Gå til innhold

Hvilke parker (Hunderfossen, Legoland osv) passer for de mindre barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Utenom Dyreparken i Kristiansand, hvilke dyreparker, fornøyelsesparker, vannparker osv kan passe for de yngre barna? Hva er deres erfaringer, helst fra de siste par årene? 

Mest interessert i Sørlandet/Østlandet/Innlandet i Norge, Danmark eller sør i Sverige. (Men del gjerne erfaringer fra hele landet eller andre land)

Har selv et barn som er 3,5 år i sommer, ca 95 cm høyt. Så lurer jo da på steder som barnet synes er gøy og som har attraksjoner barnet har lov til å prøve. Usikker på om barnet tør å kjøre ting alene så kanskje mest interessant med parker som har attraksjoner der en forelder kan være med eller være litt tett på.

Er det noen parker som har litt mindre folk i fellesferien enn andre steder (litt mindre populære)? 😄

Anonymkode: 2b4f0...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare vet at legeland i sommerferien er pyton..Kø,kø og atter kø. Lite kult uansett alder, men lite gøy for de minste.

Anonymkode: a5503...e7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lilleputthammer er bra for de aller minste. 

Jeg var i Hunderfossen med nevøene mine da de var 2 og 4, og det var litt bortkastet, ihvertfall for 2-åringen. Og det var ekstreme køer, noe som IKKE er forenlig med små barn med begrenset tålmodighet.. Vi sto 45 minutter i kø for at 2-åringen skulle få sitte på en traktor-greie som gikk på skinner, mens det poppet opp papp-gårdsdyr, og hele "turen" tok maks to minutter. 

Mikkelparken i Hardanger er bra for de aller minste. 

Ellers vil jeg tro dyre-tema-parker gjerne passer bedre enn de mer fokusert på karuseller og hallåi. Som Bjørneparken, Langedrag, o.l. 

Anonymkode: 68b41...545

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legoland er så koselig. Vi liker også Liseberg er egen avdeling for småbarn. Og Foldvik familiepark 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var på Lilleputthammer da våre var så små. Ikke så givende for oss voksne, men en fint avbrekk for barna når vi skulle kjøre Trondheim-Oslo.

Nå er de 7 og 10 og det er Hunderfossen som gjelder. Der er det mye som er gøy for oss voksne også, legger alltid inn én eller to overnattinger.

Anonymkode: 415ef...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foldvik

Anonymkode: 1f400...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilleputthammer og Bjørneparken, samt kanskje Mikkelparken også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde valgt lilleputthammer over hunderfossen når de er så små. Eldste min elsket det i fjor når han var 6 år, men 4åringen var ikke like begeistret. Men hun elsket lilleputthammer, men også daværende 6åring elsket lilleputthammer, til han hadde vært i hunderfossen vell og merke 🙈

Har så lyst å reise til mikkelparken med mine på 2-7 år. Eventuelt kongeparken.

Anonymkode: 5ef20...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med de som sier lilleputthammer. 
Vi har vært mye på hunderfossen også, men det er mye kø der i fellesferien. 

Anonymkode: 40446...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror vi har «rundet» det som er av parker, og Djurs i Danmark er nok den vi vender tilbake til. Det er mye for enhver, lite kø og en veldig oversiktlig park.

Anonymkode: a42dc...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt Lilleputthammer. Har vært der to på 3 og 6 år. Begge storkoste seg. Veldig lite kø, veldig små avstander, sandkasser og andre "enkle" lekeplasser. Og en klatrepark som egner seg for små barn og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil slå et slag for Daftöland - rett over svenskegrensa når du kjører E18 fra Oslo. Fornøyelsesparken er liten og oversiktlig, det koster vel noe sånt som 300 kroner å gå inn der. Men det beste er om man også bor på campingen (kan leie hytter, hotellrom eller bo i bobil eller telt). Da får man også med en haug med aktiviteter som arrangeres der (skattejakt og sånt) gratis. Og hvis man bor på campen er det veldig lettvint å bare spasere inn på fornøyelsesparken litt senere på kvelden når det er mindre folk. Det er også et lite badeland der man kan bruke uten å betale ekstra når man bor på campen, og bading i sjøen tilgjengelig

Jeg var der med en 3 og en 6-åring i fjor, begge hadde det topp. 

Anonymkode: fd73a...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mikkelparken er fin, men er i feil område (Vestlandet) for deg. 

Anonymkode: ee973...b39

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Legoland er supert fra 1 meter, da kan de ta utrolig mye😊

Anonymkode: 151af...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var i Legoland midt i juli med 2 og 5 åring og jeg syns det var fint. Ikke så lange køer for de minste som for de eldre. 

I Norge er jeg veldig glad i Tangen dyrepark med små barn. Passe stor park. Mange år siden jeg har vært der nå, men sist vi var det var det hvertfall lite press på å skulle handle ting i parken. Ingen karuseller, men fine dyr å se på. 

Anonymkode: ff776...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bonbon-Land i Danmark, rett etter Malmö passer kjempefint for mindre barn😁

Vi kjøpte også sesongkort der, som vi fikk brukt på Tusenfryd og Bø Sommarland, var mye billigere enn i Norge.

Anonymkode: 650b4...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her reiser "alle" til Mikkelparken (Kinsarvik). Men det blir vel litt feil område. 

Anonymkode: 0cba3...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler Tangen dyrepark og museene på Elverum (ikke så langt i mellom), stas med dyr for de minste. Ikke veldig dyrt heller. Drøy karuseller ol. til de passerer 1 meter så har de litt mer å velge mellom. Av erfaring er dyr og vann nok til de blir litt større 😊

Anonymkode: 737d6...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bakken utenfor København (i Klampenborg) synes jeg er bra for de minste. Det er gratis å gå inn og man kjøper billetter til det man skal prøve. Forøvrig verdens eldste forlystelsespark, Tivoli er nr 2! Ta med Zoo om dere skal til København, og Experimentarium 😊👍

Anonymkode: 86405...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for mange bra tips, var flere jeg ikke hadde hørt om! 😊

Anonymkode: 2b4f0...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...