AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:51 #1 Del Skrevet mandag kl 12:51 Hva tenker dere om mennesker som er velstående og har mye penger og mye verdier, som hele tiden deltar på konkurranser på Facebook og Instagram for å vinne varer? Alt fra påskeegg, kaker, lunsj/middag for to, klær.. ja alt som er mulig å være med på av sånt. Hun vinner stadig vekk et eller annet. Jeg tenker selv at hun lett som bare det kunne kjøpt disse varene selv om hun ønsket det, uten at det merkes på lommeboken i det hele tatt. Hva med alle som virkelig hadde fortjent å vinne litt sånt, de som sliter med å endene til å møtes? Jeg deltar ikke disse konkurransene fordi jeg syns andre fortjener mer enn meg å vinne. Selv om jeg har lav inntekt, så er det så mange flere som har så mye mindre enn meg. Men så irriterer det meg at denne naboen stadig vekk deltar og vinner. Det er ingen andre facebookvenner jeg ser som deltar, det er alltid den samme naboen. Anonymkode: ab50b...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:01 #2 Del Skrevet mandag kl 13:01 Jeg har ikke dårlig råd, men deltar gjerne i konkurranser der man kan vinne ting. Har absolutt råd til å kjøpe tingene jeg har vunnet, men er gøy å vinne dem for det. Ville blitt forbauset om noen tenkte at det var dårlig gjort. En gang vant jeg våtfor kattemat verdt mange hundre kroner. Har holdt på med sånt siden jeg var barn. Jeg tar også imot bursdagsgaver fra butikker osv. Anonymkode: 0cd15...125 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet mandag kl 13:03 #3 Del Skrevet mandag kl 13:03 De har fullt lov til å være med på slike konkurranser. 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:05 #4 Del Skrevet mandag kl 13:05 Jeg synes vel sånn generelt at det er litt sært med etablerte, voksne mennesker som deltar i veldig mange sånne konkurranser hele tiden, men jeg klarer ikke irritere meg noe over at folk som ikke har særskilt økonomisk behov for å vinne slike trekninger deltar i dem. Hyggeligere når de som trenger det mest vinner, kanskje, men ikke noe umoralsk eller ugreit i at andre også deltar. Hvis disse konkurransene hadde vært ment som en måte å subsidiere folk i nød på, da hadde de hatt en helt annen form enn de har og helt andre kriterier for å trekke en vinner. De er markedsføringsstunt på samme måte som tilbud er det. Og jeg synes alle som vil kan være med på det. Jeg synes også det er helt ok at folk med god økonomi handler i datodisken i matbutikker, for eksempel. Synes også det er helt greit at de låner bøker på biblioteket, selv om det kan gjøre ventetiden lengre for folk som må prioritere andre ting enn å kjøpe bøker. Eller at de kjøper rabatterte, antallsbegrensede early bird-billetter til div. arrangementer selv om de fint kunne betalt fullpris. Eller at de tar stipend hvis de skal studere. Man kan selvfølgelig problematisere det, men jeg tenker at hun vel bare synes vel det er gøy å delta i sånt og gøy å vinne uansett. I mitt hode er det litt fremmed at folk gidder å metodisk delta på alt sånt, men det er ikke i mitt hode noe moralsk i veien med det. Anonymkode: d8b04...4ba 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:06 #5 Del Skrevet mandag kl 13:06 Jeg tenker de har akkurat like mye rett til å være med på konkurranser som alle andre, det er ikke veldedighet. Anonymkode: 1f77f...d26 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:06 #6 Del Skrevet mandag kl 13:06 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva tenker dere om mennesker som er velstående og har mye penger og mye verdier, som hele tiden deltar på konkurranser på Facebook og Instagram for å vinne varer? Anonymkode: ab50b...a3c Hva er formuesgrensen for å delta i konkurranser? Anonymkode: 8293a...7ff 18 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:08 #7 Del Skrevet mandag kl 13:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes vel sånn generelt at det er litt sært med etablerte, voksne mennesker som deltar i veldig mange sånne konkurranser hele tiden, Ja det er her kjernen ligger, det er nettopp det at hun hele tiden er med på sånne konkurranser, navnet hennes dukker opp i sånne tråder flere ganger daglig, og det har det gjort i mange år. Er vel det jeg syns er så merkelig, spesielt når man er såpass velstående som hun er. Anonymkode: ab50b...