal gjøres den dagen. Jeg hadde ikke akseptert besøk etter kl 20 den 16. mai Anonymkode: 8ed9d...dd8 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå