Gå til innhold

Salatslynge

Kartoffel

Anbefalte innlegg

Er dette egentlig et nødvendig kjøkkenredskap? 

Har en i skapet, men skjønner ikke helt fordelen med å bruke denne, kontra å vaske og tørke salaten manuelt. Pluss at bollen skaper mer oppvask. 

Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det er ikke nødvendig. Kjøpte nettopp en, fant ut det var 3-400 kr bortkastet

Anonymkode: 56ffa...883

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt, men donert den bort nå. Spiser masse salat, og vel blir den mer crispy og det tar kortere tid med en slynge, men går helt fint uten også. Dessuten kjøper jeg en del spinat og annet som er ferdig vasket, så det er ikke et stort problem i hverdagen. 

Hvor ofte bruker dere den? Sett den bort og se om du savner den. Jeg har sett en sammenleggbar og vurdert det selv, men klarer meg jo også helt fint uten. Det er heller ingen krise her om salaten ikke er helt tørr. Den skal jo stort sett spises med en gang her. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff nei, husker jeg fikk en på 30 års dagen min av noen venninner etter å ha sagt jeg ikke ønsket meg kjøkkenting for det hadde jeg nok av. Prøvde den såvidt, så ble den stående i et skap helt til jeg etter mange år flyttet, da kastet jeg den. Skjønner ikke hensikten. 

Anonymkode: 6f58f...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker vår ofte. Er fin til å få vekk vannet med.

Anonymkode: e60c4...c0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nødvendig er det ikke. Har en og er kjekk å ha når man må vaske og bruke salaten med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser mye bladgrønt og vasker det alltid. Så jeg må legge alt i et håndkle og gå ut og slynge ut vannet på den måten. Så for meg ville det vært lettere med en salatslynge tror jeg, bortsett fra oppvasken da.

Anonymkode: 285dd...fb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min brukes hyppig. 

Lar salaten ligge i vann i slynga 30-60 minutter, da blir den skikkelig sprø. Slynger, legger i ziplockpose. Så har jeg ren sprø salat frem til neste handletur.  Gjelder også ferdigvasket, da litt fukt gjør at den holder seg lenger og bedre. 

Det er jo ikke noe jobb med vask. Jeg skyller den bare i kaldt vann, og setter til tørk. 

Anonymkode: 80ce9...fd4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg planter mye salater selv og elsker slyngen min siden jeg vasker en god del av gangen og det bruker så lang tid å renne av selv, så jeg bruker min ofte hver dag gjennom sommeren, ikke så ofte resten av året men hender jo. 

Anonymkode: 2569d...14b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Min brukes hyppig. 

Lar salaten ligge i vann i slynga 30-60 minutter, da blir den skikkelig sprø. Slynger, legger i ziplockpose. Så har jeg ren sprø salat frem til neste handletur.  Gjelder også ferdigvasket, da litt fukt gjør at den holder seg lenger og bedre. 

Det er jo ikke noe jobb med vask. Jeg skyller den bare i kaldt vann, og setter til tørk. 

Hvor mye vann tar du i? Og kan den eventuelt bli liggende i salatslynga også? 

Skjønner at jeg ikke egentlig helt vet hvordan man bruker den😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kartoffel skrev (3 minutter siden):

Hvor mye vann tar du i? Og kan den eventuelt bli liggende i salatslynga også? 

Skjønner at jeg ikke egentlig helt vet hvordan man bruker den😅

Fyller opp hele, rører litt med handen, bytter vann - helt full igjen. Lar det så ligge en god stund. Heller av vannet. Slynger. Så rett over i ziplockpose. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har en som tar opp plass og aldri er i bruk.. 

Anonymkode: 6488d...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min brukes hyppig. 

Alkkurat slik gjør jeg det også. Er salaten litt slapp kan den vekkes til live igjen om man putter noen isbiter i vannet. Bruker min slynge ukentlig, elsker den, men enig i at den tar sykt mye plass. 

Anonymkode: 61bb8...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker min ganske ofte, ville aldri kvittet meg med den. Vasker alltid salaten, og gjerne i iskaldt vann så den blir ekstra sprø og fin. Sentrifugen gjør at salaten faktisk blir tørr, bare legg merke til hvor mye vann man kan helle av etter sentrifugering. 

Anonymkode: bf383...3c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...