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:09 #8 Del Skrevet mandag kl 13:09 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker de har akkurat like mye rett til å være med på konkurranser som alle andre, det er ikke veldedighet. Anonymkode: 1f77f...d26 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er formuesgrensen for å delta i konkurranser? Anonymkode: 8293a...7ff Altså, jeg vet at alle har rett til å være med, det er bare så sært at hun er med heeele tiden, år etter år. Anonymkode: ab50b...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:14 #9 Del Skrevet mandag kl 13:14 Selv om du mener at det er en moralsk greie at konkurranser der man kan vinne ting kun er for de som ikke har råd til å kjøpe dem, så er det ikke sånn. Konkurranser er for alle. De er gjerne reklamestunt som er ment å nå så mange som mulig. Jeg har oftest deltatt i konkurranser der jeg ønsker å vinne premien. For ofte så er det premier jeg KUNNE ha kjøpt, men ikke ville prioritert å bruke penger på. Altså vinner jeg produkter jeg ikke ville fått ellers. Anonymkode: 0e578...c91 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:15 #10 Del Skrevet mandag kl 13:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså, jeg vet at alle har rett til å være med, det er bare så sært at hun er med heeele tiden, år etter år. Anonymkode: ab50b...a3c Er vel hobbyen hennes da... Anonymkode: 1f77f...d26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:16 #11 Del Skrevet mandag kl 13:16 Jeg synes det er litt sært at voksne mennesker deltar i slike konkurranser «hele tiden». Jeg synes det er særere at voksne mennesker bryr seg om at andre voksne mennesker deltar i sånne konkurranser, uavhengig av hvem de er eller hvor mye penger de er. Mest av alt prøver jeg å ikke bry meg om hva andre mennesker gjør, så lenge det er lovlig. Det anbefales! Men jeg får det altså ikke alltid til. Anonymkode: 51e02...757 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:18 #12 Del Skrevet mandag kl 13:18 jeg er mer forundret over de som mener det er forbehold de uten penger.. 😝 Anonymkode: bac4f...d91 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:22 #13 Del Skrevet mandag kl 13:22 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg er mer forundret over de som mener det er forbehold de uten penger.. 😝 Anonymkode: bac4f...d91 Du treffer blink! 🎯 Anonymkode: 4e172...9e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet mandag kl 13:40 #14 Del Skrevet mandag kl 13:40 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva tenker dere om mennesker som er velstående og har mye penger og mye verdier, som hele tiden deltar på konkurranser på Facebook og Instagram for å vinne varer? .................. Men så irriterer det meg at denne naboen stadig vekk deltar og vinner. Det er ingen andre facebookvenner jeg ser som deltar, det er alltid den samme naboen. Anonymkode: ab50b...a3c AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja det er her kjernen ligger, det er nettopp det at hun hele tiden er med på sånne konkurranser, navnet hennes dukker opp i sånne tråder flere ganger daglig, og det har det gjort i mange år. Er vel det jeg syns er så merkelig, spesielt når man er såpass velstående som hun er. Anonymkode: ab50b...a3c Er dette et menneske du følger spesielt, eller leter etter, siden de trådene stadig dukker opp? Det er like spesielt som at noen deltar på konkurranser for å vinne ting de kunne kjøpt selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:53 #15 Del Skrevet mandag kl 13:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker dere om mennesker som er velstående og har mye penger og mye verdier, som hele tiden deltar på konkurranser på Facebook og Instagram for å vinne varer? Absolutt ingenting. Jeg tenker mitt om så mangt, men det der har jeg aldri vurdert å sjenke en tanke. Tanker om dem som henger seg opp i slikt derimot, er det mangt av, men det er ikke trådens tema. Anonymkode: 049a4...e5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet mandag kl 13:54 #16 Del Skrevet mandag kl 13:54 Jeg tenker adskillig mer om de som er så opptatt av og mener så mye om andre menneskers gjøren og laden... 