Spikey Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Ble permittert av arbeidsgiver i fjor i 1 år grunnet personlige grunner (helse). Vi hadde ett hyggelig møte og pratet løst og fast, ble også nevnt fra deres side at jeg var velkommen tilbake etter endt permisjon. Men har hørt lite fra de gjennom permisjonen og er litt usikker på hva de tenker om ansettelsen min videre på nåværende tidspunkt.. Hva burde jeg gjøre? Skal jeg selv kontakte dem og høre om de fortsatt vil ha meg tilbake i jobb, eller vente til de tar kontakt selv? Vil ikke virke masete og er usikker på hvilke krav jeg har som arbeidstaker.. Så derfor jeg henvender meg her for å høre hva andre har gjort i lignende situasjoner, eller om noen vet hva man bør gjøre? Er det også normalt å høre lite fra arbeidsgiver når man er permittert?
Summeer Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april Har du permisjon, med avtalt varighet? Eller er du permittert? 3
AnonymBruker Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april Ulønnet permisjon og permittering er to helt ulike ting. Utfra det du skriver, regner jeg med at du mener det første, siden det er strenge regler for permittering. Ulønnet permisjon varer den avtalte tiden, så kommer du tilbake som vanlig. De kan ikke bestemme at de ikke vil ha deg tilbake, og de må uansett si deg opp på et saklig grunnlag om de ikke ønsker deg tilbake. Jeg ville tatt kontakt med dem og hørt når de vil ha deg tilbake på jobb. Jeg hadde tatt det som en selvfølge at jeg skulle starte igjen etter en ulønna permisjon. Anonymkode: 0f1bc...4bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå