Gå til innhold

Nabo med mye penger som alltid er med på konkurranser for å vinne varer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Konkurranser er gøy, og velstående folk må jo få lov til å ha det gøy de også.
Så er det jo også sånn at mange velstående folk er velstående nettopp fordi de er god på å spare eller er litt gjerrige og benytter seg av gode tilbud.

At folk deltar i konkurranser gjør meg ingenting, og jeg har overhodet ikke fordommer mot voksne folk som deltar i konkurranser. Jeg har derimot litt fordommer mot de som deltar i falske konkurranser der det er opplagt at det er bare tull og svindel. F.eks. sånne "Vi har et lager med 1386 iPhones som ikke kan selges fordi de har en liten ubetydelig skjønnhetsfeil, så nå gir vi bort gratis! Bare skriv *teit ord* i kommentarfeltet og følg linken du får!"

Anonymkode: 529f8...91d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva tenker dere om folk som skriver drøssevis av innlegg som starter med "Hva tenker dere om folk som..."?

Anonymkode: a8e39...d18

Dem tenker jeg mitt om 😅 De som deltar i undersøkelser tenker jeg derimot ingenting om, det må være deres egen sak.

Jeg har selv hatt både god og dårlig råd. Hele tiden har jeg spilt mine faste rekker i lotto, som teknisk sett betyr at om jeg tar toppgevinsten blir det mindre utbetalt til de andre vinnerne. Jeg har Flaxkalender hver jul. Jeg svarer også på undersøkelser når jeg har vært på kino eller teater, hvor jeg kan vinne gratisbilletter. En sjelden gang vinner jeg, som betyr at noen andre som ellers ville vunnet ikke gjør det. Jeg handler også varer på tilbud, selv om jeg har råd til å vente til de kommer til full pris. 

Facebook-konkurranser deltar jeg ikke i, men da fordi jeg vet det spammer ned feeden hos andre. Ikke fordi jeg synes det er moralsk forkastelig å vinne noe selv om man har god råd.

Anonymkode: 59ee9...9cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 15.09):

Altså, jeg vet at alle har rett til å være med, det er bare så sært at hun er med heeele tiden, år etter år.

Anonymkode: ab50b...a3c

Du må jo være inne på disse konkurransesidene, siden du får med deg at hun deltar. Hvorfor bruker du tid på det, hvis du ikke har noen interesse av å delta?

Kan det tenkes at du er litt misunnelig på hennes vinnerlykke? Men istedenfor å si det som det er, så skyter du på henne og bruker "fattige" som et skalkeskjul for å mene at hun ikke burde delta? 

Anonymkode: fe104...d2a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker ingenting om folk som har godt med penger og likevel deltar i konkurranser. 

Jeg tenker en del om de som lurer på det. 

Anonymkode: fc567...3f1

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow jeg tenker du må slutte å legge deg opp i andre saker, TS! Det er da ikke noe inntektskrav for å delta i konkurranser! Skjerp deg.

Anonymkode: 2e76d...a91

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du er åpenbart deltaker i disse konkurransene selv. Hvor mye tjener du? Hvilke deltakere tjener minst? I følge din egen logikk må alle som tjener mer enn den fattigste trekke seg fra konkurransen og la ham/henne vinne. 

Da er det selvfølgelig ingen som gidder å delta i konkurranser lengre, arrangørene når ikke ut til publikummet sitt, og hele poenget med konkurransene forsvinner fullstendig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (5 timer siden):

TS, du er åpenbart deltaker i disse konkurransene selv. Hvor mye tjener du? Hvilke deltakere tjener minst? I følge din egen logikk må alle som tjener mer enn den fattigste trekke seg fra konkurransen og la ham/henne vinne. 

Da er det selvfølgelig ingen som gidder å delta i konkurranser lengre, arrangørene når ikke ut til publikummet sitt, og hele poenget med konkurransene forsvinner fullstendig.

Det synes jeg er helt riktig slik TS beskriver det.