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hill83 Skrevet mandag kl 13:58 #17 Del Skrevet mandag kl 13:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker dere om mennesker som er velstående og har mye penger og mye verdier, som hele tiden deltar på konkurranser på Facebook og Instagram for å vinne varer? Alt fra påskeegg, kaker, lunsj/middag for to, klær.. ja alt som er mulig å være med på av sånt. Hun vinner stadig vekk et eller annet. Jeg tenker selv at hun lett som bare det kunne kjøpt disse varene selv om hun ønsket det, uten at det merkes på lommeboken i det hele tatt. Hva med alle som virkelig hadde fortjent å vinne litt sånt, de som sliter med å endene til å møtes? Jeg deltar ikke disse konkurransene fordi jeg syns andre fortjener mer enn meg å vinne. Selv om jeg har lav inntekt, så er det så mange flere som har så mye mindre enn meg. Men så irriterer det meg at denne naboen stadig vekk deltar og vinner. Det er ingen andre facebookvenner jeg ser som deltar, det er alltid den samme naboen. Anonymkode: ab50b...a3c Kun fattige folk som kan delta? Jeg er mer forundret over at dette plager deg. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:03 #18 Del Skrevet mandag kl 14:03 Hun liker det vel da, jeg skjønner ikke at det er noe rart. Jeg gidder ikke delta i slike konkurranser overhodet og er ufør med rimelig lav inntekt men orker ikke bruke tid eller energi på å sile gjennom, få masse spam og støtte bedrifter jeg ikke har noe faktisk kundeforhold til. Hver sin lyst. Tipper hun har mer penger enn meg fordi hun orker å legge ned innsatsen i dette og sikkert både tjener og sparer litt på det. Bra for henne! Anonymkode: 0a952...0a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:03 #19 Del Skrevet mandag kl 14:03 Det kunne ha vært meg det. Ikke at jeg deltar så ofte, men de gangene jeg har gjort det så har jeg vunnet. Selvfølgelig kunne jeg fint kjøpt det, men ingenting er som å vinne da. Det er hyggelig. Så får du mene hva du vil om meg. Anonymkode: 55836...fcd 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:12 #20 Del Skrevet mandag kl 14:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker dere om mennesker som er velstående og har mye penger og mye verdier, som hele tiden deltar på konkurranser på Facebook og Instagram for å vinne varer? Alt fra påskeegg, kaker, lunsj/middag for to, klær.. ja alt som er mulig å være med på av sånt. Hun vinner stadig vekk et eller annet. Jeg tenker selv at hun lett som bare det kunne kjøpt disse varene selv om hun ønsket det, uten at det merkes på lommeboken i det hele tatt. Hva med alle som virkelig hadde fortjent å vinne litt sånt, de som sliter med å endene til å møtes? Jeg deltar ikke disse konkurransene fordi jeg syns andre fortjener mer enn meg å vinne. Selv om jeg har lav inntekt, så er det så mange flere som har så mye mindre enn meg. Men så irriterer det meg at denne naboen stadig vekk deltar og vinner. Det er ingen andre facebookvenner jeg ser som deltar, det er alltid den samme naboen. Anonymkode: ab50b...a3c Fortjener man mer fordi man er fattig da? I mange tilfeller er man fattig pga valg man har tatt, personen fortjener ikke mer av den grunn. Ser ikke noe problem med at mennesker, uansett status, er med i konkurranser, de rike har som regel jobbet for pengene de har. Anonymkode: f3772...c30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå