Gå til innhold

Hvor mye bruker du på velvære hver mnd? (frisør, sminke, hårprodukter, hudprodukter)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har perioral dermatitt så huden tåler så og si ingenting. Vasker ansiktet med olivenolje og klut. Har øyekrem og aloe vera spray og et fukt serum. 
farger vipper og bryn selv. Klipper meg selv og så går jeg på cutters et par g pr år for å rette opp min klipp. Farger håret hjemme ca hver 3 mnd. bruker concealer hver dag og blush om jeg skal pynte meg. 
det jeg bruker mest penger på er parfyme og leppe produkter. Kjøper billige sls og silikonfri hårprodukter på normal. 
Jeg tenker vi sier ca 200 kr mnd. innimellom så tar jeg Restylane i leppene og tatoverer brynene. De årene blir det noe dyrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 13.48):

Serum, dagkrem, nattkrem, rens, øyekrem, sjampo, balsam, kur, klippe, farge, sminke.... pengene flyr! 

Hvor mye bruker du sånn ca i snitt hver mnd? Jeg er på 3500 kr, og har litt lyst til å kaste opp 🤣

Anonymkode: 0a315...747

Ligger kanskje rett under, frisør 2 hver mnd, men får alltid rabatt på hårprodukter og renseprodukter er drøy i bruk så har det lenge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 12.24):

Jeg hverken klipper eller farger håret (i det hele tatt, på grunn av tro). Går og fikser øyenbryn om det er noe helt spesielt jeg skal 1-3ganger i året. 250kr gangen (kun voks og form). 
Bruker dyr dagkrem fra Dermalogica, men kjøper på tilbud og den varer ca 3 måneder. Så maks 100kr måneden for den. Nattkrem koster under 100kr på Normal, og varer like lenge så si 30kr der. 
Øyekrem til under 100kr, men den holder i ca ett halvt år, så si 20kr for å dra det opp. 
Jeg eier en mascara. Vel 100kr på Normal, men brukes minimalt. 

Sjampo og balsam kjøper jeg på tilbud fra Aussie, eller Define, eller Inecto fra Normal. Bruker noen måneder på de, men vil da tro det er maks 50kr i måneden for dette. Bodylotion koster 36kr på Normal, og jeg smører meg for lite, så den har jeg hatt et år eller noe.. Deo koster 19kr på Normal, aner ikke hvor raskt jeg farer igjennom, men det er litt tempo der. Ansiktservietter bruker jeg for ca 25kr i måneden. Showergel har jeg også lenge, så maks 5kr i måneden, og intimsåpe maks det samme. Solkrem brukes det også litt av i sommerhalvåret, men kjøper rimelig type. 

Det jeg derimot bruker mer penger på er håndkrem og leppebalsam. Bruker gjerne to håndkremer i måneden, så rundt 80kr der. Leppebalsam går fort det samme, særlig nå når jeg har slitt ekstra og har måttet kjøpte en som har kostet over 100kr stykket. Tipper det godt kan bli 75-100kr der. 

Utover dette har jeg heat protector, tørrsjampo, hårolje, kur, hårspray og skum, men det trengs lite av det. 

Dette blir ikke de store summene, men det blir mer enn 200kr som andre her mener de bruker. 

Jeg bruker ingen spesielle produkter for aldring, og gjør ingen kosmetiske behandlinger utenom brynene. Jeg går til fotterapeut 2-3 ganger i året, men da ren behandling, og ikke noe neglelakk osv på tåneglene. 

Om en summerer opp så blir det faktisk en del, selv om det ikke blir 3500kr i måneden. Det hadde jeg ikke hatt råd til. Om du har lyst og råd til det, og det får deg til å føle deg vel, så hvorfor ikke? 😊

Anonymkode: b5f22...6b8

Hvilken dusjsåpe er så billig og samtidig så drøy at du bruker Max 5 kr i måneden?? Syns alle billige dusjsåper er så tynne og rennende at de blir svært udrøye i bruk. De dyrere er som oftest (men ikke alltid så klart) tykkere og drøyere, men det blir likevel langt mer enn under 5 kr i mnd. Jeg dusjer daglig og har ikke en stor kropp. 

Anonymkode: 9a6f2...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...