Anonymkode: 03983...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurransene er ikke veldedighet. Du må gjerne tenke slik og derfor ikke delta selv om du mener det er rett, men det betyr ikke at det er en sannhet som alle andre skal følge. Kanskje naboen din ikke er så velstelt som det ser ut til, eller hen bare liker litt spenning i hverdagen. Den som ikke deltar, vinner heller ikke. Tenker du det samme om lotto? 

Anonymkode: 50da1...19d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 15.08):

Ja det er her kjernen ligger, det er nettopp det at hun hele tiden er med på sånne konkurranser, navnet hennes dukker opp i sånne tråder flere ganger daglig, og det har det gjort i mange år. Er vel det jeg syns er så merkelig, spesielt når man er såpass velstående som hun er.

Er det så mange konkurranser at hun kan delta på mange om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg dine kamper, kjære du. Dette er ingenting å bruke energi på.

Anonymkode: 3db54...d3e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mer rart at voksne folk driver å er med på alt av konkurranser på some enne inntekten/formuen de har

Anonymkode: 88a29...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 15.08):

Ja det er her kjernen ligger, det er nettopp det at hun hele tiden er med på sånne konkurranser, navnet hennes dukker opp i sånne tråder flere ganger daglig, og det har det gjort i mange år. Er vel det jeg syns er så merkelig, spesielt når man er såpass velstående som hun er.

Flere ganger daglig? Jobber hun ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Portia Catonis skrev (På 15.4.2025 den 11.00):

Hun har garantert deltatt i minst 10 ganger flere konkurranser enn deg. 

Antageligvis 😅 Jeg er ikke så ivrig på å delta i slike konkurranser. 1. desember vant jeg faktisk i julekalenderen til Tilbords, men da var det én vinner pr. butikk og sikkert ikke så mange som hadde oppdaget den ennå.

Anonymkode: eebc8...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 14.51):

Hva tenker dere om mennesker som er velstående og har mye penger og mye verdier, som hele tiden deltar på konkurranser på Facebook og Instagram for å vinne varer? Alt fra påskeegg, kaker, lunsj/middag for to, klær.. ja alt som er mulig å være med på av sånt. Hun vinner stadig vekk et eller annet. Jeg tenker selv at hun lett som bare det kunne kjøpt disse varene selv om hun ønsket det, uten at det merkes på lommeboken i det hele tatt. Hva med alle som virkelig hadde fortjent å vinne litt sånt, de som sliter med å endene til å møtes? Jeg deltar ikke disse konkurransene fordi jeg syns andre fortjener mer enn meg å vinne. Selv om jeg har lav inntekt, så er det så mange flere som har så mye mindre enn meg. Men så irriterer det meg at denne naboen stadig vekk deltar og vinner. Det er ingen andre facebookvenner jeg ser som deltar, det er alltid den samme naboen.

Jeg tenker det  ikke er tilfeldig denne personen er "velstående".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på «too good to go», selv om jeg har råd til matvarene. I følge ts sin logikk bør jeg slutte med det øyeblikkelig. 

Anonymkode: 38192...909

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har en venninne som ofte vinner på konkurranser på facebook, elsker når hun tagger meg i de fordi da vinner jeg også noen ganger :) Prøver å bli flinkere til å delta selv og, det er jo gøy å vinne noe bare ved å skrive "god påske" eller tagge en venn. 

Anonymkode: 0efeb...2ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vant nå i påsken på en konkurranse. Bør melde butikken og be de trekke opp igjen. Beklager.

Anonymkode: 96ec7...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltar selv av og til i lignende konkurranser, men aldri på facebook, instagram e.l., nettop fordi jeg vet det kan finnes "venner" med altfor mye fritid som overanalyserer alt som dukker opp i feeden deres.

Vinner jeg noe jeg ikke har bruk for gir jeg det videre til noen som trenger det.

Å ikke delta i konkurranser fordi andre trenger gevinstene mer er heller tåpelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...